Nieuwe michelin banden 2cv
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
Volgens mij komt dat omdat rijden een band soepel houdt. Hiermee blijft zowel het rubber als het canvas binnenwerk flexibel waardoor het ook beter aan elkaar blijft zitten.
Wanneer een band lang stil staat verhardt het rubber en ook het binnenwerk. Hierdoor draagt het elkaar niet meer, laat het van elkaar los en krijg je eerder scheuren.
Wanneer een band lang stil staat verhardt het rubber en ook het binnenwerk. Hierdoor draagt het elkaar niet meer, laat het van elkaar los en krijg je eerder scheuren.
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Veelvuldig poster
nog vergeten idd:tips om uitgedroogde/ plattekanten op de banden te voorkomen:
1 heeeel hard oppompen (3 bar ofzo)
2 pootjes van de grond zetten met bokken
3 banden voor het stallen behandelen met ??? (is iets voor bij automaterialenzaak)
4 wielen van de auto en los in een geconditioneerde ruimte opslaan €€€€
5 iemand nog ideeën??
greetz Rusty
1 heeeel hard oppompen (3 bar ofzo)
2 pootjes van de grond zetten met bokken
3 banden voor het stallen behandelen met ??? (is iets voor bij automaterialenzaak)
4 wielen van de auto en los in een geconditioneerde ruimte opslaan €€€€
5 iemand nog ideeën??
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Om de 2 jaar gewoon nieuwe Mabors of Toyo's kopen.
Banden gaan bij mij toch maar 2 a 3 jaar mee. Dan zijn ze vaak wel kaal genoeg om afgekeurd te worden.
Het insmeren van banden met dat ??? spul zou ik dan ook een keer in de zomer doen. Je moet iets hebben wat het rubber voed. Is ordinaire Vaseline niks?

Banden gaan bij mij toch maar 2 a 3 jaar mee. Dan zijn ze vaak wel kaal genoeg om afgekeurd te worden.

Het insmeren van banden met dat ??? spul zou ik dan ook een keer in de zomer doen. Je moet iets hebben wat het rubber voed. Is ordinaire Vaseline niks?

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
tja zo heb ik anderhalf jaar terug 2 stuks gekocht voor 65 euro en dan bedoel ik niet die gecoverde michelins of die zonder goedkeurings nummer, maar nog echte. had ik er daar maar wat meer van mee genomen.CitRoel schreef:Tsja ik denk dat je totdie prijs veroordeelt bent. Ik heb voor een half jaar terug nieuwe gekocht voor €80,- per stuk. Degene van wie ik die toen kocht kan ze nu voor inkoop niet eens meer voor dat bedrga krijgen.
dp
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
Na jaren aan de michelin banden geweest te zijn ben ik sinds deze zomer ook om en heb er nu toyo's op liggen. Ze bevallen me erg goed en ze zijn de helft van de prijs ten opzichte van michelin.
Dat opbokken klinkt erg leuk maar is niet haalbaar of je moet een heftruck tot je beschikking hebben...
vanwege die eendenpoten krijg je je eend gewoon niet van de grond en als het je al lukt alleen met 1 poot en niet met alle 4 tegelijk.
Gewoon mee rijden en alleen met zeer slecht weer binnen laten staan of nog beter onder een afdak waar ie droog kan waaien.
Als je de mogelijkheid hebt onder het afdak : zet het klepje iets open zodat de lucht kan circuleren. Haal zowiezo de rubberen vloermatten eruit.
Dat opbokken klinkt erg leuk maar is niet haalbaar of je moet een heftruck tot je beschikking hebben...
vanwege die eendenpoten krijg je je eend gewoon niet van de grond en als het je al lukt alleen met 1 poot en niet met alle 4 tegelijk.
Gewoon mee rijden en alleen met zeer slecht weer binnen laten staan of nog beter onder een afdak waar ie droog kan waaien.
Als je de mogelijkheid hebt onder het afdak : zet het klepje iets open zodat de lucht kan circuleren. Haal zowiezo de rubberen vloermatten eruit.
met eendige groeten,
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Het blijft een lastige kwestie met banden voor een Eend. Bij in de buurt kan niemand aan de michelins komen en alleen aan mabors. Vanwege de prijs maar mabors opgezet. Er zijn niet veel geschikte alternatieven. Maar wat is beter? Mabor of toyo en hoe is de prijs/ kwaliteit verhouding - wat zijn jullie ervaringen? Ik heb de mabors gekocht voor €50 per band dus totaal 250 met reservewiel meegerekent.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- André Post
- Heavy user
Alleen piepen of ook wat minder grip in bochten?
Ik heb jaren met uniroyal gereden, en die waren echt eng,
vreselijk onderstuur, en ze gingen nog lang mee ook.
Maar ook heel snel gillende banden in een bocht.
Ik heb een hekel aan remmen voor een bocht of rotonde.
Ik heb jaren met uniroyal gereden, en die waren echt eng,
vreselijk onderstuur, en ze gingen nog lang mee ook.
Maar ook heel snel gillende banden in een bocht.
Ik heb een hekel aan remmen voor een bocht of rotonde.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Jeroen-citroen
- Moderator