hellup hij wil niet meer starten
hellup hij wil niet meer starten
Vanochtend vol goede moed mijn 2cv ingestapt, echter gaf de motor helemaal geen sjoege meer. Bij het omdraaien van het contactslot hoor je een tik maar de motor gaat niet draaien. Alleen deze tik/klik iedere keer.
Wat kan dit zijn en wat zou ik kunnen doen om het probleem te verhelpen.
Kan het een kapotte startmotor of een lege accu zijn?
Hoor graag van jullie!
Wat kan dit zijn en wat zou ik kunnen doen om het probleem te verhelpen.
Kan het een kapotte startmotor of een lege accu zijn?
Hoor graag van jullie!
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
-
- Veelvuldig poster
- Jeroen-citroen
- Moderator
Heb net na plaatsen van post geprobeerd met de startkabels, want de andere auto was er toen weer.
Maar ook dit geeft geen ene sjoege....
Nu hoor ik trouwens de startmotor ook niet meer die tik geven.... Ben bang dat het een startmotor is die bezweken is.
Andere opties?
Nu hoor ik trouwens de startmotor ook niet meer die tik geven.... Ben bang dat het een startmotor is die bezweken is.
Andere opties?
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
Probeer eens te slingeren? Je kan ook nog even je startmotor te repareren op de amerikaanse manier Of te wel een tik met een hamer. Het mag duidelijk zijn dat dit een tijdelijk oplossing is, kontroleer je koolborstels eens.Rollo schreef:Heb net na plaatsen van post geprobeerd met de startkabels, want de andere auto was er toen weer.
Andere opties?
Nou ik ben nog maar even verder gaan zoeken.
De bekende tik op de startmotor ook geprobeerd, maar dit mocht niet baten. Nogmaals de startkabels maar weer geen succes.
Omdat ik toch morgen met de 2cv naar mijn werk wil/moet heb ik maar even de vrienden van de ANWB gebeld. Die hebben blijkbaar ietsepietsie betere startkabels, want hij sloeg meteen weer aan.
Ben waarschijnlijk zo dom geweest om mijn lichten aan te laten staan.........
Maar goed, door dit akkefietje ben ik wel weer wat meer bekend met de motor van een eend. (zit nog steeds op het niveau leek geloof ik)
De bekende tik op de startmotor ook geprobeerd, maar dit mocht niet baten. Nogmaals de startkabels maar weer geen succes.
Omdat ik toch morgen met de 2cv naar mijn werk wil/moet heb ik maar even de vrienden van de ANWB gebeld. Die hebben blijkbaar ietsepietsie betere startkabels, want hij sloeg meteen weer aan.
Ben waarschijnlijk zo dom geweest om mijn lichten aan te laten staan.........
Maar goed, door dit akkefietje ben ik wel weer wat meer bekend met de motor van een eend. (zit nog steeds op het niveau leek geloof ik)
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
- Jeroen-citroen
- Moderator
Kun je aanvragen bij de moderators dan zetten ze iets bij je naam.Rollo schreef:Nou ik ben nog maar even verder gaan zoeken (zit nog steeds op het niveau leek geloof ik)
uuuhhhhhmmm Ik denk dat ze er dan leek bij zetten
FF serieus. Tof dat hij weer draait en wat de start kabels betreft telt hoe dikker hoe beter. Dus als je een nieuw setje koopt gewoon dikke nemen en als je gaat starten met behulp van een andere auto moet je ook die motor laten draaien (wellicht overbodige info )
Grt, Jeroen.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
Haahahaha nee hoor hoef ik niet bij mijn naam, dat weten de meeste al wel geloof ik hoor.Jeroen-citroen schreef: Kun je aanvragen bij de moderators dan zetten ze iets bij je naam.
uuuhhhhhmmm Ik denk dat ze er dan leek bij zetten
FF serieus. Tof dat hij weer draait en wat de start kabels betreft telt hoe dikker hoe beter. Dus als je een nieuw setje koopt gewoon dikke nemen en als je gaat starten met behulp van een andere auto moet je ook die motor laten draaien (wellicht overbodige info )
Grt, Jeroen.
Enne wat betreft die lopende motor................
Zo blond ben ik nou ook weer niet hoor.............
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
- Jeroen-citroen
- Moderator
Het is je vergeven! Ik denk dat LEEK ook weer wat overdreven was hoor.Jeroen-citroen schreef:sorry
Maar een leuke eendencursus zou niet gek zijn.
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
ik heb het ook gehad. bij mij was de startmotor naar de kl**e. ik heb een nieuwe gekocht en helaas zijn die krengen verrektes duur. die tik op de starmotor is niet altijd positief. zo kwamen ze erachter dat mijn startmotor nog gerepareerd kon worden (door een erkend valeo monteur) als ik die tik niet had gegeven. dus pas daar mee op
C'est une bonne voiture
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Maikel
- Regelmatige poster
Dit werkt niet met een normale auto, als je accu dood is kun je duwen wat je wil maar NO WAY dat die dingen willen starten ( geloof me ik heb ervaring met een ouwe fiat 127 ) Bevestigd ook door de wegenwacht.Flying Duckman schreef:wat altijd werkt, ook al is je accu nog zo leeg, is aandrukken. 9 van de 10 keer start de auto en kun je zo de accu weer opladen...
Hij vertelde me dat je altijd wat spanning nodig had om de ontsteking te laten werken.
Nu heb ik nog nooit een eend met een lege accu proberen aan te duwen, maar het lijkt me erg onlogisch dat die wel wil starten.
Lege accu, is simpel startkabels gebruiken.
some got it, some eend