Oliedruksensor

Plaats reactie
Mich
Beginner
Beginner

Oliedruksensor

Bericht door Mich » wo 26 jul, 2006 15:02

Mijn eendje lekt olie langs de oliedruksenor. Nu wil ik dat ding vaster draaien, of als dat niet werkt eruit draaien en vervangen, maar ik kan er met geen mogelijkheid met een steeksleutel bij. Ik kan hem wel recht van de zijkant bereiken met een verlengde dopsleutel ( dus recht op de sensor ), maar mn doppen zijn niet diep genoeg om over de sensor te vallen.

Hoe haal ik dit ding het makkelijkst eruit? Wat moet ik eventueel uitbouwen? Ik dacht zelf een lange pijpsleutel te kopen, maar als het anders kan hoor ik het graag.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 26 jul, 2006 18:04

kan je hem niet een kleinstukje geven met een ring sleutel?
daar zitten meer tandjes op als een steek.. :roll:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Mich
Beginner
Beginner

Bericht door Mich » di 1 aug, 2006 18:21

Ik heb het geprobeerd, maar ook met een ringsleutel kom ik er niet goed bij. Onder zit het blok in de weg, aan de zijkanten de luchtkoeling, en van boven is te ver. Heeft iemand tips? Hoe halen jullie zo'n ding eruit?

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 2 aug, 2006 14:30

koelbeplating ff losschoeven. Neen uitlaat hoeft er niet af gewoon alleen de onderkant weghalen. Of benzinepomp weghalen, dat is de makkelijkere oplossing
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » wo 2 aug, 2006 16:55

als je eerst je dop erop zet, en dan pas je verlegstuk gaat het vaak beter. Het verlengstuk zit dan niet helemaal in de dop, maar je hoeft toch niet zoveel kracht te zetten..
AZ A2 '70
AK400 '76

Mich
Beginner
Beginner

Bericht door Mich » di 15 aug, 2006 13:42

Bedankt! Het is gelukt, de nieuwe zit erin en hij lekt niet meer.

Nu is er alleen een nieuw probleem. De auto trekt totaal niet meer op. Alleen als ik plank gas geef doet ie het nog eenbeetje. Hij rijdt ook ontzettend schokkerig als ie niet wil trekken.
Dit probleem had hij voor de olie lekkage niet, toen reed ie prima. Hij heeft wel 2 maanden stil gestaan.

Wat ik ook ontdekte vandaag: Op de carburateur zitten (aan de linkerkant bovenop als je er voor staat) 3 gaatjes op een klein gevlakt stukje metaal. In eentje zit een afgebroken schroef, en de andere zijn leeg. Als je gas geeft maken de gaatjes een ontzettend zuigend geluid, en met een vinger erop voel je het ook. De eend is uit '86.
Hoort hier een onderdeel op te zitten? Ik heb al de hele motorruimte afgezocht naar iets los maar ik heb niks gevonden.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 15 aug, 2006 15:20

Je mist een stuk van je acceleratiepomp. Hier hoort inderdaad nog iets op te zitten.
Basss van dit forum heeft dit pas ook gehad. En heeft zo'n ding los kunnen kopen. Erop schroeven en gaan!!! :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Mich
Beginner
Beginner

Bericht door Mich » di 15 aug, 2006 18:33

Bedankt! Fijn dat ik weet wat het is.

Wel heel erg vreemd, want ik heb de goed rijdende eend 2 maanden geleden stilgezet vanwege het olielek, en daarna nooit gereden. Hij staat gewoon buiten aan de stoep voor de flat hier. Dit betekend dat iemand mijn acceleratiepomp gestolen heeft!?!? Die vallen er toch niet zomaar af?

Weet iemand toevallig waar ik een acceleratiepomp kan kopen? Liefst in omgeving Delft.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » di 15 aug, 2006 19:12

Jawel, die vallen er wel vaak vanaf.. Is een beetje een kwaal.
Maar op zich moet ie dan niet heel beroerd lopen ofzo.. Op mijn crosseend zit ook niet zo'n ding en die loopt prima..
AZ A2 '70
AK400 '76

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 15 aug, 2006 20:20

Elke eendenboer zou hem moeten kunnen leveren. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie