Robbert... schreef:Waarom hij niet vast zit? Waarschijnlijk vanwege het goedkope productieproces (vast schroeven kost meer tijd), en als gemak voor de gebruiker; vergelijkbaar met de makkelijk demontabele spatborden.
Zelf zat ik ook met het probleem dat ik hem er regelmatig afstootte. Wat je kunt doen is de behuizing erafhalen en dan met een hamer voorzichtig het plaatje waar de behuizing opklemt een beetje richting de stuurbuis te 'timmeren'. De behuizing gaat er dan moeilijker op maar evenmin zo makkelijk af.
Wat betreft het weigeren van de schakelaar voor rechtsaf; zelf heb ik hiermee ook altijd problemen gehad. Wat bij mij hielp was het knipperlicht in 'een ruk aandoen' dus vrij snel omhoog duwen i.p.v. geleidelijk.
Betere oplossing is het om de behuizing even uitelkaar te halen en het veertje wat slapper te maken.
Uiteindelijk zal het resultaat nooit 100 procent zijn, wat bij mij in ieder geval het geval is, maar je kunt een hoop verbeteren.
Robbert
aha..dus er zit geen diepere betekenis achter het feit dat de schakelaar niet vast zit...had alweer allerlei romantisch historische dingen bedacht..dan had die kip toch op je schoot meegekunt als je eieren, wijn, geiten én kippen aan het vervoeren bent als Franse boer...
Het viel me op als hij eraf is gevallen idd de knipper rechts het minder goed doet..maar ergens anders had ik het hier op het forum ook al gemeld en daar vertelden ze iets over massa..het valt namelijk op, dat als ik gas geef hij het weer prima doet...maar mijn eendendok kon zo gauw niets vinden...maar dacht het zeker even te melden omdat het me opviel dat het 'lijkt' samen te gaan...
vind het nog steeds wel een mysterie dat ik het alleen rechtsaf heb...
en toch jammer dat er niet een diepere romantische achtergrond aan het losvallen van de schakelaar zit....ik houd het toch maar op dat het zo handig was op het plattenland ipv dat het goedkoper was om één schroefje eraf te houden..
thanx Robbert!