Te groot !
Nu niet meer (stukje in gelast)
Maar er moet wel een momentsleutel op passen om de veerpoten met 18-22 kg/m vast te draaien en de pennen in het chassis waar de schokdempers aan vast zitten met 12 kg/m. Dus maar wat kokertjes + wat oude doppen geklust:
De onderdelen ...
Zo moet het er uiteindelijk uit zien ...
Even lassen:
Ik zei: even lassen ...
Gloejendegloejende ! ! ! Lassen kreng !
Zo ja, dank je ...
Dan krijg je zoiets:
Wie zegt dat dit mooi gelast is, liegt. Maar het doet wel wat het doen moet

Later heb ik ook nog een andere sleutel verkleind zodat deze ook precies om die grote moeren past:
Daar is hij nog niet af, maar inmiddels is 'ie dat wel hoor !
Overigens, wat valt er op in de foto's waarin ik aan het lassen ben ? Het is meer dan 1 ding

Maar dat laswerk was van eerder. Vandaag heb ik namelijk een veerpot gemonteerd met als handleiding he Haynes vraagbaak. In die vraagbaak staat het volgende plaatje:

Duidelijk is te zien dat er tussen de moeren 2 en 5 en de rubbers 1 en 3 een vrij grote ruimte aanwezig is. Dat komt door een rand in de bussen nummer 2 (op het linker deel van de tekening heeft de bus geen nummertje zit).
Echter, bij mij ziet het er zo uit:
Dat koperkleurige is kopervet.
Daar zit lang niet zoveel ruimte tussen de moeren en de rubbers als op de tekening ! En geloof mij, de veerpot zit (enigzins) klem tussen de steunen op het chassis ! Het lijkt dus niet zoals het hoort ... Zowieso kan ik afstand J op de tekening uit het Haynes boek niet bepalen en dat is iets wat ik toch graag zou willen want ik vind dat m'n Eend wel moet veren zoals het hoort.
Maar wat schetst mijn verbazing ? ! In de Haynes staat ook nog deze foto:

De ruimte tussen het rubber en de moer op die foto is bijna gelijk aan de afstand tussen het rubber en de moer bij mijn veerpot. Dus ik vraag me af: hoe zit het nou ? Hoe hoort het te zitten ? Ik zou in ieder geval niet weten hoe ik de achterste bus correct af moet stellen ...
Overigens, ik heb de garage en de werkbank ook opgeruimd:
Netjes he ?

Overigens, alle foto's zijn gehost door Patje74, waarvoor mijn dank !