PK/koppel tussen A06/635 en 664
PK/koppel tussen A06/635 en 664
Op het moment heb ik een 664 (met powertube) in m'n eend en zoals ze me al voorspelt hebben trekt ie de Acadiane bak niet, in 4 komt ie kracht te kort om 'm boven de 100 te krijgen. Nou heb ik in de motorenlijst de verschillen opgezocht maar die zijn er bijna niet. De 664 28 pk bij 5750 rpm en 39nm bij 3500 rpm, de 635 29pk bij 5750 rpm en 39nm bij 3500 rpm. Nou zal die ene pk het verschil niet maken, maar ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar het verloop in een grafiek tussen de beide motortypes.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Alleen in de tweede trap, een 90 geloof ik. Ik ga maar eens bij dat bedrijf in Zuthpen langs die hebben standaart setjes voor hun power-tube die lijkt me dan toch dichtbij te komen.
Welke maat heeft Dyane dan?
Met welke motor zou ik een A06/635 kunnen vergelijken met power-tube?
Welke maat heeft Dyane dan?
Met welke motor zou ik een A06/635 kunnen vergelijken met power-tube?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
probleem is dat de curve van de 664 veel steiler is als die van de 635.
En nu is het bij jou zo dat je door de langere bak niet voldoende toeren maakt om bij je max koppel te komen voordat de luchtweerstand die kwadratisch toeneemt je nekt.
Sproeiers gaan niet voldoende helpen maar die moeten zoiezo goed zijn dus dat moet je zoiezo doen. Je kunt voor het gemak een 102 in de eerste trap draaien of zelf opboren naar 110 en kijken of het helpt, dat weet je zo.
probleem is dat de 664 een andere nokkenas heeft.
En nu is het bij jou zo dat je door de langere bak niet voldoende toeren maakt om bij je max koppel te komen voordat de luchtweerstand die kwadratisch toeneemt je nekt.
Sproeiers gaan niet voldoende helpen maar die moeten zoiezo goed zijn dus dat moet je zoiezo doen. Je kunt voor het gemak een 102 in de eerste trap draaien of zelf opboren naar 110 en kijken of het helpt, dat weet je zo.
probleem is dat de 664 een andere nokkenas heeft.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Ja dat had ik begrepen inderdaad, en deze heeft nog 1 slechte cilinder ook nog. Tussen kerst en oud & nieuw ga ik er een A06/635 inhangen, en dat ik dan 98 moet tanken tsja een hobby mag nou eenmaal een paar centen kosten.
Hij haalde laatst trouwens met wind achter en doorgetrokken tot bijna 90 in 3, 118 km/h.
Maar met een A06/635 met power-tube en met de goede sproeiers moet ie de bak gewoon trekken toch? Het gaat me nieteens zo zeer om die 122 km/h maar gewoon dat ie, als ik 'm in 4 zet, niet zo moeilijk doet.
Hij haalde laatst trouwens met wind achter en doorgetrokken tot bijna 90 in 3, 118 km/h.
Maar met een A06/635 met power-tube en met de goede sproeiers moet ie de bak gewoon trekken toch? Het gaat me nieteens zo zeer om die 122 km/h maar gewoon dat ie, als ik 'm in 4 zet, niet zo moeilijk doet.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
optimaal in een eend is een eendebak!
Tenzij je iets radikaal veranderd aan je motor (visa blok of am2 blok oid) dan blijft die eendebak optimaal!
Waarom ook een acabak in een eend?
Waarom dacht je dat citroen alld ie evrschillende bakken geproduceerd heeft???
Tenzij je iets radikaal veranderd aan je motor (visa blok of am2 blok oid) dan blijft die eendebak optimaal!
Waarom ook een acabak in een eend?
Waarom dacht je dat citroen alld ie evrschillende bakken geproduceerd heeft???
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
A06/635 is eend, V06/630 of 644 is visa.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
in een eend heb je 35pk echt nodig om goed met een dyane / acadiane bak overweg te kunnen. En met goed bedoel ik ook met wind tegen en heuveltje op.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net