Remmerij aanpassing

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » za 20 mei, 2006 20:37

veel interesanter, betere schijfremmen, waar vandaan?
en quanta kosta?
Ik heb geventileerde axel schijven voor, omgebouwd naar lhm, speciale race remblokken en nog is het weinig soeps.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 21 mei, 2006 11:48

Jeroen, er wel eens aan gedacht om rembekrachtiger er in te maken? Het is maar een gedachte hoor. Of heb je dat al eens gedaan en was het meteen overkill.

Overigens de raceeenden in belgie en frankrijk hebben achter ook schijfjes.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 21 mei, 2006 11:55

Laten blokeren van de remmen is een kwestie van hard genoeg trappen.
Dat lukt wel. De wielen slippen toch meteen door vanwege het te lage gewicht en teveel gewicht voor de vooras (4 cylinder).
Maar als je op het circuit gaat rijden dan kook je de remmen binnen 2 rondjes. Voldoende koeling is echt een probleem als de remmen op de bak zitten.

Achter schijven heb ik ook gehad maar dan blokeren de achterwielen veel te snel en dan kun je een bocht niet meer fatsoenlijk aanremmen.

Ik kan ook eenvoudig ombouwen naar gsa remmen (hoge druk systeem), dan heb je 5 bar onder je voet, dat remt ook echt wel. Maar wel een hoop extra zooi onder de motorkap...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 21 mei, 2006 12:59

Bij www.2cv.be hebben ze geperforeerde remschijven en aangepaste klauwen. Is dit ook niet afdoende???
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 21 mei, 2006 13:28

ik heb geventileerde remschijven met aangepast klauwen, alleen zijn mijn schijven een STUK groter als die van hun.

Ik kan ze nog laten doorboren en groeven maar daardoor neemt de effectieve oppervlakte af en ik weet niet of ik dat wil.

Misschien maar eens een setje laten maken.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 21 mei, 2006 13:51

setje carbonschijven, die remmen pas goed als ze warm zijn :lol:

en heb je ook extra koeltunnels naar je schijven toe?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 21 mei, 2006 13:53

Ps op mijn oldtimer motor heb ik doorboorde schijven zitten en dat remt stukken beter dan de dichte schijven.

kan het kloppen dat www.2cv.be niet meer is?

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 21 mei, 2006 14:24

Wil idd ook geventileerd schijven, als het kan met sterkere klauwen maar dat weten we nog niet. 110 pk moet nog uit duitsland komen. Daar staat een BMW fabriek, die 2cil boxers maakt....
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Revers99
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 16:39
Locatie: Drachten

Bericht door Revers99 » zo 21 mei, 2006 14:58

Gefentileerde schijfen remmen niet harder als gewone schijfen, je kunt alleen langer achter elkaar hard remmen.

Afbeelding
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 21 mei, 2006 16:23

als het oppervlak groter is (en bij die axel schijven is dat zo) kun je wel harder remmen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 22 mei, 2006 10:47

backfire schreef:Ps op mijn oldtimer motor heb ik doorboorde schijven zitten en dat remt stukken beter dan de dichte schijven.

kan het kloppen dat www.2cv.be niet meer is?
Klik hier maar eens dan...

http://www.pp-2cv.be/
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 22 mei, 2006 15:02

pfew ik schrok al :D

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 22 mei, 2006 17:05

zitten jullie veel op circuit dan .. of is het gewoon echt nodig zulke super remmen te hebben op zo'n wagen :roll:

die lui hebben ook aardig veel van die site ! :shock:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Revers99
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 16:39
Locatie: Drachten

Bericht door Revers99 » ma 22 mei, 2006 17:13

catscit schreef:als het oppervlak groter is (en bij die axel schijven is dat zo) kun je wel harder remmen.
Jahh dat weet ik, maar als ze gelijk zijn remt geventileerd nog steeds niet harder :D
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 22 mei, 2006 21:52

ik zit (nog) niet zoveel op het circuit, maar dit is wel de bedoeling.
Als ik echter meet veel vermogen over de lokale uitgestorven 80km/h wegen stuif en ik ga VOLuit. Dan heb ik ALLE remmen nodig die ik kan krijgen.
Verder is 3 keer remmen van 160-80km/h ook een goeie methode om te ontdekken of je remmen wat waard zijn.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie