4x4
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
armen maken is geen probleem, en de aansluiting op de voorste bak wilde ik ook zelf maken.Gerard Maas schreef:Bedenk wel dat je echt niet aan een Mehari 4X4 bak kan komen,en je zal
2 voordraagsrmen met vastgelaste fusees moeten maken om de aandrijfassen te kunnen monteren en de achterremmen aan de bak moet
gaan zetten.
heeft er iemand trouwens gedetailleerde info over hoe de voorste bak van de mehari 4x4 is gemaakt?
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
dit is dus erg lastig na te maken, vraag me af of de rdw een systeem als louis barbour/ voisin ook accepteerd, maar dat zoek ik nog wel een keer uit. ga m'n pick-up niet ombouwen naar 4x4, anders moet de laadbak een stuk hoger komen, en dat gaat weer ten koste van de looks.
maar het idee blijft bestaan, is wel iets voor een volgend project, (heb nog een eend uit 1982 die misschien nog ooit in de toekomst opgeknapt moet worden) maar dat kan nog wel even duren!
greetz Rusty
maar het idee blijft bestaan, is wel iets voor een volgend project, (heb nog een eend uit 1982 die misschien nog ooit in de toekomst opgeknapt moet worden) maar dat kan nog wel even duren!
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Langs de RDW hoef je niet als je al een kenteken hebt. Een vriendin heeft een eend naar 4x4 Barbour omgebouwd en er is nooit een probleem geweest bij APK ed.
Zelf ben ik nu een Voisin systeem onder de Méhari aan het bouwen. Laadbak van de Méhari blijft hetzelfde, de cardan gaat door de achteras heen.
De ombouw is te volgen op mijn weblog: http://www.vanveller.web-log.nl
Edwin
Zelf ben ik nu een Voisin systeem onder de Méhari aan het bouwen. Laadbak van de Méhari blijft hetzelfde, de cardan gaat door de achteras heen.
De ombouw is te volgen op mijn weblog: http://www.vanveller.web-log.nl
Edwin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Dag Edwin,
geweldig project! erg leuk dat je weer een 4x4 op de weg brengt! op je site heb ik gezien dat het al erg opschiet.
dan heb ik eigenlijk nog een vraagje, de 5e versnelling is dat er een van (dacht ik) Weber of is dat iets dat Voisin als optie heeft geleverd? ben buiten het 4x4 systeem ook erg geinteresseerd in de 5e versnelling! is het mogelijk om zoiets zelf na te maken? eventueel zou ik zelf een kleine serie willen gaan maken (bij voldoende interesse, maar dat lijkt me geen probleem)
greetz Rusty
geweldig project! erg leuk dat je weer een 4x4 op de weg brengt! op je site heb ik gezien dat het al erg opschiet.
dan heb ik eigenlijk nog een vraagje, de 5e versnelling is dat er een van (dacht ik) Weber of is dat iets dat Voisin als optie heeft geleverd? ben buiten het 4x4 systeem ook erg geinteresseerd in de 5e versnelling! is het mogelijk om zoiets zelf na te maken? eventueel zou ik zelf een kleine serie willen gaan maken (bij voldoende interesse, maar dat lijkt me geen probleem)
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
hee lol!
ik hoorde een aantal jaren geleden iets over iemand die een lomax aan het bouwen was (ik toen ook), en die had z'n bak in door iemand in Oostenrijk laten aanpassen tot 5-bak...weet ff niet meer hoe die kerel heette.
Lijkt me toch lekker een 5-bak...
ik hoorde een aantal jaren geleden iets over iemand die een lomax aan het bouwen was (ik toen ook), en die had z'n bak in door iemand in Oostenrijk laten aanpassen tot 5-bak...weet ff niet meer hoe die kerel heette.
Lijkt me toch lekker een 5-bak...
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Het is inderdaad aangepast door de Zwitser Weber, helaas overleden. Hij kon de tandwielen dmv een electromotor op elkaar in laten lopen. Ik heb in mijn versnellingsbak geen extra 5 maar een extra 1. Op deze manier heb ik een soort lage gearing.
Ik heb mijn bak niet uitelkaar gehaald, gebrek aan kennis. Ik zag met het lichten van de deksel alleen wat extra blokken aan de zijkant, het zicht op de rest werd daardoor ontnomen.
Edwin
Ik heb mijn bak niet uitelkaar gehaald, gebrek aan kennis. Ik zag met het lichten van de deksel alleen wat extra blokken aan de zijkant, het zicht op de rest werd daardoor ontnomen.
Edwin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Wat ik begrepen heb is dat z'n zoons de bak nogsteeds aan kunnen passen, maar omgerekend in euri's kom ja al gauw op €1500,-- ja, kun je ook best een leuke duck van kopen, dusssss ik dacht moet zelf ook te maken zijn, maar moet ik wel weten hoe!
greetz Rusty
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
echte snelheidswinst zal het niet opleveren voor een eend met een 'standaard' motor, alleen gaat wel je toerental omlaag op topsnelheid, wat weer rustiger rijd. voor een 'getunde' eend zal het wel uitmaken voor de topsnelheid, alleen is moeilijk te zeggen hoeveel, aangezien ik niet precies weet wat de eindoverbrenging is.Frank Deusjevoo schreef:Ach ja, zolang het wat opleverd bied ik me als geintresseerde aan. Maar met een snelheidswinst van minstens 10-15 km per uur zou ik het wel doen denk ik. Gewoon dezelfde overbrenging als bij de normale versnellingen + een 5e versnelling.
Frank
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
mm, lijkt mij ook wel wat zo'n bak! alleen vraag ik me af of het veel zin heeft?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/