vermogen verlies in 4de versnelling
vermogen verlies in 4de versnelling
Hallo,
ik ben een newbie-geitjes-fanaat: mooi perrieke op de kop kunnen tikken! Ondertussen groot onderhoud gehad, gekeurd en 3000 km achter de kiezen.
Het probleem is dat ze tegen een snorsnelheid van 90 km/u ineens vermogen verliest. Gaspedaal ingedrukt, maar de snelheidswijzer daalt en daalt. Even terugschakelen naar derde en ze snort weer als anders. Het is me tot nu toe ook enkel in de vierde versnelling voorgevallen.
Dit euvel gebeurt (nu en dan) blijkbaar bergop, felle windstoot langs voren of bij het voorbijsteken (poging tot effe gas bij geven).
Ik heb soortgelijke topics gelezen, maar de grote vraag is: kan het veel kwaad? Ik heb er om de zoveel tijd eens last van (een maandje tussen gisteren en de vorige keer). Is het nodig om haar even terug naar de garage te brengen, of het gewoon bij het volgend onderhoud op tafel te gooien. Of wat kan ik als newbie zelf ondernemen?
P.S. bougies zijn nieuw, luchtfilter en puntjes idem.
Vriendelijke groeten,
zarlie
ik ben een newbie-geitjes-fanaat: mooi perrieke op de kop kunnen tikken! Ondertussen groot onderhoud gehad, gekeurd en 3000 km achter de kiezen.
Het probleem is dat ze tegen een snorsnelheid van 90 km/u ineens vermogen verliest. Gaspedaal ingedrukt, maar de snelheidswijzer daalt en daalt. Even terugschakelen naar derde en ze snort weer als anders. Het is me tot nu toe ook enkel in de vierde versnelling voorgevallen.
Dit euvel gebeurt (nu en dan) blijkbaar bergop, felle windstoot langs voren of bij het voorbijsteken (poging tot effe gas bij geven).
Ik heb soortgelijke topics gelezen, maar de grote vraag is: kan het veel kwaad? Ik heb er om de zoveel tijd eens last van (een maandje tussen gisteren en de vorige keer). Is het nodig om haar even terug naar de garage te brengen, of het gewoon bij het volgend onderhoud op tafel te gooien. Of wat kan ik als newbie zelf ondernemen?
P.S. bougies zijn nieuw, luchtfilter en puntjes idem.
Vriendelijke groeten,
zarlie
Thx CitRoel,
Zal hem eens met de luchtcompressor onder handen nemen (om zo de boel niet te gaan ontregelen).
Ik lees hier beneden in de olietopic dat de 15W40 toch maar beter vervangen wordt door de 20W50. In mijn geitje zit ook de 15W40.
Zou dat eventueel ook iets met het vermogenverlies te maken kunnen hebben? Als ik me niet vergis gebeurde het ook telkens na een half uurtje of zo, als de motor goed warm was gedraaid...
Zal hem eens met de luchtcompressor onder handen nemen (om zo de boel niet te gaan ontregelen).
Ik lees hier beneden in de olietopic dat de 15W40 toch maar beter vervangen wordt door de 20W50. In mijn geitje zit ook de 15W40.
Zou dat eventueel ook iets met het vermogenverlies te maken kunnen hebben? Als ik me niet vergis gebeurde het ook telkens na een half uurtje of zo, als de motor goed warm was gedraaid...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
Welkom ja!
ik denk niet dat het meteen kwaad kan voor je blokkie, maar het is minder fijn natuurlijk, als je net wilt inhalen...
ik denk niet dat het meteen kwaad kan voor je blokkie, maar het is minder fijn natuurlijk, als je net wilt inhalen...
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Okay, ik ben toch al gerust gesteld dat het precies niet echt kwaad kan. Ik ga nog even afwachten en eens opletten onder welke omstandigheden het opnieuw gebeurd. Misschien had het ook met het warme weer te maken
Thx voor de reacties
PS: en de olie wordt voor de zekerheid vervangen, dat kan nooit verkeerd zijn heb ik begrepen.
Thx voor de reacties
PS: en de olie wordt voor de zekerheid vervangen, dat kan nooit verkeerd zijn heb ik begrepen.
De geit gaf een gil, steigerde even op zijn achterpoten en ging er vandoor in kletterende galop...
Kan zijn dat je benzinepomp het inderdaad niet kan bijhouden. Bij optrekken en doorschakelen zit er genoeg reserve in de vlotter van de cabarateur, maar als er langer meer brandstof wordt verlangt (90+ km/u in zijn 4) dan raakt de reserve op en loopt de motor droog.
Bezinepomp is gemakkelijk te vervangen of alleen het membraampje.
Je kan het redelijk horen als je hem van je blok haalt. Je vinger op het inlaat kanaal en een beetje pompen. Zuigt de pomp je vinger goed vast? Of hoor je sissen omdat de membraam lekt? En hetzelfde bij het uitlaat kanaal. Vinger erop en beetje pompen. Komt er flink druk op je vinger te staan of verlies je ergens druk?
Bezinepomp is gemakkelijk te vervangen of alleen het membraampje.
Je kan het redelijk horen als je hem van je blok haalt. Je vinger op het inlaat kanaal en een beetje pompen. Zuigt de pomp je vinger goed vast? Of hoor je sissen omdat de membraam lekt? En hetzelfde bij het uitlaat kanaal. Vinger erop en beetje pompen. Komt er flink druk op je vinger te staan of verlies je ergens druk?
Red een boom, eet een bever
http://drouge.web-log.nl
http://drouge.web-log.nl