Restauratie van de backfire eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 12 nov, 2006 01:32

Zoals het nu gaat komen er waarschijnlijk toch avo schokbrekers op. Maar busje krijg je wel terug hoor, kwestie van wat vaseline en een bankschroef.

morgen de rest los en dashbord kaal trekken.

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door wouter87 » zo 12 nov, 2006 17:10

ik zou graag eens willen weten waar je die avo's uit haalt ik ken alleen die enegelse site van ct en daar kom ik nooit wijs uit. ik wil misschien van mijn eend een echte safari eend maken ( ala touareg trial) ik denk dan dat avotjes toch de voorkeur hebben
C'est une bonne voiture

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 12 nov, 2006 18:15

Als het goed is is er een topic van.

Nog geen steeksluetel 46 dus ff w88 met demonteren van de veerpotten. Ondertussen binnenbekleding losgemaakt, kabelboom van voor tot achter en alle kleine frutsels.

Enige wat ik nog niet zie is hoe de chokekabelnop gedemonteerd moet worden en de verwarmingsomstelknop. Dus als iemand het weet, laat ff weten.

ps foto's weer beetje bijgewerkt.

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Edwin » zo 12 nov, 2006 19:24

backfire schreef:Als het goed is is er een topic van.

Nog geen steeksluetel 46 dus ff w88 met demonteren van de veerpotten. Ondertussen binnenbekleding losgemaakt, kabelboom van voor tot achter en alle kleine frutsels.

Enige wat ik nog niet zie is hoe de chokekabelnop gedemonteerd moet worden en de verwarmingsomstelknop. Dus als iemand het weet, laat ff weten.

ps foto's weer beetje bijgewerkt.
De chokekabelknop zit al het ware gewoon achter het metalen beugeltje geklikt, als je even onder je dashboard duikt zie je dat er 2 haakjes achter de knop zitten, als je die indrukt kun je de knop er zo afhalen.

Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 12 nov, 2006 20:57

tnx ga t van de week meteen doen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 13 nov, 2006 08:51

Ik heb nog een keer jullie hulp nodig. Ik weet t nl niet meer hoor, zijn de moeren van de veerpoten nu 44mm of 46mm? Als ze 46 zijn dan heb ik geluk, want steeksleutel 46 hebben we hier liggen, maar 44 is nergens te vinden.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 13 nov, 2006 17:11

Ik heb ff voor je gekeken en ik heb hier ook een 46 liggen die ik voor deze klus gebruik, dus je kunt weer verder. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » ma 13 nov, 2006 20:29

Men heeft toch wel een schuifmaat in zijn gereedschapsset zitten? Dan weet je het ook zo!
Ami 8 break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 13 nov, 2006 23:09

ja, maar als usual ligt die niet op zijn plek. Dus ga ik voor de 46 steeksleutel, woensdag verder sleutelen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 15 nov, 2006 10:58

FF vraagje de rubber flap aan bovenzijde voorraam zit deze gewoon geklemd, of te wel, hoe haal je deze er af?

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » wo 15 nov, 2006 11:05

backfire schreef:FF vraagje de rubber flap aan bovenzijde voorraam zit deze gewoon geklemd, of te wel, hoe haal je deze er af?
gewoon eraf trekken, je kunt de alu strip er voorzichtig naar boven afhalen of eerst de rubber strip naar beneden eruit trekken.

greetzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 15 nov, 2006 11:20

tnxxxxxxxxxxx :)

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 15 nov, 2006 18:19

Zo vandaag weer lekker verder geklust, de veerpotten losgemaakt. Dat ging wel lekker, behalve de linker kant achter. Trekoog zat zo vast dat ik de trekstang maar doorgeslepen heb. Na half uur wrikken, kruipolie en zelfs brander had ik de moed opgegeven. Dan maar nieuw of goede gebruikte.

Iemand nog linker voorspatbord nodig? Ruilen tegen twee trekstangen met oog ;), rechter spatbord krijg je er bij. haha.

Verder voorste draagarmen losgemaakt, ging ook vlot, ze zaten wel goed vast op het lager, maar na een beetje wrikken schoten ze er toch vlot van af.

Tevens stuurhuis er uit gehaald.

Achter wilde ik ook de draagarmen er af halen, maar remleiding zit wel erg lastig, ik vermoed dat de koets toch geligt moet worden om de draagarm er fatsoenlijk af te krijgen. En de benzinetank moet ook nog, helaas net afgetankt voordat ik naar de keuring ging, dus die zit nog lekker vol. Zaterdag maar eens gaan overhevelen naar de koreaan.

PS wie kan mij vertellen hoe ik de benzine leiding los krijg van de tank?

Ow ja vandaag puntlas beitel gescoort voor 7,5 euro, jaha.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 15 nov, 2006 19:40

backfire schreef:PS wie kan mij vertellen hoe ik de benzine leiding los krijg van de tank?.
Tussen de vlotter van de tank en de harde benzineleiding zit een klein stukje benzineslang (rubber) deze moet je gewoon lostrekken. En ik zou dit stuk sowieso vervangen. Je kunt er nu goed bij, kost niks en is vaak wat droog en hard geworden.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 15 nov, 2006 19:47

Dus als ik de tank laat zakken dan schiet de slangetje vanzelf los zonder andere zaken te beschadigen.

Plaats reactie