LE's restauratie
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Vandaag naar 'de man die alles krijgen kan als het maar bestaat' geweest voor wat M12 fijn moeren. 1 moer mee gekregen om te passen. Past niet. En de 7/16 UNC tap leek ook vrij grof (groffer dan de schroefdraad is denk ik). Morgen neem ik de hele rattaplan mee naar die man, kunnen we alles rustig uitzoeken.
Weet iemand trouwens met welk moment de pennen aangedraaid moeten worden die je schokdempers met je chassis verbinden? En moeten die dingen met hetzelfde moment vastgedraaid worden bij de achterste draagarmen? Zijn namelijk dezelfde pennen. Ik kom er met m'n Haynes niet uit. Ik weet niet hoe die dingen in het Engels heten en volgens mij wordt het aandraai moment ook niet genoemd ...
Weet iemand trouwens met welk moment de pennen aangedraaid moeten worden die je schokdempers met je chassis verbinden? En moeten die dingen met hetzelfde moment vastgedraaid worden bij de achterste draagarmen? Zijn namelijk dezelfde pennen. Ik kom er met m'n Haynes niet uit. Ik weet niet hoe die dingen in het Engels heten en volgens mij wordt het aandraai moment ook niet genoemd ...
Afblijven.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb die pennen er gewoon vast ingedraaid. Vast is vast. Het staal daar zet toch niet uit door de warmte ofzo?
En waar heb je die M12 voor nodig?
En waarom zou je die aanslagrubbers niet alsnog proberen te demonteren, Vervangen kan altijd nog.
Waar is de zuinige Elmer heen???
En waar heb je die M12 voor nodig?
En waarom zou je die aanslagrubbers niet alsnog proberen te demonteren, Vervangen kan altijd nog.
Waar is de zuinige Elmer heen???
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
M12 zitten de schokdempers mee vast. En die aanslagrubbers zijn (vermoedelijk) verrot.Punky schreef:Ik heb die pennen er gewoon vast ingedraaid. Vast is vast. Het staal daar zet toch niet uit door de warmte ofzo?
En waar heb je die M12 voor nodig?
En waarom zou je die aanslagrubbers niet alsnog proberen te demonteren, Vervangen kan altijd nog.
Waar is de zuinige Elmer heen???
En sinds ik een baan heb, heb ik ook geld. En Het is erg leuk om dat uit te geven Daarbij: als ik m'n Eend opknap wil ik het goed doen. Maar Mr. Zuinig is er nog altijd een beetje, ik heb uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren besteed aan het kaal en schoon maken van m'n velgen. Hoef ik geen nieuwen te kopen
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Wat wil je vastzetten met locktite bij je velgen? Je wielmoeren toch niet hoop ik?thomaaas schreef:Gewoon vast zetten en blauwe locktite erop. Vast is vast idd en met de locktite erbij trillen ze ook niet los.
Ook bij de velgen doen trouwens die willen ook los trillen.
Gewoon goed aantrekken met momentsleutel, dan komen ze nooooooit los. En kun je ze als je een lekke band er nog makkelijk afhalen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
De wielmoeren en velgen zijn zo gevormd, dat ze zichzelf vastzetten wanneer ze goed zijn vastgedraaid. Lock-tite is echt overbodig. Zoals gezegd kan het je eerder problemen opleveren als je langs de snelweg met het originele sleuteltje (die zo krom zijn) die moeren er weer af wilt krijgen.
Maar wie hier zin in heeft ga ik echt niet tegen houden er een klodder van die blauwe zooi op te doen.
Van mij hoeft het in iedergeval niet. Mijn rijstijl is behoorlijk lomp, maar nog nooit 1 moer verloren hoor.
Maar wie hier zin in heeft ga ik echt niet tegen houden er een klodder van die blauwe zooi op te doen.
Van mij hoeft het in iedergeval niet. Mijn rijstijl is behoorlijk lomp, maar nog nooit 1 moer verloren hoor.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!