Inhouden eerste trap
Inhouden eerste trap
Nu ik dan een tijdje aan het rijden ben merk ik, eigenlijk al vanaf de eerste meters, dat ie inhoud in de eerste trap van de carburateur. In het begin van de eerste trap niet maar als de eerste trap helemaal open staat trekt ie niet vloeiend maar houd ie duidelijk in. Als ik dan meer gas geef zodat de tweede trap erbij open gaat trekt ie een stuk beter en vloeiend.
Ik heb zelf zitten denken om de carburateur zo af te stellen dat de tweede trap een fractie eerder open gaat.
Ohw het is een A06/664 met powertube. Eerste trap origineel tweede trap sproeier 90.
Ik heb zelf zitten denken om de carburateur zo af te stellen dat de tweede trap een fractie eerder open gaat.
Ohw het is een A06/664 met powertube. Eerste trap origineel tweede trap sproeier 90.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
als het te koud wordt gebeurt dat vaker! dat komt door die power tube op dat moment! de lucht is te koud en je mengsel is niet optimaal op dat moment!
maar ik denk dat er bij jou iets anders aan de hand is, omdat het immers nog niet echt koud is geweest!
maar ik denk dat er bij jou iets anders aan de hand is, omdat het immers nog niet echt koud is geweest!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Ja de sproeiers zijn schoon, nieuw zelfs. En er zit een benzine filter én een filtertje in de carb. Hij doet het eiegnlijk al vanaf de eerste meters.
De ontsteking moet goed staan, het is 123 en precies zo afgesteld als voorgeschreven is. 5 keer gecontroleerd zelfs.
Misschien inderdaad andere sproeier proberen, ik denk dat ik in de tweede trap ook een grotere sproeier nodig heb want als ik volgas heb en ik laat ietsje gas terug voel je 'm harder trekken.
De ontsteking moet goed staan, het is 123 en precies zo afgesteld als voorgeschreven is. 5 keer gecontroleerd zelfs.
Misschien inderdaad andere sproeier proberen, ik denk dat ik in de tweede trap ook een grotere sproeier nodig heb want als ik volgas heb en ik laat ietsje gas terug voel je 'm harder trekken.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
dat is je co afstelling,
als je dat inhouden wil verhelpen zou je toch eens moeten kijken naar een grotere maat eerste sproeier hij is dus iets te arm/koud met de powertube had ik ook, mijn ideale afstelling met bcc powertube =
1e trap 120
2e trap 110
vlotter netjes op 18 mm (verbruik)
dit rijd werkelijk heerlijk laag koppel en ook een hoog koppel eigenlijk tussen de 2000 en 6500 een heerlijke trekkracht
ik denk als ik de onsteking vroeger zet dat ie nog lekkerder loopt, maar dat moet ik nog zien. moet ik dan het huis links of rechts om draaien??? geen idee meer zorgt deze afstelling nou voor een ander verbruik of slijtage?
vorrige week mijn kleppen gesteld, staan nu netjes op 20 mm dit heeft veel opgelevert ze stonden iets te ruim, beetje te warm gesteld van de zomer denk ik
het verbruik wat ook een rol mag spelen is best hoog. ik rijd mijn tank leeg na 200 km dan vul ik meestal 17 liter erbij dus 10p12 ofzo,
succes
als je dat inhouden wil verhelpen zou je toch eens moeten kijken naar een grotere maat eerste sproeier hij is dus iets te arm/koud met de powertube had ik ook, mijn ideale afstelling met bcc powertube =
1e trap 120
2e trap 110
vlotter netjes op 18 mm (verbruik)
dit rijd werkelijk heerlijk laag koppel en ook een hoog koppel eigenlijk tussen de 2000 en 6500 een heerlijke trekkracht
ik denk als ik de onsteking vroeger zet dat ie nog lekkerder loopt, maar dat moet ik nog zien. moet ik dan het huis links of rechts om draaien??? geen idee meer zorgt deze afstelling nou voor een ander verbruik of slijtage?
vorrige week mijn kleppen gesteld, staan nu netjes op 20 mm dit heeft veel opgelevert ze stonden iets te ruim, beetje te warm gesteld van de zomer denk ik
het verbruik wat ook een rol mag spelen is best hoog. ik rijd mijn tank leeg na 200 km dan vul ik meestal 17 liter erbij dus 10p12 ofzo,
succes
Laatst gewijzigd door Ramon op ma 4 dec, 2006 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer: