Restauratie van de backfire eend
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Het zal wel vaker besproken zijn, maar kan iemand mij vertellen wat de juiste handelingen zijn als je zelf een nieuw chassis gaat monteren? En dan bedoel ik het RDW stukje natuurlijk.
Alvast bedankt
Ron
Voor de slimmerikken, ik ben gisteren bezig geweest met het chassis, maar er is al meer gelast en wel op kritieke punten. En ik wil wel een chassis wat straks geen rare dingen doet in bochten en drempels.
Alvast bedankt
Ron
Voor de slimmerikken, ik ben gisteren bezig geweest met het chassis, maar er is al meer gelast en wel op kritieke punten. En ik wil wel een chassis wat straks geen rare dingen doet in bochten en drempels.
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik kon het vandaag niet laten, ik moest iets doen, dus de oude duren gestript, TOT ik bi het slot kwam, grrrr TORX, ik HAAT TORX. Natuurlijk alleen maar omdat ik GEEN torx gereedschap heb.
Verder ging het allemaal lekker vlot, klapraamjes binnen no time er uit. alu stripjes zonder kleerscheuren er af, binnenbekleding hoppa los.
Net nog even wat piccies gemaakt van de binnenbekleding. Ook alvast 1 plaat ontleed, daar deze toch al bol stond van de schimmel. Conclusie: het omhulsen is net iets meer als een komo vuilniszak, het schuimrubber is net iets dikker als 4 laags wc papier en de achterplaat, dikker als 2 mm zal het niet zijn. Dit moet beter worden.
Straks nog sfeerfoto
Verder ging het allemaal lekker vlot, klapraamjes binnen no time er uit. alu stripjes zonder kleerscheuren er af, binnenbekleding hoppa los.
Net nog even wat piccies gemaakt van de binnenbekleding. Ook alvast 1 plaat ontleed, daar deze toch al bol stond van de schimmel. Conclusie: het omhulsen is net iets meer als een komo vuilniszak, het schuimrubber is net iets dikker als 4 laags wc papier en de achterplaat, dikker als 2 mm zal het niet zijn. Dit moet beter worden.
Straks nog sfeerfoto
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
Het blijft leuk om zo iets te volgen



2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ja ik weet dat het nogal vlekt, maar dat maakt dus niet uit want het zit onder de nieuwe bekleding.
Ik had ook gewoon alcohol kunnen gebruiken, maar dan zou ik niet meer kunnen lijmen. Heb ik achteraf gezien toch niet meer gedaan, daar ik overal lijmvlekken kreeg, maar toen had ik het paneel al ontsmet.
Ik had ook gewoon alcohol kunnen gebruiken, maar dan zou ik niet meer kunnen lijmen. Heb ik achteraf gezien toch niet meer gedaan, daar ik overal lijmvlekken kreeg, maar toen had ik het paneel al ontsmet.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
ik denk dat ik ze maar van polyester maak, of misschien alu plaat van 1mm, maar ja nieuw stukkie hardboard kost ook niks.
Opnieuw bekleden doe ik toch wel en ik heb het idee om het nieuwe citroen logo er in te stikken, vind die van de c4 wel gaaf en om dat te verwerken in de panelen is ook wel top.
Dus laagje skai, stukkie schuim, stukkie stof en dan stikken dan krijg je zo'n mooie verdikt effect in het skai. En dan stikken met lekker dikke draad, zodat het mooi opvalt. Nu moet ik alleen nog uitvinden hoe dat naaimachinegeval ook al weer werkte.
Opnieuw bekleden doe ik toch wel en ik heb het idee om het nieuwe citroen logo er in te stikken, vind die van de c4 wel gaaf en om dat te verwerken in de panelen is ook wel top.
Dus laagje skai, stukkie schuim, stukkie stof en dan stikken dan krijg je zo'n mooie verdikt effect in het skai. En dan stikken met lekker dikke draad, zodat het mooi opvalt. Nu moet ik alleen nog uitvinden hoe dat naaimachinegeval ook al weer werkte.
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Zo vandaag vakkundig de deuren gesloopt, mini reportage gemaakt van demontagen deurslot en trekstang voordeur. Wel met mijn mobieltje dus de kwaliteit is minder.
Ook heb ik de schokbrekerbouten losgemaakt met een steeksleutel maat 1 inch, past perfect, heb niks hoeven te vijlen, slijpen of lassen. Ff met lompe gewicht op de steeksleutel en de bouten kwamen los.
Net ook even snel nieuw deurplaatje gemaakt van mdf, kostprijs omgerekend 1,30 euro.

en zo is hij nu.

en met FSC keurmerk
Ook heb ik de schokbrekerbouten losgemaakt met een steeksleutel maat 1 inch, past perfect, heb niks hoeven te vijlen, slijpen of lassen. Ff met lompe gewicht op de steeksleutel en de bouten kwamen los.
Net ook even snel nieuw deurplaatje gemaakt van mdf, kostprijs omgerekend 1,30 euro.

en zo is hij nu.

en met FSC keurmerk
