foto's kilometerteller
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Voor mij een nieuwe record gereden!!
Kreeg hem net niet tegen de 130 aan....
Maar niet slecht al zeg ik zelf (weer met dak open trouwens)
Kreeg hem net niet tegen de 130 aan....
Maar niet slecht al zeg ik zelf (weer met dak open trouwens)
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Nee, niets speciaals aan gedaan, gewoon het pedaal tot op de bodem trappen en rustig wachten tot je op de top zit.
Maar ik vind deze snelheid niet lekker om te rijden hoor, een hoop lawaai en zo rond de 100 a 110 kom je ook prima mee en is hij een stuk rustiger.
Kreeg net een foto van Citroenazu (oud eigenaar) van de kmteller en die zat op de zelfde snelheid, ik denk dat dit de top is van mijn 2cv!
Maar ik vind deze snelheid niet lekker om te rijden hoor, een hoop lawaai en zo rond de 100 a 110 kom je ook prima mee en is hij een stuk rustiger.
Kreeg net een foto van Citroenazu (oud eigenaar) van de kmteller en die zat op de zelfde snelheid, ik denk dat dit de top is van mijn 2cv!
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Mijn eend reed altijd max 110 met de wind mee, en verder altijd max 100 a 105 km/u. Totdat ik ineens vorige week meer over had op de snelweg en gewoon tegen de 120 kon rijden. Kom ik thuis doe ik de motorkap open, en blijkt dat de carburateur valse lucht aanzuigt, het kleine rechthoekige kapje links, waarmee doormiddel van een pennetje een gaatje open gaat, was losgeraakt en hing aan de carburateur. Weer vastgeschroefd zodat de carburateur als vanouds was, en toen ging mn een weer niet harder dan 110... Moet dus een keer carburateur nakijken, maar vond het wel grappig dat een defect deze positieve bijdrage leverde Vooral als je met je eend een paar vo***wagen rijders in haalt en op de linkerstrook blijft rijden.. rare gezichten die je dan aankijken
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
even voor de duidelijkheid.
Een standaard a06/635 eend loopt echt 118-120 geijkte / gps km/h
Voor 130 echte kilometers heb je ongeveer 40 vliegwiel pk nodig.
Voor 140 echte kilometers heb je 50+ vliegwiel pk nodig.
Ik heb hier een 1300cc getunde ami staan, goed voor 150-160km/h.
Ik wil de uitdaging wel aan met iemand die denkt dat ie 130 haalt met een eend met 602cc.
Of met iemand die denkt dat ie 140 haalt in de eend met alles van 800cc of lager!
oh ja, bij 120km/h op 125X michelins doet het blokkie 5900tpm.
Dat is best veel en dan blijft ie niet heel op de lange termijn.
Je kunt met een eend geen 120 kruisen, daar is ie niet voor gemaakt, 100-110 is maximum.
Bedenk even dat een ami super met 53.5pk 145 echte km/h liep (1015cc).
En gps metingen zijn enkel nauwkeurig als het over vele kilometers gaat.
Dus post je teller pics maar roep niet dat je eend 140 loopt met een standaard blokkie, want dan kom ik langs.
Ik wil van de ami wel een piccie posten maar dan zie je de naald van de teller niet. De teller loopt tot 140 en de naald verdwijnt daarna achter de frontplaat...
Ik heb wel een filmpje ergens van 0-100 testen...
Een standaard a06/635 eend loopt echt 118-120 geijkte / gps km/h
Voor 130 echte kilometers heb je ongeveer 40 vliegwiel pk nodig.
Voor 140 echte kilometers heb je 50+ vliegwiel pk nodig.
Ik heb hier een 1300cc getunde ami staan, goed voor 150-160km/h.
Ik wil de uitdaging wel aan met iemand die denkt dat ie 130 haalt met een eend met 602cc.
Of met iemand die denkt dat ie 140 haalt in de eend met alles van 800cc of lager!
oh ja, bij 120km/h op 125X michelins doet het blokkie 5900tpm.
Dat is best veel en dan blijft ie niet heel op de lange termijn.
Je kunt met een eend geen 120 kruisen, daar is ie niet voor gemaakt, 100-110 is maximum.
Bedenk even dat een ami super met 53.5pk 145 echte km/h liep (1015cc).
En gps metingen zijn enkel nauwkeurig als het over vele kilometers gaat.
Dus post je teller pics maar roep niet dat je eend 140 loopt met een standaard blokkie, want dan kom ik langs.
Ik wil van de ami wel een piccie posten maar dan zie je de naald van de teller niet. De teller loopt tot 140 en de naald verdwijnt daarna achter de frontplaat...
Ik heb wel een filmpje ergens van 0-100 testen...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
het is dat ik nu tapijt op d'eend heb zitten, maar voor die tijd, toen hij nog beplakt was met wegenkaarten: nou, nou, nou!!
de 1.200 kilometer van voorburg via calais en dover naar kelso in schotland in 14 uur gereden, uiteraard de boottocht niet meegerekend maar alle tankstops wel, de snelheidsmeter was continu van de schaal verdwenen en het laatste uur ook nog achter een paar supertrage-en-niet-in-te-halen-want-de-weg-was-te-smal hy's gehangen.
dus ik durf hier te beweren dat mijn bovenstebeste bolide toch zeker de 140 heeft gehaald, en dat zonder windkracht 12 mee en ook niet bergaf. wel met 123 ignition en nieuwe bobine, bougiekabels en bougies. en het blok had pas 38.000 km gedraaid.
en vroegâh, toen de honden nog uit hun kont blaften, heb ik ook al eens een eend gehad met formule 1 aspiraties. blèren als een dorstige baby! waarschijnlijk puur toevallig net alle afstellingen ok.
de 1.200 kilometer van voorburg via calais en dover naar kelso in schotland in 14 uur gereden, uiteraard de boottocht niet meegerekend maar alle tankstops wel, de snelheidsmeter was continu van de schaal verdwenen en het laatste uur ook nog achter een paar supertrage-en-niet-in-te-halen-want-de-weg-was-te-smal hy's gehangen.
dus ik durf hier te beweren dat mijn bovenstebeste bolide toch zeker de 140 heeft gehaald, en dat zonder windkracht 12 mee en ook niet bergaf. wel met 123 ignition en nieuwe bobine, bougiekabels en bougies. en het blok had pas 38.000 km gedraaid.
en vroegâh, toen de honden nog uit hun kont blaften, heb ik ook al eens een eend gehad met formule 1 aspiraties. blèren als een dorstige baby! waarschijnlijk puur toevallig net alle afstellingen ok.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
[quote="catscit"]even voor de duidelijkheid.
Een standaard a06/635 eend loopt echt 118-120 geijkte / gps km/h
Voor 130 echte kilometers heb je ongeveer 40 vliegwiel pk nodig.
Voor 140 echte kilometers heb je 50+ vliegwiel pk nodig.
Ik heb hier een 1300cc getunde ami staan, goed voor 150-160km/h.
Ik wil de uitdaging wel aan met iemand die denkt dat ie 130 haalt met een eend met 602cc.
Of met iemand die denkt dat ie 140 haalt in de eend met alles van 800cc of lager!
maak je niet zo druk joh wat maken die paar rot kilometers nou uit ???
Hoe weet jij dan zo zeker dat je ami el de snlheden haalt die je noemt, het maakt mij niks uit hoor als ik hard wil pak ik wel een echt snelle auto.
vriendelijke groet jeroen
Een standaard a06/635 eend loopt echt 118-120 geijkte / gps km/h
Voor 130 echte kilometers heb je ongeveer 40 vliegwiel pk nodig.
Voor 140 echte kilometers heb je 50+ vliegwiel pk nodig.
Ik heb hier een 1300cc getunde ami staan, goed voor 150-160km/h.
Ik wil de uitdaging wel aan met iemand die denkt dat ie 130 haalt met een eend met 602cc.
Of met iemand die denkt dat ie 140 haalt in de eend met alles van 800cc of lager!
maak je niet zo druk joh wat maken die paar rot kilometers nou uit ???
Hoe weet jij dan zo zeker dat je ami el de snlheden haalt die je noemt, het maakt mij niks uit hoor als ik hard wil pak ik wel een echt snelle auto.
vriendelijke groet jeroen
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Als ik snel wil heb ik ook een snelle auto.
Ik wordt alleen een beetje moe van al die sterke verhalen altijd.
Een lolletje is leuk en mijn ami 6 service loopt ook 145km/h berg af, wind mee, zon in de rug. Maar we moeten wel een beetje reeel blijven, we hebben het hier over (voornamelijk) eenden...
maar ik ben benieuwd tot welke ongelooflijke snelheden men de eend voortbewogen krijgt, tot nu toe 1 (sorry 2) fotos en verder niks?
Als ik de vrouw zover krijg vanavond foto van haar ami @ top.
Mijn ami moet tot volgende week wachten, die is deze week dakloos (letterlijk!)
Ik wordt alleen een beetje moe van al die sterke verhalen altijd.
Een lolletje is leuk en mijn ami 6 service loopt ook 145km/h berg af, wind mee, zon in de rug. Maar we moeten wel een beetje reeel blijven, we hebben het hier over (voornamelijk) eenden...
maar ik ben benieuwd tot welke ongelooflijke snelheden men de eend voortbewogen krijgt, tot nu toe 1 (sorry 2) fotos en verder niks?
Als ik de vrouw zover krijg vanavond foto van haar ami @ top.
Mijn ami moet tot volgende week wachten, die is deze week dakloos (letterlijk!)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
2x cabrio zelfs:
verhaal:
http://www.cats-citroen.com/citroen_mus ... _8_ser_73/
de achterste is m'n dagelijks vervoer, visa motor, lpg, gs bak, 128km/h gps top op benzine, 125 op lpg (om toch ontopic te blijven).
Maar ik rij niet harder als 120, ik wil graag dat ie heel blijft en hij doet 45.000km per jaar (was 60.000).
wegens ami niet rijdbaar zit ik de hele week vast aan dat ding linksboven, wat een straf.
verhaal:
http://www.cats-citroen.com/citroen_mus ... _8_ser_73/
de achterste is m'n dagelijks vervoer, visa motor, lpg, gs bak, 128km/h gps top op benzine, 125 op lpg (om toch ontopic te blijven).
Maar ik rij niet harder als 120, ik wil graag dat ie heel blijft en hij doet 45.000km per jaar (was 60.000).
wegens ami niet rijdbaar zit ik de hele week vast aan dat ding linksboven, wat een straf.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Joh loop toch niet zo te zeuren.. ik vind het juist hardstikke leuk om te zien hoe hard iemand kan! 130 op eendenteller is anders best hard! ..
Ik ben jaloers.. met mn 110 km per uur! Maarja dan heb ik nog geen dubbeltrapscarbarateur en een ander vliegwiel en al dat genozel ..
Dat komt er tzt misschien ook nog wel op.
Maar zo rijd ze ook heerlijk hoor!
Frank
Ik ben jaloers.. met mn 110 km per uur! Maarja dan heb ik nog geen dubbeltrapscarbarateur en een ander vliegwiel en al dat genozel ..
Dat komt er tzt misschien ook nog wel op.
Maar zo rijd ze ook heerlijk hoor!
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
Jongens dit topic is gewoon voor de lol hoor..... Doe allemaal relaxed.
Vond het gewoon leuk om deze topic op te zetten. Zoals ik al eerder melde gejat van het citroen forum.....
Heb alleen nog geen pics van anderen gezien.
Kom op show je pics!
Vond het gewoon leuk om deze topic op te zetten. Zoals ik al eerder melde gejat van het citroen forum.....
Heb alleen nog geen pics van anderen gezien.
Kom op show je pics!
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
ja dat was vroeger toen je Koe nog met een korte OE schreef.........
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com