LE's restauratie

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 8 okt, 2006 22:36

ik rij ook lomp en nog nooit een wielmoer verloren (wel los gelopen)...

maar met locktite vastzetten is wel erg overdreven....
las m dan vast, als je toch zeker wilt zijn van je zaak.....
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 14 okt, 2006 21:25

Hmm goed plan, lekker banden overkomt mij toch niet :roll:

Nej maar locktite is idd voornamelijk voor mn eigen gemoedsrust. En as k n lekke band heb onderweg is jammer dan, neem ook geen reservewiel mee dus waarom zou k in godsnaam dat andere wiel eraf willen halen? 8)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 23 okt, 2006 19:00

Na ruim 3 weken wachten vandaag telefoon gehad dat m'n achteras + velgen + achterbrug gestrald zijn. Hehe.

Ook heb ik wat gereedschap gelast. Foto's zijn onderweg.
Afblijven.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 23 okt, 2006 19:04

ben je er uit met je blok~~

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 3 nov, 2006 22:14

Nog steeds druk met het chassis. Achteras ligt bij de buurman om te spuiten. Ik moet binnenkort maar eens een meer volledige update neertypen.
Afblijven.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 7 nov, 2006 21:14

Hehe, eindelijk wat nieuws ! De achteras staat in de grondverf en heeft ook 1 laag anti-steenslag over zich heen gekregen (hint: als er op een spuitbus staat dat je het desbetreffende middel in een goed geventileerde ruimte moet gebruiken, doe dat dan ook! Je kan in mijn longen nu een wagonlading grind storten zonder dat ze beschadigen). De remtrommels staan in de zinkspray.

Maar dat fijne straalbedrijf heeft mijn achteras (naar schatting) 3 weken in weer en wind buiten laten liggen ! Resultaat: de pasvlakken van de lagers waren verroest. Waren omdat de buurman die alles in de grondverf/zinkspray gezet heeft een speciaal soort schuurding op een boormachine had om het roest er af te halen zonder het overige metaal aan te tasten. Verder heeft dat fijne straalbedrijf ook de vlakken van de remtrommels waar de remshoenen tegenaan drukken gestrald (terwijl ik duidelijk gezegd had dat dat niet moest!!!). Hopelijk geeft dit alles niet teveel problemen ...

Ohja, ik heb geen foto's gemaakt en de foto's die ik de laatste keer beloofd heb zijn (nog steeds) onderweg.
Afblijven.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 9 nov, 2006 21:31

Vandaag na wat dingetjes van een 2e laag anti-steenslag voorzien te hebben heb ik wat lopen klooien met de rembleiding en de brandstofleiding. Die moeten (onder andere) door een gat in de kokers waar de veerpotten aan hangen. Om te voorkomen dat (met name) de benzineleiding door trillingen doorslijt, wou ik een stuk tuinslang door de gaten in die kokers frotten en daar dan weer de leidingen door doen. De 1e slang was te groot in diameter. In de langte open snijden dan maar. Past nog niet. Dunnere slang had ik niet. Naar de winkel dan maar. Daar verschillende diameters slang gekocht voor de duizelingwekkende prijs van ... €0,50 ! ! ! Jawel, €0,50 ! ! ! Het is echt geen tikfout ! ! !

Affijn, dan maar met die nieuwe slangen lopen kloten. 1 slang kreeg ik met veel moeite door de gaten. Ik blij. Tot ik de remleiding door de slang wou steken. Dat paste niet want de slang nam zoveel ruimte in beslag dat het aansluitnippel van die remleiding niet meer door het gat paste. Ik niet meer blij. Slang er uit rossen en de remleiding er maar zonder slang er doorheen frotten. Dat paste echt precies ! Vervolgens de leiding netjes gebogen zodat deze bij het aansluitpunt van de achteras uit kwam. Dat lukte wel aardig.

Volgende stap was het op de juiste plaats leggen van de brandstofleiding. Die moet door een gaatje in het chassis. Om te voorkomen dat de benzineleiding door de randen van dat gat open zou slijten had ik eerder al een buisje gekocht met aan de buitenkant schroefdraad. Dat buisje paste in het gat en de leiding paste door het buisje ! Echter ik had het idee dat dat buisje toch nog wat scherpe randjes had waardoor de slang open kon schuren. Buisje maar weer weg gehaald want ik wil geen benzine lekken. Dat is niet leuk voor het gebruik en het vergroot de kans op brand een beetje. Gelukkig had ik ook een rubber ringetje gekocht dat bedoeld is om leidingen af te schermen tegen scherpe randjes van gaatjes. Maar helaas pindakaas, dat rubertje was te groot en paste niet in het gat. Daarom heb ik maar de diameter van het gat (11mm) en de leiding (6mm) opgemeten en daarmee ga ik morgen naar de rubber-ringetjes-winkel om een passend ringetje te halen.
Afblijven.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 9 nov, 2006 22:33

tules noemen ze die dingen, bij elektro boer te verkrijgen.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 9 nov, 2006 22:52

Ik weet waar ik die dingen halen moet, ik heb de tule die niet past ook zelf gehaald ;)
Afblijven.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » do 9 nov, 2006 22:59

Klinkt allemaal goed LE. Heb je nog wat plaatjes voor ons :?:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 9 nov, 2006 23:00

Niet aan gedacht ! Ik denk dat ik morgen wat plaatjes ga schieten. O.a. hoede leidingen zitten. Leuke info voor wie ook een Eend aan het restaureren is ;)
Afblijven.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 9 nov, 2006 23:07

ikke :D

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 10 nov, 2006 09:04

origineel doorvoer rubbertje zit vast nog in je oude chassis :D

duik even onder je oude chassis
Citroén rolls better than a Rolls!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 10 nov, 2006 10:42

Lelijke Eend schreef:Verder heeft dat fijne straalbedrijf ook de vlakken van de remtrommels waar de remshoenen tegenaan drukken gestrald (terwijl ik duidelijk gezegd had dat dat niet moest!!!). Hopelijk geeft dit alles niet teveel problemen ...
oei!

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 10 nov, 2006 20:33

Bull Frog Bleu schreef:origineel doorvoer rubbertje zit vast nog in je oude chassis :D

duik even onder je oude chassis
Te laat ! Ik heb reeds een nieuwe gehaald. Ik heb er geen vertrouwen is ndat dat rubber na 19 jaar onder m'n eend gehangen te hebben nog goed is.
dyane_maniac schreef:
Lelijke Eend schreef:Verder heeft dat fijne straalbedrijf ook de vlakken van de remtrommels waar de remshoenen tegenaan drukken gestrald (terwijl ik duidelijk gezegd had dat dat niet moest!!!). Hopelijk geeft dit alles niet teveel problemen ...
oei!

douwe
Straalbedrijf krijgt een rekening van 2 remtrommels indien er geen andere oplossing is. Eerst probeer ik het zelf op te lossen. Lukt dat niet dan mogen zij dokken.
Afblijven.

Plaats reactie