Ga n AM2 blokkie in mn duck zetten. Deze is in prima staat, weinig kms en heb ik vorig jaar gekocht. Deze was ooit, door de vorige eigenaar, bedoelt voor n burton. Maaja nu in n eend!
Anyway. Hij is een paar jaar in opslag geweest zonder olie erin. Nu vraag ik me af wat de beste manier is om deze 'schoon' te maken van binnen. Ik hoor adviezen van, diesel in de vulpijp en eronder uit laten stromen. Olie in de bougies, paar drupjes voor je um start. Veel verschillende. Maar wat moet ik doen om te voorkomen dat ie vastloopt na inbouw?
hoe binnenkant blok schoonmaken
hoe binnenkant blok schoonmaken
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
is 't een kaal blok, of zit het spruitstuk er nog op?
als het spruitstuk er nog op zit zou ik die er iig afhalen, die willen namelijk nog wel eens gaan roesten van binnen! je kunt je wel voorstellen wat die loslatende roest doet als je je blokkie start en je krijgt het in je cilinder idd daar ga je niet blij van kijken!
verder zou ik er gewoon goedkope olie (aldi, lidl, kwantum) in doen en als het blok een keer warm is geweest verwisselen. (kost je misschien 5 euries)
verder het blok eerst zonder bougies, met olie erin en zonder aangesloten ontsteking starten (lees: ronddraaien met starmotor) tot het olielampje uitgaat.
iig suc6 met je ' nieuwe' blokkie
greetz Rusty
als het spruitstuk er nog op zit zou ik die er iig afhalen, die willen namelijk nog wel eens gaan roesten van binnen! je kunt je wel voorstellen wat die loslatende roest doet als je je blokkie start en je krijgt het in je cilinder idd daar ga je niet blij van kijken!
verder zou ik er gewoon goedkope olie (aldi, lidl, kwantum) in doen en als het blok een keer warm is geweest verwisselen. (kost je misschien 5 euries)
verder het blok eerst zonder bougies, met olie erin en zonder aangesloten ontsteking starten (lees: ronddraaien met starmotor) tot het olielampje uitgaat.
iig suc6 met je ' nieuwe' blokkie
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb hier ook nog zo'n blokkie liggen.
Staat is onbekend, maar voordat ik hem start, zou ik toch eerst even de koppen eraf halen ivm de roest zoals Rusty al noemt of ander vuil.
Kun je meteen de brilrubbers vervangen en weet je zeker dat je zuigers en cilinders niet beschadigen.
Ik heb wel eens blokken gedemonteerd, waarin nogal wat vuil zat.
Verder wat goedkope olie erin en deze snel weer verversen en alles goed in de gaten houden.
Staat is onbekend, maar voordat ik hem start, zou ik toch eerst even de koppen eraf halen ivm de roest zoals Rusty al noemt of ander vuil.
Kun je meteen de brilrubbers vervangen en weet je zeker dat je zuigers en cilinders niet beschadigen.
Ik heb wel eens blokken gedemonteerd, waarin nogal wat vuil zat.
Verder wat goedkope olie erin en deze snel weer verversen en alles goed in de gaten houden.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!