Kachelpijp voor versnellings hendel
- Maikel
- Regelmatige poster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
- Locatie: Ergens in Brabant
Kachelpijp voor versnellings hendel
Uitlaat probleem opgelost, dus gisteren stukkie rijden, krijg ik hem opeens niet meer in zijn 4.
Vaag vond ik dat dus na even gestopt te zijn en onder de kap te kijken was het euvel al snel boven.
Ik heb nieuwe kachelpijpen gemonteerd, en nu zit de rechter kachelpijp precies in de weg om naar de 4de versnelling te schakelen.
Nu heb ik snel even gekeken maar heb niet echt een goed idee zonder die pijp in te deuken oid.
Dit moet vast makkelijk te doen zijn, maar aangezien het een jaar geleden is dat ik de boel uitelkaar heb gehaald en de foto's niet echt duidelijk zijn, graag even hulp.
Wie kent het probleem en heeft de oplossing of wie wil er voor mij even een foto maken van net boven de versnellingsbak en dan richting de rechter kachelpijp.
Alvast bedankt !!
Vaag vond ik dat dus na even gestopt te zijn en onder de kap te kijken was het euvel al snel boven.
Ik heb nieuwe kachelpijpen gemonteerd, en nu zit de rechter kachelpijp precies in de weg om naar de 4de versnelling te schakelen.
Nu heb ik snel even gekeken maar heb niet echt een goed idee zonder die pijp in te deuken oid.
Dit moet vast makkelijk te doen zijn, maar aangezien het een jaar geleden is dat ik de boel uitelkaar heb gehaald en de foto's niet echt duidelijk zijn, graag even hulp.
Wie kent het probleem en heeft de oplossing of wie wil er voor mij even een foto maken van net boven de versnellingsbak en dan richting de rechter kachelpijp.
Alvast bedankt !!
some got it, some eend
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
hier een foto (niet helemaal scherp, maar duidelijk zat dacht ik)
misschien is gewoon iets bij buigen een optie

misschien is gewoon iets bij buigen een optie


2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Maikel
- Regelmatige poster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
- Locatie: Ergens in Brabant
Hij is op zich wel duidelijk alleen SJEE wat een luchtfilter zit er precies voor de versnellings hendel 
Thanks voor de foto, enneuh mijn complimenten zit er bij jou wel HEEL erg netjes uit onder de motorkap !
( Maaruh nu ik nog een 2de keer kijk, dit is toch een visablokje wat je erin hebt liggen ? Niet dat het wat uitmaakt voor mijn probleempje maar even mijn eigen kennis testen
)

Thanks voor de foto, enneuh mijn complimenten zit er bij jou wel HEEL erg netjes uit onder de motorkap !
( Maaruh nu ik nog een 2de keer kijk, dit is toch een visablokje wat je erin hebt liggen ? Niet dat het wat uitmaakt voor mijn probleempje maar even mijn eigen kennis testen

some got it, some eend
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
1e punt is binnen maikel 

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Maikel
- Regelmatige poster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
- Locatie: Ergens in Brabant
Great thnx !
Ook bedankt voor de foto probleem is opgelost, bleek na nog een keer goed kijken niet alleen de kachelslang, maar ook de kachelklepkabel ( 3 x woordwaarde bij scrable
) die niet helemaal optimaal zat voor het schakelen.
Morgen maar weer eens op mijn gemakkie de spatborden eropzetten en test ritje doen, maar volgens mij was dit het laatste echte probleem.
Dan nu op naar de RDW voor de herinslag, en dan naar iemand die lekker kan lassen voor de bodemplaten. voetenbak en de binnenkant van beide achterspatborden.
Kortom nog wel wat dingetjes te doen voordat ie weer helemaal klaar is voor de APK
Ook bedankt voor de foto probleem is opgelost, bleek na nog een keer goed kijken niet alleen de kachelslang, maar ook de kachelklepkabel ( 3 x woordwaarde bij scrable

Morgen maar weer eens op mijn gemakkie de spatborden eropzetten en test ritje doen, maar volgens mij was dit het laatste echte probleem.
Dan nu op naar de RDW voor de herinslag, en dan naar iemand die lekker kan lassen voor de bodemplaten. voetenbak en de binnenkant van beide achterspatborden.
Kortom nog wel wat dingetjes te doen voordat ie weer helemaal klaar is voor de APK

some got it, some eend
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
niets te danken hoor, kleine moeite.. heb de computer vol staan met foto's van allerlei dingen, dus foto's hoef ik zelden meer te maken
en ik zie al wel, met scrable maak ik geen kans

en ik zie al wel, met scrable maak ik geen kans

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
of de computer links boven in 

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
is dat zo? dus er kan eventueel een 2cv6 bobine op..
dat werd mij sterk afgeraden..

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
maar de bruine is toch gewoon standaard voor de visa, en dus voor de elektronische ontsteking die daarbij hoort? Zwarte is standaard voor de 2cv motor (602cc)?
@freek: meestal zal een 123 toch bij een 602cc blok gebruikt worden? Visa heeft al een compu... OF is de 123 beter dan de standaard visa compu? (ik heb al meegemaakt dat de stekker van de compu van de visa was gesmolten...schuld van bruine bobine?)
tot zover mijn kennis; iemand nog specifieke info?
@freek: meestal zal een 123 toch bij een 602cc blok gebruikt worden? Visa heeft al een compu... OF is de 123 beter dan de standaard visa compu? (ik heb al meegemaakt dat de stekker van de compu van de visa was gesmolten...schuld van bruine bobine?)
tot zover mijn kennis; iemand nog specifieke info?
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
voor de visa is zover ik weet wel een aparte W-ign. te krijgen, het voordeel hiervan is dat je eens leuk kan proberen met verschillende vervroegings curves..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/