Remmerij aanpassing
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
veel interesanter, betere schijfremmen, waar vandaan?
en quanta kosta?
Ik heb geventileerde axel schijven voor, omgebouwd naar lhm, speciale race remblokken en nog is het weinig soeps.
en quanta kosta?
Ik heb geventileerde axel schijven voor, omgebouwd naar lhm, speciale race remblokken en nog is het weinig soeps.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Laten blokeren van de remmen is een kwestie van hard genoeg trappen.
Dat lukt wel. De wielen slippen toch meteen door vanwege het te lage gewicht en teveel gewicht voor de vooras (4 cylinder).
Maar als je op het circuit gaat rijden dan kook je de remmen binnen 2 rondjes. Voldoende koeling is echt een probleem als de remmen op de bak zitten.
Achter schijven heb ik ook gehad maar dan blokeren de achterwielen veel te snel en dan kun je een bocht niet meer fatsoenlijk aanremmen.
Ik kan ook eenvoudig ombouwen naar gsa remmen (hoge druk systeem), dan heb je 5 bar onder je voet, dat remt ook echt wel. Maar wel een hoop extra zooi onder de motorkap...
Dat lukt wel. De wielen slippen toch meteen door vanwege het te lage gewicht en teveel gewicht voor de vooras (4 cylinder).
Maar als je op het circuit gaat rijden dan kook je de remmen binnen 2 rondjes. Voldoende koeling is echt een probleem als de remmen op de bak zitten.
Achter schijven heb ik ook gehad maar dan blokeren de achterwielen veel te snel en dan kun je een bocht niet meer fatsoenlijk aanremmen.
Ik kan ook eenvoudig ombouwen naar gsa remmen (hoge druk systeem), dan heb je 5 bar onder je voet, dat remt ook echt wel. Maar wel een hoop extra zooi onder de motorkap...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Bij www.2cv.be hebben ze geperforeerde remschijven en aangepaste klauwen. Is dit ook niet afdoende???
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ik heb geventileerde remschijven met aangepast klauwen, alleen zijn mijn schijven een STUK groter als die van hun.
Ik kan ze nog laten doorboren en groeven maar daardoor neemt de effectieve oppervlakte af en ik weet niet of ik dat wil.
Misschien maar eens een setje laten maken.
Ik kan ze nog laten doorboren en groeven maar daardoor neemt de effectieve oppervlakte af en ik weet niet of ik dat wil.
Misschien maar eens een setje laten maken.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ps op mijn oldtimer motor heb ik doorboorde schijven zitten en dat remt stukken beter dan de dichte schijven.
kan het kloppen dat www.2cv.be niet meer is?
kan het kloppen dat www.2cv.be niet meer is?
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
als het oppervlak groter is (en bij die axel schijven is dat zo) kun je wel harder remmen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Klik hier maar eens dan...backfire schreef:Ps op mijn oldtimer motor heb ik doorboorde schijven zitten en dat remt stukken beter dan de dichte schijven.
kan het kloppen dat www.2cv.be niet meer is?
http://www.pp-2cv.be/
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
zitten jullie veel op circuit dan .. of is het gewoon echt nodig zulke super remmen te hebben op zo'n wagen
die lui hebben ook aardig veel van die site !
die lui hebben ook aardig veel van die site !
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Jahh dat weet ik, maar als ze gelijk zijn remt geventileerd nog steeds niet hardercatscit schreef:als het oppervlak groter is (en bij die axel schijven is dat zo) kun je wel harder remmen.
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ik zit (nog) niet zoveel op het circuit, maar dit is wel de bedoeling.
Als ik echter meet veel vermogen over de lokale uitgestorven 80km/h wegen stuif en ik ga VOLuit. Dan heb ik ALLE remmen nodig die ik kan krijgen.
Verder is 3 keer remmen van 160-80km/h ook een goeie methode om te ontdekken of je remmen wat waard zijn.
Als ik echter meet veel vermogen over de lokale uitgestorven 80km/h wegen stuif en ik ga VOLuit. Dan heb ik ALLE remmen nodig die ik kan krijgen.
Verder is 3 keer remmen van 160-80km/h ook een goeie methode om te ontdekken of je remmen wat waard zijn.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net