oud en nieuw
oud en nieuw
kan je een blok met dik vliegwiel en oud type koppeling aan je moderne bak hangen als je alleen je druklager vervangt?
kan je een modern blok aan je oude bak hangen als je ook alleen het druklager vervangt?
dit omdat ik een aantal oude blokken heb liggen die ik uit wil proberen
kan je een modern blok aan je oude bak hangen als je ook alleen het druklager vervangt?
dit omdat ik een aantal oude blokken heb liggen die ik uit wil proberen
ja oke, maar om de vraag wat duidelijker te maken
ik heb een moderne bak
een moderne blok met dun vliegwiel en moderne koppeling dus die 12 of 21 vingerige wat is het geen idee
dan heb ik nog een blok in de schuur met dik vliegwiel en 3 vigerige koppeling, die wil ik gewoon op mijn bak plaatsen kan dat dan
ik heb een moderne bak
een moderne blok met dun vliegwiel en moderne koppeling dus die 12 of 21 vingerige wat is het geen idee
dan heb ik nog een blok in de schuur met dik vliegwiel en 3 vigerige koppeling, die wil ik gewoon op mijn bak plaatsen kan dat dan
-
- Heavy user
volgens mij niet. volgens mij heeft een nieuw type bak (dat dus officieel bij een dun vliegwiel en diafragma koppeling hoort) korte vertanding op de prise as. een oud type bak heeft lange vertanding. wat ik ervan weet kun je op de typen met lange vertanding, zowel een blok met dik vliegwiel als dun vliegwiel plaatsen. andersom niet omdat dan meen ik de koppelingsplaat van de vertanding afrolt. verder is het volgens mij zo dat op een dik vliegwiel altijd een 3vinger koppeling moet en op een dun altijd diafragma moet.Ramon2cv schreef:ja oke, maar om de vraag wat duidelijker te maken
ik heb een moderne bak
maar dit heb ik van horen zeggen en niet zelf uitgeprobeerd.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
tjee, blijft moeilijk.
Op een vliegwiel past maar 1 van de 2 typen koppeling.
Dus dik vliegwiel past enkel 3 vinger op, dun vliegwiel enkel diafragma.
Als je bak 2cm verwtanding heeft MOET daar een 3 vingerige koppeling met dik vliegwiel op, anders draagt de koppelingsplaat onvoldoende op de vertanding.
Als je 4 cm vertanding heeft kun je kiezen welk type koppeling je gebruikt.
In tegenstelling tot wat hierboven staat gaat de motor niet stationair slechter lopen als je een dunner vliegwiel gebruikt, afremmen op de motor gaat wat minder goed bij een dun vliegwiel, optrekken gaat wat beter.
Op een vliegwiel past maar 1 van de 2 typen koppeling.
Dus dik vliegwiel past enkel 3 vinger op, dun vliegwiel enkel diafragma.
Als je bak 2cm verwtanding heeft MOET daar een 3 vingerige koppeling met dik vliegwiel op, anders draagt de koppelingsplaat onvoldoende op de vertanding.
Als je 4 cm vertanding heeft kun je kiezen welk type koppeling je gebruikt.
In tegenstelling tot wat hierboven staat gaat de motor niet stationair slechter lopen als je een dunner vliegwiel gebruikt, afremmen op de motor gaat wat minder goed bij een dun vliegwiel, optrekken gaat wat beter.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net