fuseepenspeling

Alles over de wielophanging
TB
Moderator

Bericht door TB » do 28 dec, 2006 16:12

catscit schreef:zo vast?
Volgens mij staat er in het werkplaatshandboek iets van vastdraaien en dan een kwart slag terug oid?
ALs je ze zo vast zet als hierboven en ze zijn niet perfect rond dan breken ze af!
Volgens een kennis van mij die al 30 jaar in de eenden sleutelt is dit dus de manier. Met geen speling voelen bedoel ik dus het moment dat je m net niet heen en weer kan bewegen. En dat is heus niet zo extreem vast. Kun je met de hand vaak al bereiken. Er zit als t goed is ook nog een veer in die de spanning opvangt. Op die manier komt het dopje dus precies in het huisje te liggen en zo hoort ie en kun je m prima borgen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Contacteer:

Bericht door catscit » do 28 dec, 2006 16:42

30 jaar ervaring is fantastisch maar als iets duidelijk anders vermeld in het werkplaats handboek staat en ik met m'n boerenverstand nog wel kan begrijpen waarom het zo in het werkplaatshandboek staat maar niet kan begrijpen waarom het zo vast moet dan doe ik het toch liever niet. Het werkplaatshandboek is wat dat betreft altijd leidend bij mij, ben nog weinig vage dingen daar tegengekomen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 28 dec, 2006 16:49

ikke wel, althans ik heb dan de kluwer.l

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Contacteer:

Bericht door catscit » do 28 dec, 2006 17:00

kluwer van de eend?
Die ken ik niet, wel de olyslager, die is beknopt maar staat ook weinig verkeerd in.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 28 dec, 2006 17:05

k heb de kluwer (vraagbaak) en die heeft mij al het naaldlager van stuurhuis gekost,in kluwer gaan ze er voor het gemak van uit dat bij demontage er een bus in zit (oude versie) terwijl verderop weer gesproken wordt van montage naaldlager, dat je een passende bus moet gebruiken en als laatste 3 centerpunten in het huis slaat. Helaas lees je montage (althans deed ik in dit geval) na demontage, gevolg totaal kapot geslagen naaldlager.

Het allevreemdste is dat dit boek over de 1982-1988 eend gaat, zover ik weet heeft deze helemaal geen bus bij stuurrondsel.

TB
Moderator

Bericht door TB » do 28 dec, 2006 17:47

Er zijn meerdere wegen naar rome.

Op die manier heb ik het in ieder geval gedaan. Je voelt op die manier de kracht die gezet wordt en die is niet groot. Dus kan gemakkelijk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie