Flikkerprobleem!

Plaats reactie
Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Flikkerprobleem!

Bericht door Wiebe » di 24 okt, 2006 18:55

Nee, ik heb geen probleem met de Gayndjesmeeting... :twisted:

WEL met m'n pinkers! Heb onlangs een nieuwe pinkerdoos geïnstalleerd (zo'n vierkant bakje zonder bevestigingsmogelijkheden :evil: ) en nu laat die me alweer af en toe in de steek. 't Is te zeggen, het gebeurt vaak dat ie slechts 3/4 keer pinkt en dan stopt. Zet ik de pinkers uit en probeer opnieuw, is het vaak weer hetzelfde. Daarnet reed ik van 't werk naar huis en deed ie weer volledig normaal.

Helaas, op pinkers moet je kunnen rekenen, DUS... heeft iemand dit al meegemaakt of weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Groeten, Wiebe

stijn
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: di 19 sep, 2006 11:38
Locatie: Ieper

Bericht door stijn » di 24 okt, 2006 19:20

Wiebe,

Die klapruitjes waren vroeger voorzien om makkelijk je arm te kunnen uitsteken als je links of rechts wilde afslaan. Als dit een tip kan zijn...


Stijn
een eend = een geit

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 24 okt, 2006 20:42

Ik zou zeggen roest is je probleem en dan vooral in de fittingen en aansluitingen

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 25 okt, 2006 10:23

Bedoel je het knipperlichtrelais dat is vervangen? Dat ding onder je dash?

Misschien het verkeerde type?

Zoiezo de bedrading ook even nalopen op roest. Contactjes beetje opschuren.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » wo 25 okt, 2006 12:19

Laad je dynamo wel goed bij? als de spanning te laag wordt heeft hij niet meer de kracht om het knipperlicht langer te laten knipperen dan een paar keer. Ik heb dit ook gehad, maar natuurlijk stug genegeerd, totdat ik echt met een platte accu stond :(

Groetjes Bart

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door Wiebe » do 26 okt, 2006 23:08

Thnx Bart! Herken het probleem exact zoals je het beschrijft! Morgen andere dynamo steken!

Groeten, Wiebe

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » vr 27 okt, 2006 09:26

Ho Ho, ik weet het niet zeker hoor, ik zou het eerst even nameten. In mijn geval was het overigens de spanningsregelaar die kapot was.

De kapote spanningsregelaar werd echter wel veroorzaakt door een versleten dynamo, maar daar kwam ik pas veel later achter. De lagers van de dynamo hadden namelijk (voelbare) speling gekregen waardoor de rotor de collector raakte, wat (volgens mijn vader, elekto technicus) voor piekspanningen zorgt die mijn spannings regelaar opbliezen. Dit grapje heeft me zo'n drie spanningsregelaars gekost, dus het is de moeite om het allemaal even goed te controleren.

Succes en de groetjes, Bart

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door Wiebe » ma 30 okt, 2006 18:33

Opgelost! Het was dan toch de spanningsregelaar die defect was, wellicht veroorzaakt door een te zware pinkerdoos!

Thnx, Wiebe

Plaats reactie