Prinses van Bilturg in haar nieuwe koets

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Prinses van Bilturg
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Prinses van Bilturg in haar nieuwe koets

Bericht door Prinses van Bilturg » zo 9 jul, 2006 22:33

Tja, even voorstellen dan maar... Na jaren dromen over een eendachtige, maandenlang zeuren bij mijn vriendje en wekenlang zoeken op het net heb ik dan eindelijk mijn eerste eigen autootje gekocht: een Dyane 6 uit 83. Toen ik mijn mintgroene autootje met witte bloemetjes erin zag, was ik direct verkocht. Ik deed mijn uiterste best mijn kinderlijk enthousiasme te verbergen. :D Het liefste had ik al piepend en springend direct 25 rondjes om de toettoet heen gerend. Tja, roestplekje hier en daar, een paar minder succesvol geplamuurde stukken en een wielkap in nét de verkeerde kleur. :wink: Het maakt mij niets uit, rijden kan ze als de beste! Dat is ook de bedoeling, ik wil haar lekker vertroetelen, maar we gaan ook samen rijden. In de zomer met het dak open, maar ook in de winter met de verwarming aan (als die het een beetje doet). Toen ik het mijn moeder vertelde begon ze gelijk over handschoenen voor in de winter :? ... ze heeft er verstand van dus ze zal wel gelijk hebben!

Ik vind mijn toettoet geweldig, ik ben normaliter heel nuchter in de liefde. Dit was echter PATSBOEM, IK WIL JOU! Gelukkig was mijn vriendje erbij voor de serieuzere vragen, en zijn we even naar zijn garage gereden voor een kritische keuring. 'Nou', zei de meneer van zijn garage, 'dat valt me absoluut niet tegen, en voor dat geld (€ 1350,-) kun je dat zeker doen!'

Een paar dagen later was het dan eindelijk zover, ik mocht haar ophalen. Gelukkig ging mijn Citrofiele vriend Drik mee om haar op te halen. Hij was zo slim om zijn digitale camera mee te nemen voor dit memorabele moment. Stikzenuwachtig was ik, :oops: nog erger dan voor mijn rijexamen. Stel nou, dat het niet zou klikken? Stel dat ik mijn autootje direct in de prak rijd? Stel dat ik mijn eigen autootje niet in de eerste versnelling krijg? :oops:
Toen we aankwamen in Esbeek stond ze helemaal klaar. Ja, mijn eerste autootje, een superlieve meisjesdyane die vrolijk pruttelend stond te wachten op haar nieuwe eigenaresse. Vrolijk heb ik haar mee naar huis genomen, waar ze een grondige wasbeurt kreeg. En och, wat is ze mooi! :D

Ik merk dat mijn autootje een verslaving begint te worden. Ik besteed een aantal uren per dag aan het eend- en dyanesurfen, ik heb het instructieboekje gedownload, ik heb haar al erg vaak gepoetst en veeg iedere dag de blaadjes eraf. Straks -na de zomervakantie- gaat ze mij naar mijn werk brengen en weer terug! Tot die tijd kunnen we lekker vriendinnen worden. Ik kijk een paar keer per dag uit het raam naar haar, zo nu en dan maak ik een ritje als ik er een reden voor kan bedenken.

Vandaag ben ik samen met mijn vriendje een tochtje wezen maken. Vanochtend voor het eerst heel stoer het oliepeil van mijn toettoet nagekeken. Mijn vriendje zei nog: 'weet je wel hoe dat moet?' Dus ik: 'Ja hoor, dat weet ik wel!' Was ik aan het werk, kwam de supersterke overbuurman naar buiten: 'Is dat geen mannenwerk?' Dus ik: 'Nee hoor, want dit is MIJN autootje!' Daarna heb ik de roestplekjes van mijn autootje tijdelijk ingespoten met vaseline. (Ik ben al naar de verfboer geweest, maar moet nog even wachten tot de verfmengmeneer weer terug is van vakantie.) Ik ben geen automonteur en zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Het technisch onderhoud van mijn autootje zal ik ook zeker aan anderen overlaten, maar het onderhoud van de koets en het interieur, dat doe ik graag!

We hebben een tochtje gemaakt vandaag. Heerlijk, ze doet het geweldig! Mijn vriendje mocht ook een stukje rijden. Dat is leuk, want ik heb al meer verstand van mijn autootje dan hij! Op de terugweg kwam ik erachter dat er een paar rubberen elastieken van de bestuurdersstoel waren geknapt. Idee :idea: van mijn vriendje: misschien kun je wel tentelastieken gebruiken. En wat heeft de Prinses van Bilturg gedaan toen we thuiskwamen: stoel eruit gehaald, gebroken elastieken eruit gehaald en de tentelastieken erin gezet. Mijn stoel zit weer prinsheerlijk!

Vrijdag gaan we samen een weekendje naar mijn ouders, de Dyane en ik. Ik heb de route al uitgestippeld. Het is zo'n 100 km, waarvan we een groot deel ook binnendoor zullen rijden, we gaan samen in de tunnel en samen met de pont. Dat wordt vast supergezellig!

Mijn vriendje is een trouwe Citroënrijder, maar was in eerste instantie fel tegen een eendachtige voor mij. Van de week kwam die naar me toe: 'ik moet een vriend ophalen, mag ik dan jouw Dyane lenen?' Dus ik: 'Ja natuurlijk mag dat! Maar dan moet je wel met het dak helemaal open!' 8)

de Prinses van Bilturg
De Prinses van Bilturg heeft een prachtige mintgroene koets!

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 9 jul, 2006 22:49

Leuk joh om dit te lezen! Heb je toevallig ook foto's van je dyane? Ik ben erg nieuwgierig!

En is het je eerste autootje?

Wat leuk ook dat je op de dyane bent gevallen.. is een toch ietwat minder gewaardeerde auto!

Veel plezier ermee!

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » zo 9 jul, 2006 22:50

Gefeliciteerd met je Dyane. :D
heel veel plezier ermee

Groet Jeroen
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rollo » zo 9 jul, 2006 23:01

Frank Deusjevoo schreef:Leuk joh om dit te lezen! Heb je toevallig ook foto's van je dyane? Ik ben erg nieuwgierig!

En is het je eerste autootje?

Wat leuk ook dat je op de dyane bent gevallen.. is een toch ietwat minder gewaardeerde auto!

Veel plezier ermee!

Frank
Kijk even op haar site! Staan genoeg plaatjes van voor de deur.....

Leuke dyane welkom op het forum!
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

Prinses van Bilturg
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Leuk!

Bericht door Prinses van Bilturg » zo 9 jul, 2006 23:10

Wat leuk, :D van die positieve reacties! Ik heb inderdaad foto's van de grote dag op mijn webspees staan! Ik heb geprobeerd een foto in mijn profiel te plakken, maar dat is me nog niet gelukt.

Dat is voor deze Dyane ben gevallen is overigens niet zo heel gek. Ik was in eerste instantie op zoek naar een rood eendje, maar naar mate ik meer zag en las, werd de drang om perse een rood eendje te nemen een stuk minder. Je ziet nog heel veel eendjes rondrijden, maar Dyanes zie je nog maar heel weinig. Ik heb daarnaast een kinderlijke drang naar alles wat :shock: groen :shock: is. Als ik een winkel in kom, loop altijd direct naar alles wat groen is. Het gebeurt onbewust. Vaak kom ik er bij de kassa pas achter dat ik wéér iets groens heb gekozen. Mijn autootje is mintgroen (vert jade), en ik vind het een geweldige kleur, al moet ik zeggen dat ik ook erg springerig word van plaatjes van een sauss ente... :roll:

De Prinses van Bilturg
De Prinses van Bilturg heeft een prachtige mintgroene koets!

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » zo 9 jul, 2006 23:24

Ben ff op je space wezen kijken en ik moet zeggen dat het een leuke dyane is en nog een "luxe "ook met radio en trekhaak.
Nogmaals veel plezier ermee

Groet, Jeroen
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Malle Babbe
Moderator
Contacteer:

Bericht door Malle Babbe » ma 10 jul, 2006 08:44

Welkom!!!!

Ik hoop dat je net zo veel lol van (en met) haar gaat krijgen als ik met de mijne.
:wink:
Malle Babbe

Leef, heb lief, lach en wees gelukkig !!!
;)

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Re: Leuk!

Bericht door Charly » ma 10 jul, 2006 09:01

Prinses van Bilturg schreef:Mijn autootje is mintgroen (vert jade), en ik vind het een geweldige kleur, ... :roll:

De Prinses van Bilturg
Geweldige kleur! Ik heb zelf een Dyane6 uit '82 in deze schitterende kleur, hoewel de familie en kennissen er anders over denken. Wees er goed zuinig op, een Dyane is een zeldzame verschijning aan het worden! Een foto van mijn Vert Jade Dyane staat op www.2cvclubtwente.tk
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

LoLa
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door LoLa » ma 10 jul, 2006 10:16

Welkom op het forum, schitterende auto! Ziet er leuk uit.

Wees idd maar zuinig op je dyane! Ik ga altijd heelmaal uit mijn dak als ik een dyane/acadiane tegenkom. Eendjes worden (sinds ik er op let) wel gewoontjes!

(Hehehe ;) altijd ff mensen pesten hier)
LoLa: Wel van naam verandert maar niet minder Gek!

Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Re: Leuk!

Bericht door Rollo » ma 10 jul, 2006 10:40

Prinses van Bilturg schreef:Mijn autootje is mintgroen (vert jade), en ik vind het een geweldige kleur, al moet ik zeggen dat ik ook erg springerig word van plaatjes van een sauss ente... :roll:

De Prinses van Bilturg
HAHAHAHAHA Dank je dank je! Ben er zelf ook heel erg blij mee!
Verstandige keus hoor groen! :D
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

Danos G
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Danos G » ma 10 jul, 2006 12:16

Gefeliciteerd! Eindelijk weer iemand die voor de Dyane gaat. Je hebt helemaal gelijk: eenden zie je nog vrij veel, maar Dyane's worden schaarser (nog ongeveer 500 van in NL). Keep the Dyane alive! Succes met je rit vh weekend. Ik ben ook wel eens van Zwolle naar Zeeland heen en weer gereden zonder problemen. Je moet gewoon de auto leren kennen en vertrouwen. Wat bij mij enorm heeft geholpen is praten tegen haar :)

pauldegoede
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door pauldegoede » ma 10 jul, 2006 12:55

Kijk, Jij hebt de dyane van Jan Kramer gekocht. Goede keuze waar ik je bijzonder veel plezier mee wens!

Paul

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » ma 10 jul, 2006 14:13

Helemaal leuk :D
en de kleur staat haar prachtig!
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 10 jul, 2006 14:17

Heeey leuk verhaal joh!!! Ontzettend gefeliciteerd man, zo te horen gaat je autootje een mooi en goed verzorgd leventje tegemoet!!!

Thomaaas
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

dyane_ac078
Beginner
Beginner

Bericht door dyane_ac078 » ma 10 jul, 2006 14:43

Leuk!!!!
Helemaal goed die Dyane en zeker die zachtgroene kleur.

Bij het Eendeei (www.eendeei.nl) organiseren ze elk jaar een cursus eendologie. Het is even een stukkie rijden van Tilburg. Maar deze cursus is echt de moeite waard. Dan komt het zeker goed!

Veel plezier! maar dat zal wel lukken denk ik.
Dyane 6, 1977

Plaats reactie