Restauratie van de backfire eend
-
- Addicted user
- Contacteer:
Ondertussen ook maar eens begonnen aan de vetkeerring van de assen.
zelf maak van vilt. Helaas heb ik alleen deze reepjes liggen, dus 2 cirkels gemaakt, aan elkaar gelijmd, lijmvlak onder een hoek van ongeveer 60 graden zodat je meer lijmoppervlak hebt.

en vervolgens de hele handel onderling aan elkaar gelijmd en weer tussen de beide schalen gezet.

zelf maak van vilt. Helaas heb ik alleen deze reepjes liggen, dus 2 cirkels gemaakt, aan elkaar gelijmd, lijmvlak onder een hoek van ongeveer 60 graden zodat je meer lijmoppervlak hebt.

en vervolgens de hele handel onderling aan elkaar gelijmd en weer tussen de beide schalen gezet.

- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Contacteer:
Is eigenlijk ontstaan uit pure noodzaak, ik heb nergens op het interpret orginele vilten afdichtingen kunnen vinden. Alleen maar de rubbere versie. Waarschijnlijk omdat ze te goedkoop zijn, want ik neem aan dat in de decennia dat de eend gemaakt is, altijd de vilten afdichting gebruikt is door Citroen.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik heb het al meerdere malen bij mijn eigen eend gedaan ja. Met name de achterbank is al enkele malen van frame veranderd. En de voorbank heeft ook al zijn tweede frame en staat nu op zolder overbodig te wezen ivm BX stoelen.
De bekleding die leverbaar is in de handel (o.a. bij www.2cvclub.com hebben ze een groot assortiment en je bent bekend bij de leverancier.
) heeft een goede pasvorm en is in meerdere kleuren verkrijgbaar. 
Ik adviseer ook om bij de voorbank nieuwe rubbers te gebruiken. Dit is zeker merkbaar!!!
De bekleding die leverbaar is in de handel (o.a. bij www.2cvclub.com hebben ze een groot assortiment en je bent bekend bij de leverancier.

Ik adviseer ook om bij de voorbank nieuwe rubbers te gebruiken. Dit is zeker merkbaar!!!
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Addicted user
- Contacteer:
Nieuwe rubbers komen er zeker in, ook het jute ga ik vervangen. De diverse leveranciers hebben alleen standaard kleuren en ik wil 2 kleuren, dus zal het toch zelf moeten maken.
Overigens viel mij op dat de rugleuning geen jute tussenstuk heeft maar een soort stalen veren. In het grote cassis boek nog niet gezien.
Overigens viel mij op dat de rugleuning geen jute tussenstuk heeft maar een soort stalen veren. In het grote cassis boek nog niet gezien.
-
- Heavy user
Ja die stalen veren zijn ideaal! Ik heb ze ook, en vind het jammer jammer jammer dat ik ze niet voor de voorstoelen heb want om de een of andere reden zitten ze lekkerder! m.a.w ik wil ze wel ruilen 
Ik zou oppassen met nieuw jute, dit is namelijk aanmerkelijk minder sterk dan het origineel, en eh, het is bij mij net uitgescheurd
Lostrekken vind ik niets aan, want al dat rubber zit zo lekker op je frame vastgelijmd dus dat krijg je er nooit fatsoenlijk af. Ik heb het zelf maar met thinner losgemaakt, want ik kreeg het er ook niet afgestraald

Ik zou oppassen met nieuw jute, dit is namelijk aanmerkelijk minder sterk dan het origineel, en eh, het is bij mij net uitgescheurd

Lostrekken vind ik niets aan, want al dat rubber zit zo lekker op je frame vastgelijmd dus dat krijg je er nooit fatsoenlijk af. Ik heb het zelf maar met thinner losgemaakt, want ik kreeg het er ook niet afgestraald

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Op Blz 133 van het grote boek staan ze. Ik zou de jute exemplaren kiezen. Deze zaten bij mij goed en het lijkt me iets minder slijtage veroorzaken aan je bekleding. Die veren schuren er op een gegeven moment doorheen lijkt me.backfire schreef:Overigens viel mij op dat de rugleuning geen jute tussenstuk heeft maar een soort stalen veren. In het grote cassis boek nog niet gezien.
PuNk RoCK LosEr
-
- Addicted user
- Contacteer:
@thomaaas, losmaken ging makkelijk, gebruikte ouderwets scheermesje, deze ook gebruikt om het vilt e.d. te snijden. Je scheert het er bijna af. De rest met roterende staalborstel gedaan. Overigens, bankje zit nu in de primer.
@Punky, slijtage valt heel erg mee, bankje is tenslotte ook alweer 20 jaar oud en nog steeds is het schuimrubber goed, probleem is meer vocht en warmte, waardoor het schuimrubber afbrokkelt.
Jute blijft Jute, maar ga ik bij stoffenzaak halen, wordt dus gewoon van dat hele dikke sterke jute.
Op pag 133 staan niet de veren versie, alleen de jute/stoffen versie. Wel jammer dat ze gewoon niet aan te komen zijn, want het zit erg comfortable.
@Punky, slijtage valt heel erg mee, bankje is tenslotte ook alweer 20 jaar oud en nog steeds is het schuimrubber goed, probleem is meer vocht en warmte, waardoor het schuimrubber afbrokkelt.
Jute blijft Jute, maar ga ik bij stoffenzaak halen, wordt dus gewoon van dat hele dikke sterke jute.
Op pag 133 staan niet de veren versie, alleen de jute/stoffen versie. Wel jammer dat ze gewoon niet aan te komen zijn, want het zit erg comfortable.