Slot op 't stuur

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Slot op 't stuur

Bericht door Twécévé » di 13 jun, 2006 12:59

Hallo luitjes,

Heeft iemand van jullie ervaring met een stuurslot/klem in je eend. Bij de Halfords (en via marktplaats) kun je hier wel aankomen maar passen deze modellen wel op het eenspakige stuur van een eend.

Je hebt namelijk van die stuursloten die je door het stuur heenschuift. Je kunt dan niet meer sturen omdat het stuurslot tegen je been/deur/raam aankomt. Maar werkt dit ook bij een eendenstuur?

Heb zelf een stuurslot wat ik aan het stuur kan doen en vervolgens aan rem of gaspedaal kan vastmaken. 't Ziet er alleen uit alsof je het ding zo door kan breken. Beetje autokraker lacht erom volgens mij.

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » di 13 jun, 2006 13:16

stuursloten hebben sowieso niet veel effect. hoogstens houdt het de echte gelegenheidsdief een beetje op afstand (of ze pakken de eend ernaast zonder, maar hoevaak sta je naast elkaar?)
Het zwakke punt is namelijk niet het slot, maar het stuur. Daar is zo een stukje uit, ergo: het slot los.
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Maikel » do 20 jul, 2006 17:47

Gedeeltelijk ben ik het wel met mijn voorganger eens, echter houd er wel rekening mee dat mensen die een eend opentrekken 9 van de 10 keer wel gelegenheids dieven zijn.
Laten we eerlijk zijn onze liefdes zijn niet meer nieuw en staan dus ook ( gelukkig ) niet hoog op de meest gestolen auto's lijst.

Ik heb zo'n slot wat je op je stuur zet en achter je rempedaal zet. Als je wilt is het met flink wat geweld binnen 3 minuten gemold.

Maar door zo'n slot te gebruiken ( wat duidelijk zichtbaar is voor iedereen ) laat je wel zien dat je je best hebt gedaan om ervoor te zorgen het eventuele dieven zo lastig mogelijk te maken. Het is meer een preventieve maatregel dan dat het iemand die mijn eend echt wil stelen er van weerhoud, maar ik geloof er wel in.
some got it, some eend

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 20 jul, 2006 18:36

10 seconden duurt het met een ijzerzaagje, je zaagt stuurrand door, verbuigt het wat en klaar ben je.

Plaats reactie