stinkende spettertjes
stinkende spettertjes
Hulp gevraagd!
Gisteren even op de snelweg geweest, en het begon me toch te stinken in de auto!! Dus, thuis, motorkap open..
Zit de hele bestuurderskant van de motor, + accu, + uitlaat en alles wat er zit, onder de kleine zwarte spettertjes.
Op de uitlaat was dat natuurlijk warm geworden, en gaan stinken...
Olie gechecked... =ok... spettertjes geroken, geen olielucht..
Eigenlijk helemaal geen lucht.
Spetters zitten t meest rond de aandrijfas, dus ashoezen gecontroleerd..
geen zichtbare scheurtjes maar de spetters zouden wel heel goed dat vet kunnen zijn.. zo te voelen.. zo te zien.
Recently wel mn assen opnieuw gevet met de vetspuit..
Misschien teveel, dat ie dat eruit gooit??? Toch een scheur??
langs de open (schuifbare) kant van het middelste rubber eruit 'geslingerd'????
Wie herkent dit? of zegt dit wat????
Greetz
Basss
Gisteren even op de snelweg geweest, en het begon me toch te stinken in de auto!! Dus, thuis, motorkap open..
Zit de hele bestuurderskant van de motor, + accu, + uitlaat en alles wat er zit, onder de kleine zwarte spettertjes.
Op de uitlaat was dat natuurlijk warm geworden, en gaan stinken...
Olie gechecked... =ok... spettertjes geroken, geen olielucht..
Eigenlijk helemaal geen lucht.
Spetters zitten t meest rond de aandrijfas, dus ashoezen gecontroleerd..
geen zichtbare scheurtjes maar de spetters zouden wel heel goed dat vet kunnen zijn.. zo te voelen.. zo te zien.
Recently wel mn assen opnieuw gevet met de vetspuit..
Misschien teveel, dat ie dat eruit gooit??? Toch een scheur??
langs de open (schuifbare) kant van het middelste rubber eruit 'geslingerd'????
Wie herkent dit? of zegt dit wat????
Greetz
Basss
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Kan misschien ook versnellingsbakolie zijn die uit je differentieel lekt. Heb ik zelf ook eerder meegemaakt, en heeft een typisch luchtje (kattepis), anders in ieder geval dan verbrande motorolie.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
Dit zelfde heb ik ook gehad en was degelijk een gescheurde hoes, dus ik denk dat er bij ook ergens een scheurtje in zit, als je het gevonden hebt en nog geen tijd om het te maken kan je het tijdelijk dichten met zwarte kit (mag ook voor APK al snap ik dat niet). Let ook even op je schijven van de remmen die kunnen ook onder zitten en dan wil het niet meer zo goed remmen.
Mmm,
T stinkt niet naar kattepis eigenlijk..
Eerder naar een soort van rubber dat smelt..
Een bittere 'volle' lucht. Niet om meteen van over je nek te gaan.
Kan alleen echt niet vinden waar t nou vandaan komt..
T stinkt niet naar kattepis eigenlijk..
Eerder naar een soort van rubber dat smelt..
Een bittere 'volle' lucht. Niet om meteen van over je nek te gaan.
Kan alleen echt niet vinden waar t nou vandaan komt..

Charly schreef:Kan misschien ook versnellingsbakolie zijn die uit je differentieel lekt. Heb ik zelf ook eerder meegemaakt, en heeft een typisch luchtje (kattepis), anders in ieder geval dan verbrande motorolie.
Hey!
Ja, dit herken ik!
Mn remmen remmen wel goed, alleen het laaaatste stukje voor stilstand, dan hoor je een geschuur van de remmen, logisch, de remklauwen zitten ook vol met die spetters.
Nou, toch nog een keer de hoezen inspecteren dan..
Ja, dit herken ik!
Mn remmen remmen wel goed, alleen het laaaatste stukje voor stilstand, dan hoor je een geschuur van de remmen, logisch, de remklauwen zitten ook vol met die spetters.
Nou, toch nog een keer de hoezen inspecteren dan..

inmijneendje schreef:Dit zelfde heb ik ook gehad en was degelijk een gescheurde hoes, dus ik denk dat er bij ook ergens een scheurtje in zit, als je het gevonden hebt en nog geen tijd om het te maken kan je het tijdelijk dichten met zwarte kit (mag ook voor APK al snap ik dat niet). Let ook even op je schijven van de remmen die kunnen ook onder zitten en dan wil het niet meer zo goed remmen.
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
kan heel moeilijk te zien zijn
rubber beetje vouwen en uittrekken wil wel eens helpen
Spetters zitten bij ons nog op het schutbord en motorkap
rubber beetje vouwen en uittrekken wil wel eens helpen
Spetters zitten bij ons nog op het schutbord en motorkap
Laatst gewijzigd door inmijneendje op di 10 okt, 2006 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
check ook of dat "kogeltje" nog in het spuitgat zit. Het kan eigenlijk niet stuk, maar bij een tractor hebben we dat eens gehad. Dik vet bleef eruit komen, en dat vulgaatjes was dus stuk.
Greatnix Spookeend
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Aan de plek van de spetters kun je vaak wel zien waar het vandaan komt. Heb het zelf ook gehad. Bij mij kwam het uit de aandrijfassen. Onderkant van de HRC zat bijvoorbeeld onder. Het vet wat we er bij jou ingespoten hebben is donkergrijs van kleur, dus dat herken je zo.
Is het aan beide zijde, of maar aan een?
Is het aan beide zijde, of maar aan een?

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
t is aan 1 zijde..
en bij mij zit inderdaad ook de onderkant van de HRC helemaal vol.
T is donkergrijs tot zwart, en pikkerig..
MOET wel die troep zijn..
Donderdag effe op de brug zetten, alle hoezen GOED inspecteren!
en bij mij zit inderdaad ook de onderkant van de HRC helemaal vol.
T is donkergrijs tot zwart, en pikkerig..
MOET wel die troep zijn..
Donderdag effe op de brug zetten, alle hoezen GOED inspecteren!
Punky schreef:Aan de plek van de spetters kun je vaak wel zien waar het vandaan komt. Heb het zelf ook gehad. Bij mij kwam het uit de aandrijfassen. Onderkant van de HRC zat bijvoorbeeld onder. Het vet wat we er bij jou ingespoten hebben is donkergrijs van kleur, dus dat herken je zo.
Is het aan beide zijde, of maar aan een?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Wat ook nog kan zijn, daar heb ik last van gehad, is dat je de hoezen misschien niet superklem op je assen hebt zitten en een verkeerd type vet erin hebt gedaan, dan kan het vet smelten en vloeibaar worden zodat het dan makkelijk uit je hoesje komt zetten. Dat was mijn probleem afgelopen zomer. Ik heb andere aandrijfasjes liggen nu omdat mijn homokineten een beste klap daardoor hadden gehad, ze waren al niet super, maar nu is het helemaal bagger 

-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
waarom niet? dat kan echt nog wel een hele tijd (>1,5 jaar) goed gaan voordat het echt schluss is. uiteraard moet je het wel in de gaten houden. en je moet niet zomaar een drupje kit op een vette ashoes plakken, wel even goed ontvetten en de kit ook een beetje in het gat te spuiten en dan naar buiten toe.inmijneendje schreef: kan je het tijdelijk dichten met zwarte kit (mag ook voor APK al snap ik dat niet).
een uitlaat mag je ten slotte ook met een stukje blik en/of kit reparen.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
tuurlijk, het is ook zeker niet verkeerd om de hoes te vervangen, maar het kost dus toch 12 euro en een half uurtje werk? ik ben toch wel even langer bezig om die dunne opening over het dikke deel van de as te krijgen en je moet ook maar net een dop 32 hebben. en als je het gaatje bijvoorbeeld bij de apk ontdekt wordt (en je geen hoezen op voorraad hebt en bestellen even duurt) dan is dichtkitten en goeie oplossing die misschien tijdelijk is, maar dat is vervangen eigenlijk ook (uiteindelijk gaat die ook weer stuk;-)Flying Duckman schreef:In het verleden heb ik hem ook nog wel eens zo dicht gestopt, maar wat kost zo'n hoesje? 12 euro?
Half uurtje werk en het is weer in orde, makkelijk zelf te doen zelf.
mijn schuifstuk hoes kreeg na 2 jaar een klein gaatje en doet het nu (1,5 jaar later) nog steeds goed. dus tja. vervangen is beter, maar repareren kan ook goed gaan.
dp
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction