Sterk visa blokje en versbnellingsbak

Alles over visa-conversies.
Plaats reactie
Princejoao
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 00:35
Locatie: Bloemendaal

Sterk visa blokje en versbnellingsbak

Bericht door Princejoao » vr 21 jul, 2006 04:15

Hoi,

ik heb een aangepast visablokje met een 630 nokkenas en 644 koppen. Ongeveer goed voor 40 pk.

Hiebij heb ik een aangepaste bak 2cv6 met dyane c/p.

Hoelang zou deze combi meegaan als je normaal rijd?
Wat zijn de duurzamere oplossingen?
Is dit uberhaubt wel verstandig?
Look! It's the old man from scene 24!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 21 jul, 2006 08:35

oud type GS bak erachter, staat er nu een te koop op de markt van deze site! dat is de beste oplossing, maar die zijn wel zeldzaam en je moet veel ombouwen (zie de site van Jeroen Cats!)

rij nu zelf c.a. 2 jr met een (orgineel) visablok met turbotube en heb nog geen problemen met de bak gehad (afkloppen!) wel heb ik er al een set aandrijfassen doorheengejaagd!

ik ga zelf een zelfde combinatie (630/644) maken voor m'n pick-up, ik weet alleen nog niet of ik ook een extra lange bak erachter stop of dat ik het bij een ACAdianebak hou. als je wat meer weet hoe het rijdt en of je nog genoeg trekkracht over hebt met windkracht 4-5 tegen hoor ik het graag!

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 22 jul, 2006 16:28

'k rij nu ook met opgevoerde visa en orginele bak, 'k moet zeggen, 't word er niet beter van die bak!! in de 1 zetten gaat al moeilijker..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » za 22 jul, 2006 17:58

HEy Joao,

die bak van jou is toch gereviseerd? voordat je weer een ander gaat aanschaffen, rijd eerst die eens op :)
Ami 8 break

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 22 jul, 2006 18:01

de versnellings bak niet.. die is stokoud denk ik :lol:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Princejoao
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 00:35
Locatie: Bloemendaal

Late reactie

Bericht door Princejoao » do 2 nov, 2006 20:29

HA,

De Visamotor is onder handen genomen door Evan. ongeveer gereviseert.

De vernsellingsvak is gereviseerd door ProDuck.
Look! It's the old man from scene 24!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 2 nov, 2006 20:43

ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jou eindsnelheid wordt zodadelijk.. en met hoeveel toeren je dan rijdt?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Princejoao
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 00:35
Locatie: Bloemendaal

topc

Bericht door Princejoao » do 2 nov, 2006 20:45

Zal eens een nieuw topic opstarten. zie je hoe en wat het gaat worden, en ja, ik ben ook benieuw wat de top gaat zijn, viooral omdat mijn project een AKS 400 betreft.
Look! It's the old man from scene 24!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 2 nov, 2006 20:52

die van mij loopt met gemak de teller uit, die tot 130 gaat :wink:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Princejoao
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 00:35
Locatie: Bloemendaal

Bericht door Princejoao » za 4 nov, 2006 13:36

Ja inderdaad een AKS heeft een veel hogere luchtweerstand. en ik ga ook op LPG rijden, hoe snel zal het daarop gaan?
Look! It's the old man from scene 24!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 4 nov, 2006 16:33

ik weet iemand die op lpg rijdt met een visa blok, in een (lege) eend..
die rijdt 130 zei die..

maar ja zeggen is nog geen harde waarheid he :wink:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » za 4 nov, 2006 17:54

Nee precies!

En bovendien; CT: Is ook niet zo gek die eerste versnelling, je moet ook niet elke keer met (bijna) slippende banden wegrijden hahaha ..

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Princejoao
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 00:35
Locatie: Bloemendaal

Bericht door Princejoao » za 4 nov, 2006 18:27

De eend van Loek Bartelings van garage het eendenest haalt 140 KM/h en daar zit een opgevoerd gewoon eendeblok in. of was het een dyaneblok..

in ieder geval gaat zijn metertje tot 120 en daarna gaat je toerenteller nog gewoon 2000 rpm verder! That Rocks!
Look! It's the old man from scene 24!

Plaats reactie