Cilinderkop 602cc

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Cilinderkop 602cc

Bericht door Punky » zo 4 jan, 2004 02:09

Ik moet 1 andere cilinderkop kopen, omdat mijn andere gemold is tijdens de montage. Het moet er eentje zijn voor een 602cc.

Nu zijn er meerdere 602cc blokken. Moet ik hier rekening meehouden of hebben ze allemaal dezelfde cilinderkop?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BlueDuck » zo 4 jan, 2004 02:45

Je moet volgens mij rekening houden met het feit of je loodvrij tankt of niet. De klepzittingen voor loodvrije blokken zijn harder dan die van gelode blokken. Voor de rest maakt het volgens mij niet zoveel uit. Ik heb ooit proefgereden in een eend met 2 verschillende koppen( 1 loodvrij en 1 loodhoudend) en die liep wel, alleen niet harder dan 75. Dus wel iets om rekening mee te houden volgens mij.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 4 jan, 2004 11:16

denk je echt dat het kleppenzitting verschil zoveel km kan schelen. Als je toch gelode benz. tankt, moet dat toch geen vershil opleveren. Alleen de houdbaarheid van je zittingen.

Lijkt me meer een compressie fout ofzo???
PuNk RoCK LosEr

Job
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Job » zo 4 jan, 2004 11:20

is de oude cilinderkop niet te repareren? of heb je de pijpjes waar de stoterstangen inzitten en de brilrubbers omheen gaan samen geperst? dan is het einde verhaal.

BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BlueDuck » zo 4 jan, 2004 19:42

Ik weet niet precies wat er met dat blok was. Hij reed gewoon niet harder dan 75 en daarbij zag t chassis er ook niet geweldig uit, dus heb ik m laten staan.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 4 jan, 2004 23:33

Job schreef:is de oude cilinderkop niet te repareren? of heb je de pijpjes waar de stoterstangen inzitten en de brilrubbers omheen gaan samen geperst? dan is het einde verhaal.
Eentje was er samengeperst, de ander in de kop geschoven. Verder is de schroefdraad bij de oieleiding pleitte. Heb vandaag een ander blokje op de kop getikt met hetzelfde motornummer. Kijken of die werkt, anders ga ik die overbouwen. Het aangeschafte blok mist namelijk het een en ander (spruitstuk, crab, vulpijp, koeltunnel voorzijde en ventilator.)

Dit ga ik donderdag doen. Ik laat het wel weten.
PuNk RoCK LosEr

garageverkoop

en? al begonnen?

Bericht door garageverkoop » ma 5 jan, 2004 06:56

En Punky al begonnen met sleutelen?

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » ma 5 jan, 2004 08:37

Job schreef:is de oude cilinderkop niet te repareren? of heb je de pijpjes waar de stoterstangen inzitten en de brilrubbers omheen gaan samen geperst? dan is het einde verhaal.
Alles is te maken....kost wat moeite heb je ook wat..
Wat brengt morgen.???

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Re: en? al begonnen?

Bericht door Punky » ma 5 jan, 2004 10:39

garageverkoop schreef:En Punky al begonnen met sleutelen?
Ha die Peter, kom je toch ff langs.

Weet jij toevallig echt niks over de voorgeschiedenis van het blok dat ik heb meegenomen.
Toen ik naar huis reed zat ik te denken om eens de compressie te meten en als deze goed is er het een en ander op te bouwen en hem proberen te starten.

Als jij nu weet dat dit zoiezo geen haalbare kaart is laat het dan nog ff weten. Dan scheelt het me een hoop tijd en gebruik ik het gewoon voor de onderdelen. No hard feelings dan hoor. Ik had hem toch in eerste instantie gekocht voor de onderdelen, maar het zou meezitten als hij nog goed draaide.

Donderdag wil ik er aan beginnen.
PuNk RoCK LosEr

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 5 jan, 2004 10:41

Teun Stam schreef: Alles is te maken....kost wat moeite heb je ook wat..
Hoe wil jij een gescheurd en verbogen pijpje maken???
PuNk RoCK LosEr

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » ma 5 jan, 2004 11:41

Door er een nieuwe in te zetten....(zo goed als nieuwe iig..)
Is reeds eerder hier uitvoerig besproken.....
Wat brengt morgen.???

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 5 jan, 2004 13:13

Hoe gaat dat dan in zijn werk? Kun je dat zelf doen? Zijn die pijpjes los te krijgen?

Weet jij waar deze topic te vinden is dan???
PuNk RoCK LosEr

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 5 jan, 2004 14:01

He Teun,

Ik heb ff gezocht naar die topic, maar kan hem niet vinden.

Kwam wel dit tegen. Heb dus mijn eerst vraag eigenijk een beetje dubbel gesteld, zonder eerst het forum af te speuren.

Gerard Maas schreef in Mei:

Onderwerp: Zuigers en cilinder

Er zitten in alle 2cv6 motoren de zelfde complete koppen en verschillende klepzittingen
bestaan er niet.Het verschil tussen die motoren zijn de zuigers die een hogere of lagere
compressie vaerhuoding geven en daardoor op 95 of 98 kunnen rijden maar loodvrij
kunnen ze allemaal.
PuNk RoCK LosEr

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » ma 5 jan, 2004 14:15

Die pijpjes kun je uit een oude kop halen...(is niet makkelijk maar wwel mogelijk) en er daarna weer inslaan , met beleid en een hulpstukkie...

Het onderwerp was toen iets van Klepstoterbuisjes.....succes

Kun je iets duidelijker zijn in de methode hoe het moet, of weet iemand anders het. Ik heb namelijk nog een tweetal cilinderkoppen liggen die niet goed zijn voor hergebruik of ze moeten eerst helemaal gesloopt en schoongemaakt worden en dan nog is het de vraag of alles functioneerd. Hier kan ik dan mooi een pijpje uithalen en om zetten op mijn huidige kop. (dit als mijn nieuwe donorblokje ook niet veel goeds meer is.) Lijkt me namelijk wel een goed alternatief.

Ik zal ook nog ff zoekn naar die topic. Hopelijk is die nog niet verwijderd!!!
Wat brengt morgen.???

Gast

Re: en? al begonnen?

Bericht door Gast » ma 5 jan, 2004 23:56

Punky schreef:
garageverkoop schreef:En Punky al begonnen met sleutelen?
Ha die Peter, kom je toch ff langs.

:shock: yep je was zo eendhousiast

Weet jij toevallig echt niks over de voorgeschiedenis van het blok dat ik heb meegenomen.
Toen ik naar huis reed zat ik te denken om eens de compressie te meten en als deze goed is er het een en ander op te bouwen en hem proberen te starten.

Pfft nou, eigenlijk heb ik m`van iemand die m`van een overleden ook uit de schuur had meegenomen (samen met ca 30% van alles dat ik heb liggen) Dusseh Yomandahahahahahaaaaaa :twisted:

Als jij nu weet dat dit zoiezo geen haalbare kaart is laat het dan nog ff weten. Dan scheelt het me een hoop tijd en gebruik ik het gewoon voor de onderdelen. No hard feelings dan hoor. Ik had hem toch in eerste instantie gekocht voor de onderdelen, maar het zou meezitten als hij nog goed draaide.

Donderdag wil ik er aan beginnen.
Mooi man, ik ben benieuwd hoe het gaat!

Gesloten