kijk maar eens op marktplaats, bmw's zat, vanaf € 645,-. eentje met de ouderwetse boxermotor voor € 1.300,. blok eruit en van de opbrengst van de rest van de motorfiets kan je 'm reviseren.thomaaas schreef:Ja een collega van mijn vader zit dat nu uit te zoeken idd, hij heeft er meer verstand van als ons. Maar motorfietsen zijn duurder als we dachten, als prijs zonder belasting etc etc etc zit je al wel boven de 6500 euro, maar als je de onderdelen doorverkoopt misschien dat we goed uitkomen idd. Ook leuk: eendenmotor erin zetten, kijken of er ergens een freak is die dat kan waarderen Maar nu raken we hééél erg off topic we hadden het over rdw, apk en verzekering.
S6, 06/635A en de APK
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
[offtopic] Ja maar ik [okeej mn pa] wil graag de BMW R1200GS motor hebben. De ouderen hebben "maar" 80 of 75 PK en hebben 2 kleppen per cilinder en geen kat. Ik [mijn pa] wil de Sportversie met 4 kleppen per cilinder en kat eronder, een versie die geloof ik met 110 pk te leveren is vanaf 2003, maa rde versie waar eigenlijk het hart [van mijn vader] naar uit gaat is de versie van 120 PK, leverbaar vanaf 1 januari 2006....
Bovendien is deze motor computergestuur [het zal GVDMM ook niet] en daarom met een chipje tot 145 PK op te tunen. Ja, mijn vader heeft het goed uitgedokterd allemaal...
[/offtopic]
edit: Al vind ik je idee om m te later reviseren voor t geld wat de ouwe oplevert ook helemaal zo gek nog niet!
Bovendien is deze motor computergestuur [het zal GVDMM ook niet] en daarom met een chipje tot 145 PK op te tunen. Ja, mijn vader heeft het goed uitgedokterd allemaal...
[/offtopic]
edit: Al vind ik je idee om m te later reviseren voor t geld wat de ouwe oplevert ook helemaal zo gek nog niet!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Een oud blokje kun je ook heel goed tunen! En zonder kat is beter, kun je er meer vermogen uit halen. 2 kleppen per cilinder is soms ook nog beter, je moet gewoon je kop ff laten flowen. Een computergestuurd blok ombouwen, zeker een modern blok, is nog al een grote klus. Zonder computer is simpeler en beter, is mijn mening tenminste..
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ja maar wij [nogmaals mijn vader] willen tunen, zonder onze handen vies te maken. Blokje ombouwen moet aldus de dealer geen probleem zijn, Het is voor het blokje net alsof de accu ff leeg is. Het motormanagementsysteem van een motorfiets moet je niet verwarren met dat van een auto, want in een motorfiets doet het beduidend minder dan in een auto, zei hij. Ik denk zelf ook dat de computer resetten lang zo moeizaam nog niet is als het passend maken op het chassis en GSA- bak, dus daar maak ik me geen zorgen om. [al zou dat waarschijnlijk wel moeten ]
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Dat een motorfiets minder gecompliceerd is dan een auto is ongetwijfeld waar. Ik denk dat je het motormanagement van een nieuwe motorfiets kunt vergelijken met die van een 2e type BX, nog vrij simpel maar als er iets stuk is ben je soms erg lang bezig met zoeken naar de oorzaak.. Maar carburateurs klinken veel mooier.. Vooral die 2 mooie grote dubbele die ik onder mijn motorkap heb liggen.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Sja ik weet het niet... Ik denk dat de BMW sowiso wel heel mooi klinkt, ze trekt namelijk door tot 8000 r/m
En BMW is héél iets anders wat betrouwbaarheid betreft dan citroën hé? [no offense] Maar ik denk dat er minder snel iets mis moet zijn dan bij een BX. Bovendien issie met injectie toch wat zuiniger en sneller dan met carbu's.
En BMW is héél iets anders wat betrouwbaarheid betreft dan citroën hé? [no offense] Maar ik denk dat er minder snel iets mis moet zijn dan bij een BX. Bovendien issie met injectie toch wat zuiniger en sneller dan met carbu's.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Houd er wel rekening mee dat een motor van een motorfiets minder lang mee gaat dan van een auto. Motoren maken meestal niet zo heel veel kilometers, dus een motorfietsblok met 100000 km is al bijna op zn einde, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk..
Het geluid van een motor met carburateurs is zo veel mooier dan van een met injectie...
BMW automobielen gaan de laatste jaren wat achteruit in kwaliteit, weet niet of dat met motoren ook zo ook is.
Het geluid van een motor met carburateurs is zo veel mooier dan van een met injectie...
BMW automobielen gaan de laatste jaren wat achteruit in kwaliteit, weet niet of dat met motoren ook zo ook is.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
Als motorfietsliefhebber moet ik even reagerenabr2cv schreef:Houd er wel rekening mee dat een motor van een motorfiets minder lang mee gaat dan van een auto. Motoren maken meestal niet zo heel veel kilometers, dus een motorfietsblok met 100000 km is al bijna op zn einde, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk..
Juist BMW motorfietsen zijn een uitzondering.
De moderne 4 klepper boxer van BMW kan 300.000 km lopen!
En ook nog zonder olieverbruik...
Ruben
Nog zoekend naar een leuke rij eend.....
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
op slot wegens hopeloos off topic!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net