Ik moet binnenkort eens een grote beurt laten uitvoeren bij mijn Dyane. Vraag me alleen af: wat houdt een grote beurt precies in??? Ik heb namelijk de indruk dat ik veel dingen die ze in de garage doen ook zelf kan doen. Wie kan mij dus vertellen wat er sowieso gebeurd bij een grote beurt....
Daan
Grote beurt
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
http://www.2cv.nl/alledag/onderhoud.html
Is makkelijk zelf te doen, ga het zo bij mijn eend doen namelijk.
Is makkelijk zelf te doen, ga het zo bij mijn eend doen namelijk.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Voor een grote beurt moet je:Koud kleppen stellen,bougies,puntjes vernieuwen en op 0,45mm stellen,condensator vervangen,oliefilter vervangen,remmen en handrem stellen,verlichting en afstelling controleren,accu,ruitensproeiervloeistof vullen,Banden controleren op slijtage en spanning,ruitenwissers controleren,pedaalrubbers controleren
vrije slag koppeling controleren.Smeren van fuseepennen,aandrijfassen en kantelmessen(verbinding trekstang draagarm)
Olie verversen
Zo,mag ik nu 250 euro vangen
vrije slag koppeling controleren.Smeren van fuseepennen,aandrijfassen en kantelmessen(verbinding trekstang draagarm)
Olie verversen
Zo,mag ik nu 250 euro vangen
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Je meld het er niet bij,maar ik ga uit van schijfremmen.Voor je begint
moeten met de handrem los de leviers precies tegen hun rustpunten aanliggen en de kabels geen ruimte over hebben.dan krik je het wiel los
en maak onderaan het levier bout 14 een slag los zodat je die grote zeskant
aan de bovenkant naar binnen kan draaien tot je voelt dat het wiel aanloopt,dan iets terug tot hij net vrij is en daar vasthouden en bout 14
vastzetten en dat dus 4X
moeten met de handrem los de leviers precies tegen hun rustpunten aanliggen en de kabels geen ruimte over hebben.dan krik je het wiel los
en maak onderaan het levier bout 14 een slag los zodat je die grote zeskant
aan de bovenkant naar binnen kan draaien tot je voelt dat het wiel aanloopt,dan iets terug tot hij net vrij is en daar vasthouden en bout 14
vastzetten en dat dus 4X