Ruitenwisserschakelaar aansluiting
Ruitenwisserschakelaar aansluiting
Hola!
Pas mijn ruitenwissers gefikst (ook motortje open want kontaktje afgebroken...) Alleen...eh... er zitten 3 aansluitingen - en 1 ernaast geloof ik... ? - op de ruitenwisserschakelaar (special). Ik natuurlijk niet onthouden wat waarop dussuh... 2 daarvan heb ik aangesloten, nl. + en de geschakelde+ naar ruitenwisser, dus wissen doet ie wel maar als ik de wisser uitzet gaat ie niet meer netjes terug.
Andere draadjes vervolgens ook maar -random- aangesloten maar dat levert alleen maar stukke zekeringen op (Kennelijk zit de massa van de continuestroom ook ergens op ? ) Wie weet wat waar op de schakelaar hoort ?
MikR
Pas mijn ruitenwissers gefikst (ook motortje open want kontaktje afgebroken...) Alleen...eh... er zitten 3 aansluitingen - en 1 ernaast geloof ik... ? - op de ruitenwisserschakelaar (special). Ik natuurlijk niet onthouden wat waarop dussuh... 2 daarvan heb ik aangesloten, nl. + en de geschakelde+ naar ruitenwisser, dus wissen doet ie wel maar als ik de wisser uitzet gaat ie niet meer netjes terug.
Andere draadjes vervolgens ook maar -random- aangesloten maar dat levert alleen maar stukke zekeringen op (Kennelijk zit de massa van de continuestroom ook ergens op ? ) Wie weet wat waar op de schakelaar hoort ?
MikR
ik lust geen signature
~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~
Re: Ruitenwisserschakelaar aansluiting
MikR schreef: Wie weet wat waar op de schakelaar hoort ?
MikR
But no one knows ? Nu ja ok , ga ik nog een paar zekeringen stuk maken dan maar
MikR
ik lust geen signature
~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~
Iemand kan toch wel even kijken bij zijn eigen schakelaar?
Zou je graag willen helpen maar heb een interval er tussen zitten.....heb wel een special maar weet niet meer hoe ze zaten.
Heb ook genoeg zekeringen verspeelt. Maar je moet er ook even goed over nadenken. Je moet anders even meten aan je shakelaar.
Je hebt drie aansluitingen, hmmm, sowieso een + voor als je motor loopt en als je hem afzet loopt deze + via de "terug naar rust draad" en je zal een massa hebben.
Beetje spelen en meten is weten.
Succes,
Tom
Zou je graag willen helpen maar heb een interval er tussen zitten.....heb wel een special maar weet niet meer hoe ze zaten.
Heb ook genoeg zekeringen verspeelt. Maar je moet er ook even goed over nadenken. Je moet anders even meten aan je shakelaar.
Je hebt drie aansluitingen, hmmm, sowieso een + voor als je motor loopt en als je hem afzet loopt deze + via de "terug naar rust draad" en je zal een massa hebben.
Beetje spelen en meten is weten.
Succes,
Tom
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Als ik in de vraagbaak bij het elektrieke schema kijk heeft de motor 3 aansluitingen (massa, +12C en een geschakelde +12).
De schakelaar heeft 2 aansluitingn, +12V en natuurlijk een geschakelde +12V. Dit is dus de geschakelde +12V die naar de motor gaat.
Ik weet het niet zeker, maar als je ruitenwissers niet meer netjes naar beneden komen, dan zit dat volgens mij ergens in de motor zelf en niet in de schakelaar.
Marcel
De schakelaar heeft 2 aansluitingn, +12V en natuurlijk een geschakelde +12V. Dit is dus de geschakelde +12V die naar de motor gaat.
Ik weet het niet zeker, maar als je ruitenwissers niet meer netjes naar beneden komen, dan zit dat volgens mij ergens in de motor zelf en niet in de schakelaar.
Marcel
Ik heb ook het probleem dat mijn ruitenwissers niet meer automatisch teruggaan in mijn diaantje.
Er zitten ook bij mij 4 aansluitingen, waarvan er 3 nu aangesloten zijn
en als ik de vierde met massa aansluit gaat ie wel trug maar ook glijk de zekering stuk, als ik de 4 de op stroom aansluit gaat de zekering glijk stuk.
het is trouwens een stekker met 4 contacten die naar het motortje gaat, de contrastekker is vlak derachter afgeknipt en met 3 ervan vastgeknoopt.
Dus als iemand ook zo'n stekker heeft en kan kijken waar de 4 draadjes op aangesloten zijn ......
Er zitten ook bij mij 4 aansluitingen, waarvan er 3 nu aangesloten zijn
en als ik de vierde met massa aansluit gaat ie wel trug maar ook glijk de zekering stuk, als ik de 4 de op stroom aansluit gaat de zekering glijk stuk.
het is trouwens een stekker met 4 contacten die naar het motortje gaat, de contrastekker is vlak derachter afgeknipt en met 3 ervan vastgeknoopt.
Dus als iemand ook zo'n stekker heeft en kan kijken waar de 4 draadjes op aangesloten zijn ......
Ondar Eendrijder en Dyanerijder
www.ondar.nl
www.ondar.nl
kan iemand ff kijken bij zijn schakelaar hoe het zit??
Ook ik heb de boel los laten maken en de gasten weten het ook niet meer. Ik al helemaal niet
Inderdaad 2 x 12V draadjes en een min.
Maar waar welke op aansluiten??
(ik heb wit, blauw, zwarte aansluiting..)
Ook ik heb de boel los laten maken en de gasten weten het ook niet meer. Ik al helemaal niet
Inderdaad 2 x 12V draadjes en een min.
Maar waar welke op aansluiten??
(ik heb wit, blauw, zwarte aansluiting..)
Eend she beautiful!
PN-89-FS Club
LX-04-BB
Acadiane (te koop - €800)
HY (verkocht)
PN-89-FS Club
LX-04-BB
Acadiane (te koop - €800)
HY (verkocht)