Oude liefde roest niet...euhhh wel?
-
- Beginner
Oude liefde roest niet...euhhh wel?
Hallo,
Na dit forum ontdekt te hebben merk ik dat ik heel wat te vragen heb over de techniek van 2 CV-tjes. Maar het is wel zo netjes om mijzelf even voor te stellen
Wel, mijn voorlaatste eendjeservaring dateert alweer meer dan 20 jaar terug!
Daarna in de Volvo Amazones beland en na de nodige lasoogjes en prutvingers daarvan afscheid genomen om me te wijden aan mijn andere hobby, muziek. Zie www.ztorm.nl (vandaar ook de naam ztormbringer).
Opeens besloten om maar eens te kijken naar een Eendje en voor ik het wist eigenaar van een 86-er Club in handgerold muisgrijs
De lol van het ducken zat er meteen weer in. En nu wist ik het. Zo'n oude met deurtjes "verkeerd". Dat moest het worden! Na een tijdje zoeken één opgesnord. Helemaal oorspronkelijk. Vol vliegroest maar klokgaaf.
En daar houd ik me nu mee bezig. De 86-er doet probleemloos dienst als "gewone auto" (noem het maar gewoon). Mijn 1964-er AZAM laat me meer in de steek dan mij lief is, maar het blijft leuk!
In ieder geval ben ik blij met deze site en het forum. Ik leer een hoop.
Wellicht dat ik mijn eigen ervaringen ook kan delen met jullie.
Groet,
Martijn
Na dit forum ontdekt te hebben merk ik dat ik heel wat te vragen heb over de techniek van 2 CV-tjes. Maar het is wel zo netjes om mijzelf even voor te stellen
Wel, mijn voorlaatste eendjeservaring dateert alweer meer dan 20 jaar terug!
Daarna in de Volvo Amazones beland en na de nodige lasoogjes en prutvingers daarvan afscheid genomen om me te wijden aan mijn andere hobby, muziek. Zie www.ztorm.nl (vandaar ook de naam ztormbringer).
Opeens besloten om maar eens te kijken naar een Eendje en voor ik het wist eigenaar van een 86-er Club in handgerold muisgrijs
De lol van het ducken zat er meteen weer in. En nu wist ik het. Zo'n oude met deurtjes "verkeerd". Dat moest het worden! Na een tijdje zoeken één opgesnord. Helemaal oorspronkelijk. Vol vliegroest maar klokgaaf.
En daar houd ik me nu mee bezig. De 86-er doet probleemloos dienst als "gewone auto" (noem het maar gewoon). Mijn 1964-er AZAM laat me meer in de steek dan mij lief is, maar het blijft leuk!
In ieder geval ben ik blij met deze site en het forum. Ik leer een hoop.
Wellicht dat ik mijn eigen ervaringen ook kan delen met jullie.
Groet,
Martijn
-
- Regelmatige poster
Geweldig zeg!!!het is dus echt een blijvend virus!!
Een 64-er AZAM?? Waren dit niet 1 van de meest luxe eenden uit die tijd?? met zelf sierlijstjes tussen de raamrubbers?? die waren echt mooi!!!Ik ben errug benieuwd naar foto´s van je eenden!!
Maar hier op het forum is volgens mij iedereeen gek op foto´s van alles wat met eend te doen heeft
In ieder geval veel plezier gewenst hier en veel succes met het ducken!!!
Een 64-er AZAM?? Waren dit niet 1 van de meest luxe eenden uit die tijd?? met zelf sierlijstjes tussen de raamrubbers?? die waren echt mooi!!!Ik ben errug benieuwd naar foto´s van je eenden!!
Maar hier op het forum is volgens mij iedereeen gek op foto´s van alles wat met eend te doen heeft
In ieder geval veel plezier gewenst hier en veel succes met het ducken!!!
2cv6charlestongrijs`90/2cv6blueCamargue'73
-
- Beginner
Hoi Omen,
Ik vrees inderdaad dat zo'n virus niet gauw afgeschud kan worden. Dat merk ik nu zelf wel weer. Ik was alleen bijna vergeten hoe ontzettend leuk autorijden is in een Eend. Ikgeniet er onwijs van.
Ik zou graag een foto willen laten zien. Moet even zien hoe ik dat doe.
Een AZAM was luxe. Inderdaad een chroom lijstje bij het voorraam. Apart te bedienen kacheldelen. Een weldaad haha. Maar ik ben er gek op.
En dank je voor je succeswensen. Die zal ik zo nu en dan nodig hebben als ik weer tot over mijn oren in de smeer sta
Ik vrees inderdaad dat zo'n virus niet gauw afgeschud kan worden. Dat merk ik nu zelf wel weer. Ik was alleen bijna vergeten hoe ontzettend leuk autorijden is in een Eend. Ikgeniet er onwijs van.
Ik zou graag een foto willen laten zien. Moet even zien hoe ik dat doe.
Een AZAM was luxe. Inderdaad een chroom lijstje bij het voorraam. Apart te bedienen kacheldelen. Een weldaad haha. Maar ik ben er gek op.
En dank je voor je succeswensen. Die zal ik zo nu en dan nodig hebben als ik weer tot over mijn oren in de smeer sta
- Malle Babbe
- Moderator
- Contacteer:
-
- Beginner
-
- Gebruiker
Re: Oude liefde roest niet...euhhh wel?
We kennen het gevoel, ook na ruim 20 jaar weer aan de duckztormbringer schreef: De lol van het ducken zat er meteen weer in.
Welkom
2CV6 Special ZDZ Rouge Soleil 1977
- berend jan
- Regelmatige poster
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
oei, en hoe snel ging dan zo´n ami motor??, en is een Ami motor dan weer sneller als een dyane motor??leo top schreef:was dat niet de "Wilde Eend", die snelle met een Ami motor?ztormbringer schreef:Een AZAM was luxe. Inderdaad een chroom lijstje bij het voorraam.
2cv6charlestongrijs`90/2cv6blueCamargue'73
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Beginner
'Dank dank voor dit warme welkom. Ik moet zeggen dat dit wel het vriendelijkste forum is waar ik ooit op terecht ben gekomen!
En de leeftijd speelt gelukkig ook geen rol. Van liefhebbers zonder rijbewijs tot ouwe rotten als ik. Je komt ze hier allemaal tegen. Hartstikke leuk!
Enne, nee ik heb geen snelle AZAM . Slechts een bescheiden 18PK-tje.
Wel heb ik het plan opgevat om een AK (602 cc) motor te plaatsen om wat beter met het verkeer mee te kunnen komen. De 18 PK gaat natuurlijk netjes onder een kleedje, want ik wil het zo weer terug kunnen bouwen. Ik heb een blokje van een AK uit pak 'm beet 65 kunnen kopen. Lijkt mij zo te passen op de dynamo na. Heeft ook trommelremmen. Maar misschien dat ik toch aan de modificaties raak. Daar ga ik maar eens wat meer vragen over stellen het forum.
En de leeftijd speelt gelukkig ook geen rol. Van liefhebbers zonder rijbewijs tot ouwe rotten als ik. Je komt ze hier allemaal tegen. Hartstikke leuk!
Wel heb ik het plan opgevat om een AK (602 cc) motor te plaatsen om wat beter met het verkeer mee te kunnen komen. De 18 PK gaat natuurlijk netjes onder een kleedje, want ik wil het zo weer terug kunnen bouwen. Ik heb een blokje van een AK uit pak 'm beet 65 kunnen kopen. Lijkt mij zo te passen op de dynamo na. Heeft ook trommelremmen. Maar misschien dat ik toch aan de modificaties raak. Daar ga ik maar eens wat meer vragen over stellen het forum.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
de versnellingsbak van een 425 18PK heeft andere verhoudingen dan een 602cc. dat is dus ook een bakwissel enz enzztormbringer schreef:'Dank dank voor dit warme welkom. Ik moet zeggen dat dit wel het vriendelijkste forum is waar ik ooit op terecht ben gekomen!
-
- Beginner
Tja en dan hier wat foto's als ik snap hoe het werkt....
http://www.mijnalbum.nl/Foto=SHBQ4RKD
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4YP6CTK7
http://www.mijnalbum.nl/Foto=UFWKZWBB
En Michiel; ik heb de bij de AK motor horende bak erbij.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=SHBQ4RKD
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4YP6CTK7
http://www.mijnalbum.nl/Foto=UFWKZWBB
En Michiel; ik heb de bij de AK motor horende bak erbij.