LE's restauratie
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Hmm goed plan, lekker banden overkomt mij toch niet
Nej maar locktite is idd voornamelijk voor mn eigen gemoedsrust. En as k n lekke band heb onderweg is jammer dan, neem ook geen reservewiel mee dus waarom zou k in godsnaam dat andere wiel eraf willen halen?
Nej maar locktite is idd voornamelijk voor mn eigen gemoedsrust. En as k n lekke band heb onderweg is jammer dan, neem ook geen reservewiel mee dus waarom zou k in godsnaam dat andere wiel eraf willen halen?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Hehe, eindelijk wat nieuws ! De achteras staat in de grondverf en heeft ook 1 laag anti-steenslag over zich heen gekregen (hint: als er op een spuitbus staat dat je het desbetreffende middel in een goed geventileerde ruimte moet gebruiken, doe dat dan ook! Je kan in mijn longen nu een wagonlading grind storten zonder dat ze beschadigen). De remtrommels staan in de zinkspray.
Maar dat fijne straalbedrijf heeft mijn achteras (naar schatting) 3 weken in weer en wind buiten laten liggen ! Resultaat: de pasvlakken van de lagers waren verroest. Waren omdat de buurman die alles in de grondverf/zinkspray gezet heeft een speciaal soort schuurding op een boormachine had om het roest er af te halen zonder het overige metaal aan te tasten. Verder heeft dat fijne straalbedrijf ook de vlakken van de remtrommels waar de remshoenen tegenaan drukken gestrald (terwijl ik duidelijk gezegd had dat dat niet moest!!!). Hopelijk geeft dit alles niet teveel problemen ...
Ohja, ik heb geen foto's gemaakt en de foto's die ik de laatste keer beloofd heb zijn (nog steeds) onderweg.
Maar dat fijne straalbedrijf heeft mijn achteras (naar schatting) 3 weken in weer en wind buiten laten liggen ! Resultaat: de pasvlakken van de lagers waren verroest. Waren omdat de buurman die alles in de grondverf/zinkspray gezet heeft een speciaal soort schuurding op een boormachine had om het roest er af te halen zonder het overige metaal aan te tasten. Verder heeft dat fijne straalbedrijf ook de vlakken van de remtrommels waar de remshoenen tegenaan drukken gestrald (terwijl ik duidelijk gezegd had dat dat niet moest!!!). Hopelijk geeft dit alles niet teveel problemen ...
Ohja, ik heb geen foto's gemaakt en de foto's die ik de laatste keer beloofd heb zijn (nog steeds) onderweg.
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Vandaag na wat dingetjes van een 2e laag anti-steenslag voorzien te hebben heb ik wat lopen klooien met de rembleiding en de brandstofleiding. Die moeten (onder andere) door een gat in de kokers waar de veerpotten aan hangen. Om te voorkomen dat (met name) de benzineleiding door trillingen doorslijt, wou ik een stuk tuinslang door de gaten in die kokers frotten en daar dan weer de leidingen door doen. De 1e slang was te groot in diameter. In de langte open snijden dan maar. Past nog niet. Dunnere slang had ik niet. Naar de winkel dan maar. Daar verschillende diameters slang gekocht voor de duizelingwekkende prijs van ... €0,50 ! ! ! Jawel, €0,50 ! ! ! Het is echt geen tikfout ! ! !
Affijn, dan maar met die nieuwe slangen lopen kloten. 1 slang kreeg ik met veel moeite door de gaten. Ik blij. Tot ik de remleiding door de slang wou steken. Dat paste niet want de slang nam zoveel ruimte in beslag dat het aansluitnippel van die remleiding niet meer door het gat paste. Ik niet meer blij. Slang er uit rossen en de remleiding er maar zonder slang er doorheen frotten. Dat paste echt precies ! Vervolgens de leiding netjes gebogen zodat deze bij het aansluitpunt van de achteras uit kwam. Dat lukte wel aardig.
Volgende stap was het op de juiste plaats leggen van de brandstofleiding. Die moet door een gaatje in het chassis. Om te voorkomen dat de benzineleiding door de randen van dat gat open zou slijten had ik eerder al een buisje gekocht met aan de buitenkant schroefdraad. Dat buisje paste in het gat en de leiding paste door het buisje ! Echter ik had het idee dat dat buisje toch nog wat scherpe randjes had waardoor de slang open kon schuren. Buisje maar weer weg gehaald want ik wil geen benzine lekken. Dat is niet leuk voor het gebruik en het vergroot de kans op brand een beetje. Gelukkig had ik ook een rubber ringetje gekocht dat bedoeld is om leidingen af te schermen tegen scherpe randjes van gaatjes. Maar helaas pindakaas, dat rubertje was te groot en paste niet in het gat. Daarom heb ik maar de diameter van het gat (11mm) en de leiding (6mm) opgemeten en daarmee ga ik morgen naar de rubber-ringetjes-winkel om een passend ringetje te halen.
Affijn, dan maar met die nieuwe slangen lopen kloten. 1 slang kreeg ik met veel moeite door de gaten. Ik blij. Tot ik de remleiding door de slang wou steken. Dat paste niet want de slang nam zoveel ruimte in beslag dat het aansluitnippel van die remleiding niet meer door het gat paste. Ik niet meer blij. Slang er uit rossen en de remleiding er maar zonder slang er doorheen frotten. Dat paste echt precies ! Vervolgens de leiding netjes gebogen zodat deze bij het aansluitpunt van de achteras uit kwam. Dat lukte wel aardig.
Volgende stap was het op de juiste plaats leggen van de brandstofleiding. Die moet door een gaatje in het chassis. Om te voorkomen dat de benzineleiding door de randen van dat gat open zou slijten had ik eerder al een buisje gekocht met aan de buitenkant schroefdraad. Dat buisje paste in het gat en de leiding paste door het buisje ! Echter ik had het idee dat dat buisje toch nog wat scherpe randjes had waardoor de slang open kon schuren. Buisje maar weer weg gehaald want ik wil geen benzine lekken. Dat is niet leuk voor het gebruik en het vergroot de kans op brand een beetje. Gelukkig had ik ook een rubber ringetje gekocht dat bedoeld is om leidingen af te schermen tegen scherpe randjes van gaatjes. Maar helaas pindakaas, dat rubertje was te groot en paste niet in het gat. Daarom heb ik maar de diameter van het gat (11mm) en de leiding (6mm) opgemeten en daarmee ga ik morgen naar de rubber-ringetjes-winkel om een passend ringetje te halen.
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
oei!Lelijke Eend schreef:Verder heeft dat fijne straalbedrijf ook de vlakken van de remtrommels waar de remshoenen tegenaan drukken gestrald (terwijl ik duidelijk gezegd had dat dat niet moest!!!). Hopelijk geeft dit alles niet teveel problemen ...
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Te laat ! Ik heb reeds een nieuwe gehaald. Ik heb er geen vertrouwen is ndat dat rubber na 19 jaar onder m'n eend gehangen te hebben nog goed is.Bull Frog Bleu schreef:origineel doorvoer rubbertje zit vast nog in je oude chassis
duik even onder je oude chassis
Straalbedrijf krijgt een rekening van 2 remtrommels indien er geen andere oplossing is. Eerst probeer ik het zelf op te lossen. Lukt dat niet dan mogen zij dokken.dyane_maniac schreef:oei!Lelijke Eend schreef:Verder heeft dat fijne straalbedrijf ook de vlakken van de remtrommels waar de remshoenen tegenaan drukken gestrald (terwijl ik duidelijk gezegd had dat dat niet moest!!!). Hopelijk geeft dit alles niet teveel problemen ...
douwe
Afblijven.