Restauratie van de backfire eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 5 dec, 2006 19:25

Nou net weer een paar dingetjes gedaan, eerst maar eens wat eten koken.

Voor de rest, gedaan:
1. kromme trekstang doorgeslepen, waarvan ook nog eens trekoog muurvast aan zat.
2. Veerpot schotel los geslepen. Nu ik er 1 gedaan heb wordt de 2e makkelijk,want nu weet ik hoeveel ik er af moet slijpen.
3. De voorste afdekplaten/schokbrekerplaten ontdaan van de bitumen. Nu nog met het handje, binnenkort proberen met de fohn.

Wat mij opvalt is dat eigenlijk veel nog een zeer goede staat is, op paar plekjes maar vliegroest. Schotels van de veerpotten zijn nog zeer mooi, dus slijp maar 1 kant los, andere laat ik mooi zitten.

bijbehorende foto
Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 6 dec, 2006 14:23

En weer die schoen er op, volgens mij is die schoen beetje fotogek.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 6 dec, 2006 15:54

Zo eerste proef stiksel is klaar, vraag is, alleen het logo? of logo met de lijnen door laten lopen tot de zijkant, of logo met elk dubbele lijn door lopen tot de zijkant.

Mooiste zou natuurlijk zijn om het logo te borduren met 2 tinten lichtblauw, zodat het lijkt alsof het er uit steekt. (schaduweffect)

Afbeelding

Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » wo 6 dec, 2006 17:09

Ik zou zeker voor het borduren gaan!!

lijkt me heel mooi passen dat blauw bij dat grijs!!

Heel stijlvol!

Kan je zelf borduren?? :D
2cv6charlestongrijs`90/2cv6blueCamargue'73

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 6 dec, 2006 18:13

zijn naaimachine's die dat zelf kunnen geloof ik, als zn zus wat n moderne naaimachine heeft ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » wo 6 dec, 2006 18:57

Als je het aan mij vraagt ...alleen het logo en dan geborduurd.
En borduren is toch niet zo moeilijk. Gewoon een kruissteek :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 6 dec, 2006 23:58

Mooie ideen, naaimachine kan niet borduren, is zeker 20 jaar oud. Maar op zich eindresultaat met alleen logo is nu klaar, dus alleen de outline. foto volgt over kwartier.

Wat heb ik getest. Nou inderdaad de doorgetrokken lijn is niet mooi, dus dat niet gedaan. Toen bij 1 paneel stukje stof op de achterkant gestreken en vervolgens logo gemaakt. Dit een stuk opgevult met watten, zodat je een relief krijgt. Nu krijg je wel een relief, maar eigenlijk alleen maar te voelen, niet te zien. De stof is zo dik dat deze bijna niet bolt. Dus watten er uit gehaalt en gewoon aan het stikken geslagen. Resultaat stikken koste me 15 minuten per paneel. 2 uur tijd kwijt geweest met pielen omstukje stof er op te krijgen en toen nog meer pielen om de watten door een gaatje van 1,5 mm te proppen. Ik kan jullie verzekeren, dat is echt een klote klus, ik zie nu nog dubbel, pfffffffff.

Ik wilde ook nog mijn moeder vragen om te borduren, maar ik vind het eindresultaat wel mooi. Misschien de vloermatten borduren, ahum.

ok hij is klaar, hier de foto. Let op de lijntjes die je zit zijn van stof potlood, dus die moet ik nog even wegborstelen, geen ramp

Afbeelding

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » do 7 dec, 2006 09:50

Best mooi zo, en in ieder geval ben je de enige die het zo heeft :wink:

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 7 dec, 2006 17:36

Dat is wel waar ik voor ga, mijn eend met een eigen gezicht.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 7 dec, 2006 22:55

nou vandaag was een klote dag, ik naar beneden om stukje mdf te halen om te testen hoe de stof met nietjes in het mdf gaat. Kom ik in mijn schuurtje, staat gdvr me hele schuur blank met 2cm modderwater. Net klaar met water scheppen, maar d'r ligt nog genoed modder. Morgen met broer, zus en zwager alles schoonmaken. Hopelijk blijft t vanacht droog.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » do 7 dec, 2006 23:18

zwaar balen man!!!!

nog dingen nat geworden die beter droog hadden kunnen blijven?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 7 dec, 2006 23:24

Gereedschap, hout en natuurlijk mijn eendspullen, oh ja las apparaat. Op zich is het niet erg, maar al het werk wat je er mee hebt, kost me gewoon het weekend om alles weer schoon en droog te krijgen. En het weekend had ik beter willen besteden.

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » vr 8 dec, 2006 09:32

Da's ff een tegenvaller.
Ik hoop dat je vanmorgen niet weer zo'n tafereel aantrof. Het heeft hier vannacht flink gestormd.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 8 dec, 2006 14:33

ik ben pas om 17:00 thuis, gelukkig hebben we op het werk een grote waterstofzuiger (100 liter), dus we kunnen aan de slag ;)

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 10 dec, 2006 15:10

Het probleem is gevonden, woningbouw heeft een mooie afvoer gemaakt voor condenswater van de combiketels. Dus hebben ze in mijn schurtje een gat naar buiten gemaakt, waar normaal een pvc buis in zit. Echter bij mij zat er geen pvc buis meer in. Woensdag hebben ze de boel aan de buitenzijde schoongemaakt ter bevordering van de afwatering van de zogenaamde pvc afvoer. Echter door het schoonmaken is de natuurlijke afdichting van wortels en klei teniet gedaan. Gevolg was dus dat de losse arrde bij mij naar binnen spoelde. Oh ja was ik nog vergeten te vermelden dat de slimmerikken dat gat onder het grondniveau gemaakt hebben. Hadden ze dit gat een meter hoger gemaakt dan was er niets aan de hand geweest.

Meeste is nu droog, kacheltje heeft 2 dagen kunnen stoken, ventilator in de raamopening voor de nodige afvoer.

Straks gereedschap gaan poetsen en elektrische gereedschap openschroeven en schoonmaken.

Off topic, door ruimtegebrek bied ik gratis aan, 4 voorspatborden, 2 celeste blue (linker is geheel hard) en 2 grijze. En NEE dit zet ik niet bij de Markt, want daar reageren toch alleen maar handelaren.

Plaats reactie