Een paar dingetjes waar ik niet uit kom...
Een paar dingetjes waar ik niet uit kom...
Zo als de titel al zegt ik loop stuk op sommige dingen. Nu vraag ik jullie dus uitleg en foto's.
* Ik krijg de koplampverstelling niet in orde heeft iemand foto's van hoe die aan de steun gemoteerd zit?
* Ik ben de + draad van allebei knipperlichten vóór kwijt, waar zouden deze moeten zitten?
* Ik krijg het nieuwe rubber niet in de ventilatieklep heeft iemand tips? Hij zit al vol met vaseline maar ik krijg 'm niet in dat kleine gleufje.
* M'n verlichting doet het helemaal, stadslicht-dimlicht & dimlicht-grootlicht, máár er zit zo'n staafje waarmee je kan seinen (of hoe schrijf je dat) als ik die beweeg dan gaat m'n dimlicht branden ipv grootlicht. Hoe maak ik dat weer in orde?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!!
* Ik krijg de koplampverstelling niet in orde heeft iemand foto's van hoe die aan de steun gemoteerd zit?
* Ik ben de + draad van allebei knipperlichten vóór kwijt, waar zouden deze moeten zitten?
* Ik krijg het nieuwe rubber niet in de ventilatieklep heeft iemand tips? Hij zit al vol met vaseline maar ik krijg 'm niet in dat kleine gleufje.
* M'n verlichting doet het helemaal, stadslicht-dimlicht & dimlicht-grootlicht, máár er zit zo'n staafje waarmee je kan seinen (of hoe schrijf je dat) als ik die beweeg dan gaat m'n dimlicht branden ipv grootlicht. Hoe maak ik dat weer in orde?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Een paar dingetjes waar ik niet uit kom...
* Ik krijg de koplampverstelling niet in orde heeft iemand foto's van hoe die aan de steun gemoteerd zit?
Ik hoop dat je hier iets aan hebt:

* Ik ben de + draad van allebei knipperlichten vóór kwijt, waar zouden deze moeten zitten?
Deze komen uit de draadboom die voor bij je koplampsteun uitkomt. Je hebt daar een bos kortere kabels, deze zijn voor de koplampen en de ontsteking en 2 kange. Dat zijn de + en van de knipperlichten. De - van het knipperlicht is het spatbord zelf. Deze wil soms niet voldoende massa maken. Een exra kabel van het knipperlichthuis naar een goed massapunt is dan de makkelijkste oplossing.
* Ik krijg het nieuwe rubber niet in de ventilatieklep heeft iemand tips? Hij zit al vol met vaseline maar ik krijg 'm niet in dat kleine gleufje.
Deze moet er als het goed is ruim inpassen. Je moet de gleuf waar die in past normaal gesproken zelfs dichtslaan. Is het een nieuwe klep?
* M'n verlichting doet het helemaal, stadslicht-dimlicht & dimlicht-grootlicht, máár er zit zo'n staafje waarmee je kan seinen (of hoe schrijf je dat) als ik die beweeg dan gaat m'n dimlicht branden ipv grootlicht. Hoe maak ik dat weer in orde?
Ik ben bang dat je alle kabels door elkaar hebt gehaald. Heb je ook de kabels bij de schakelaar los gehad. Anders kan het hier fout zitten. Of je hebt de stekkers verkeerd aangesloten. Komen alle kabels die je gebruikt hebt uit dezelfde eend?
Ik denk dat je een electronisch schema moet raadplegen of domweg proberen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt:

* Ik ben de + draad van allebei knipperlichten vóór kwijt, waar zouden deze moeten zitten?
Deze komen uit de draadboom die voor bij je koplampsteun uitkomt. Je hebt daar een bos kortere kabels, deze zijn voor de koplampen en de ontsteking en 2 kange. Dat zijn de + en van de knipperlichten. De - van het knipperlicht is het spatbord zelf. Deze wil soms niet voldoende massa maken. Een exra kabel van het knipperlichthuis naar een goed massapunt is dan de makkelijkste oplossing.
* Ik krijg het nieuwe rubber niet in de ventilatieklep heeft iemand tips? Hij zit al vol met vaseline maar ik krijg 'm niet in dat kleine gleufje.
Deze moet er als het goed is ruim inpassen. Je moet de gleuf waar die in past normaal gesproken zelfs dichtslaan. Is het een nieuwe klep?
* M'n verlichting doet het helemaal, stadslicht-dimlicht & dimlicht-grootlicht, máár er zit zo'n staafje waarmee je kan seinen (of hoe schrijf je dat) als ik die beweeg dan gaat m'n dimlicht branden ipv grootlicht. Hoe maak ik dat weer in orde?
Ik ben bang dat je alle kabels door elkaar hebt gehaald. Heb je ook de kabels bij de schakelaar los gehad. Anders kan het hier fout zitten. Of je hebt de stekkers verkeerd aangesloten. Komen alle kabels die je gebruikt hebt uit dezelfde eend?
Ik denk dat je een electronisch schema moet raadplegen of domweg proberen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Die foto is al een stap opweg, heb je er misschien ook één van het boven aanzicht? Want als ik nu draai komt alleen de stang naar voren en de lampen blijven hangen...
De draden heb ik gevonden!! Heb nu wel een losse geschakelde plus gevonden...
De klep is niet nieuw het rubber wel, misschien moet ik de gleuf ietsje los buigen.
Ik heb ook aan de kabels zitten denken maar dan zou de lichtschakelaar ook niet goed moeten werken... Misschien dat deze schakelaar door de vorige eigenaar is aangesloten en die de signaaldraad aan dimlicht heeft gemaakt ipv grootlicht. De draden die ik gebruikt heb lagen al in de eend en heb er ook niks aan verandert.
De draden heb ik gevonden!! Heb nu wel een losse geschakelde plus gevonden...

De klep is niet nieuw het rubber wel, misschien moet ik de gleuf ietsje los buigen.
Ik heb ook aan de kabels zitten denken maar dan zou de lichtschakelaar ook niet goed moeten werken... Misschien dat deze schakelaar door de vorige eigenaar is aangesloten en die de signaaldraad aan dimlicht heeft gemaakt ipv grootlicht. De draden die ik gebruikt heb lagen al in de eend en heb er ook niks aan verandert.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Gebruiker
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
- Locatie: oldenzaal
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: do 28 sep, 2006 01:07
- Locatie: Temse BE