Koppelingspedaal afgebroken
Koppelingspedaal afgebroken
Symptoom: bij schakelen voelde de koppeling niet helemaal vrij.
Als ik wilde schakelen dan hoorde ik steeds wat ratelende tanden. Als ik bij een verkeerslicht in z'n één wilde schakelen, twee of drie ... zelfs naar z'n achteruit.
Dus wat dacht ik als oplossing: koppelingskabel bijstellen door die twee bouten een stukje op te schuiven.
Testritje: ging aardig goed TOTDAT m'n pedaal afbrak!
Krijg nou de tandjes (inmiddels heb ik ze al 28 jaar)!
Heeft iemand dit ooit meegemaakt?
Volgens mij is het nu een kwestie van de afgebroken moer te vernieuwen.
Heeft iemand trouwens wel eens het idee gehad / actie ondernomen om de koppeling via een handmechanisme op de versnellingspook te bedienen?
Als ik wilde schakelen dan hoorde ik steeds wat ratelende tanden. Als ik bij een verkeerslicht in z'n één wilde schakelen, twee of drie ... zelfs naar z'n achteruit.
Dus wat dacht ik als oplossing: koppelingskabel bijstellen door die twee bouten een stukje op te schuiven.
Testritje: ging aardig goed TOTDAT m'n pedaal afbrak!
Krijg nou de tandjes (inmiddels heb ik ze al 28 jaar)!
Heeft iemand dit ooit meegemaakt?
Volgens mij is het nu een kwestie van de afgebroken moer te vernieuwen.
Heeft iemand trouwens wel eens het idee gehad / actie ondernomen om de koppeling via een handmechanisme op de versnellingspook te bedienen?
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Re: Koppelingspedaal afgebroken
wil je er een C-matic bak inhangen?Revi schreef:Heeft iemand trouwens wel eens het idee gehad / actie ondernomen om de koppeling via een handmechanisme op de versnellingspook te bedienen?
ik zou niet al te moeilijk doen en alds het niet anders kan gewoon t pedalensetje vervangen
Ami 8 break
- André Post
- Heavy user
Re: Koppelingspedaal afgebroken
das k@t!Revi schreef: Testritje: ging aardig goed TOTDAT m'n pedaal afbrak!
vroem vroem
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Vroeger was deze pen gewoon bij Citroën te koop.Hij was gemodificeerd
naar een rechte pen en het busje in hetkoppelingspedaal werd dan verwijderd en aan de koppelingszijde iets omgeslagen.Mijn geheugen zegt me dat hij
14mm dik was met aan de remzijde een gtotere flens en aan de koppelingszijde een felsrandje.Het pedaalset kan blijven zitten.Haal het stuk pen uit de koppeling en druk het stuk uit het koppelingspedaal,daarna druk je de pen uit het rempedaal en het busje uit
het koppelingspedaal.Dan heb je 3 delen die je als 1 deel laat maken
naar een rechte pen en het busje in hetkoppelingspedaal werd dan verwijderd en aan de koppelingszijde iets omgeslagen.Mijn geheugen zegt me dat hij
14mm dik was met aan de remzijde een gtotere flens en aan de koppelingszijde een felsrandje.Het pedaalset kan blijven zitten.Haal het stuk pen uit de koppeling en druk het stuk uit het koppelingspedaal,daarna druk je de pen uit het rempedaal en het busje uit
het koppelingspedaal.Dan heb je 3 delen die je als 1 deel laat maken
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
je kutn ook de pedalen set verwijderen en vervangen door een moderne. Dan ben je sneller klaar lijkt me.
Als de moderne set een gaspedaal heeft kun je die er eenvoudig vanaf schroeven.
Als de moderne set een gaspedaal heeft kun je die er eenvoudig vanaf schroeven.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net