Flikkerprobleem!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 243
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Flikkerprobleem!
Nee, ik heb geen probleem met de Gayndjesmeeting...
WEL met m'n pinkers! Heb onlangs een nieuwe pinkerdoos geïnstalleerd (zo'n vierkant bakje zonder bevestigingsmogelijkheden ) en nu laat die me alweer af en toe in de steek. 't Is te zeggen, het gebeurt vaak dat ie slechts 3/4 keer pinkt en dan stopt. Zet ik de pinkers uit en probeer opnieuw, is het vaak weer hetzelfde. Daarnet reed ik van 't werk naar huis en deed ie weer volledig normaal.
Helaas, op pinkers moet je kunnen rekenen, DUS... heeft iemand dit al meegemaakt of weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
Groeten, Wiebe
WEL met m'n pinkers! Heb onlangs een nieuwe pinkerdoos geïnstalleerd (zo'n vierkant bakje zonder bevestigingsmogelijkheden ) en nu laat die me alweer af en toe in de steek. 't Is te zeggen, het gebeurt vaak dat ie slechts 3/4 keer pinkt en dan stopt. Zet ik de pinkers uit en probeer opnieuw, is het vaak weer hetzelfde. Daarnet reed ik van 't werk naar huis en deed ie weer volledig normaal.
Helaas, op pinkers moet je kunnen rekenen, DUS... heeft iemand dit al meegemaakt of weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
Groeten, Wiebe
Ami8 berline 1969 - GS club 1971
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 243
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Thnx Bart! Herken het probleem exact zoals je het beschrijft! Morgen andere dynamo steken!
Groeten, Wiebe
Groeten, Wiebe
Ami8 berline 1969 - GS club 1971
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
Ho Ho, ik weet het niet zeker hoor, ik zou het eerst even nameten. In mijn geval was het overigens de spanningsregelaar die kapot was.
De kapote spanningsregelaar werd echter wel veroorzaakt door een versleten dynamo, maar daar kwam ik pas veel later achter. De lagers van de dynamo hadden namelijk (voelbare) speling gekregen waardoor de rotor de collector raakte, wat (volgens mijn vader, elekto technicus) voor piekspanningen zorgt die mijn spannings regelaar opbliezen. Dit grapje heeft me zo'n drie spanningsregelaars gekost, dus het is de moeite om het allemaal even goed te controleren.
Succes en de groetjes, Bart
De kapote spanningsregelaar werd echter wel veroorzaakt door een versleten dynamo, maar daar kwam ik pas veel later achter. De lagers van de dynamo hadden namelijk (voelbare) speling gekregen waardoor de rotor de collector raakte, wat (volgens mijn vader, elekto technicus) voor piekspanningen zorgt die mijn spannings regelaar opbliezen. Dit grapje heeft me zo'n drie spanningsregelaars gekost, dus het is de moeite om het allemaal even goed te controleren.
Succes en de groetjes, Bart
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 243
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Opgelost! Het was dan toch de spanningsregelaar die defect was, wellicht veroorzaakt door een te zware pinkerdoos!
Thnx, Wiebe
Thnx, Wiebe
Ami8 berline 1969 - GS club 1971
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/