motor starten met alleen draden onder motorkap

Gesloten
supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

motor starten met alleen draden onder motorkap

Bericht door supercees » ma 22 mei, 2006 23:32

donderdag vertrekken we voor een paar dagen naar macedonië, ja, dat is zeker lekker. nu staat daar al een paar jaar een ami6 stil, en de muizen hebben bijna alle bedrading doorgeknaagd. nu wil ik de motor aan de praat krijgen, zodat de eigenaar weer moed krijgt en de ami niet naar de sloop brengt. of aan mij geeft.... ik wil dan de benzineslang in een jerrycan verse benzine hangen, nieuwe accu erbij en van de accu draden leggen naar de bobine en startmotor. wie kan mij eenvoudig uitleggen hoe ik het makkelijkst de draden kan aanleggen om te starten en de motor te laten lopen. - is de aardedraad, en er zal een +draad naar de bobine moeten (welke aansluiting?) en naar de startmotor (welke aansluiting?). nog meer?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 8 sep, 2004 15:29
Locatie: Heerenveen (Fryslân)
Contacteer:

Bericht door Edwin » di 23 mei, 2006 09:31

Als ik met niet vergis zo:

De -pool van de accu naar de versnellingsbak.
De +pool van de accu naar de startmotor, hier de meest dikke bout nemen ( M8 ) en daar de +pool op aansluiten.
Dan vanaf diezelfde M8 bout een draad aansluiten die rechtstreeks naar de + van de bobine gaat.
Bij de bobine alleen de - aansluiten (vanaf contactpunten) en de draad vanaf de startmotor bij de + pool op de bobine doen.
Nu kun je de motor starten door met een (niet geisoleerde) schroevendraaier oid de M10 draad en de M5 draad van de startmotor met elkaar in contact brengen zodat de startmotor begint te draaien en als het goed is uiteindelijk de hele motor aangaat..
Afbeelding
Succes :D !


Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 24 mei, 2006 08:18

helder en duidelijk, dank je wel.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » wo 24 mei, 2006 09:11

Kijk van te voren ff naar de olie, je wil je (hopelijk toekomstige) blokkie natuurlijk niet meteen zonder smering laten lopen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 24 mei, 2006 17:46

Handig te weten. Zo kan ik dus ook het blok van m'n restauratieproject testen voordat alles is afgebouwd.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gesloten