chassiswissel voor steffans gele eend
zo hier wat foto's van de achterpoten
rechterachterpoot onderkant
linkerachterpoot boven 1
linkerachterpoot 2
de ene achterpoot kon je zo ombuigen
voor de rest zaten aan de rand van het midden aan de bovenkant ook nog rotte stukjes, maar et viel allemaal nog mee
rechterachterpoot onderkant
linkerachterpoot boven 1
linkerachterpoot 2
de ene achterpoot kon je zo ombuigen
voor de rest zaten aan de rand van het midden aan de bovenkant ook nog rotte stukjes, maar et viel allemaal nog mee
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
daar kon je nog jaren mee doen, beetje kit en plamuur, en wat zwarte zooi eroverheen niemand die het zietSteffan schreef:zo hier wat foto's van de achterpoten
rechterachterpoot onderkant
linkerachterpoot boven 1
linkerachterpoot 2
de ene achterpoot kon je zo ombuigen
voor de rest zaten aan de rand van het midden aan de bovenkant ook nog rotte stukjes, maar et viel allemaal nog mee
zeg dat nou niet!
ik wil wel het gevoel hebben dat ik terecht ben begonnen aan het chassis wisselen.
en niet dat ik men geld beetje weggegooid heb
et moest er natuurlijk toch een keer van komen
hij had trouwens wel veel bolle naden hoor, tis niet helemaal onterecht : P
zeg maar gewoon, WOW DIE IS ROT! maar goed dat je niet verder bent gaan rijden met dat ding!
ik wil wel het gevoel hebben dat ik terecht ben begonnen aan het chassis wisselen.
en niet dat ik men geld beetje weggegooid heb
et moest er natuurlijk toch een keer van komen
hij had trouwens wel veel bolle naden hoor, tis niet helemaal onterecht : P
zeg maar gewoon, WOW DIE IS ROT! maar goed dat je niet verder bent gaan rijden met dat ding!
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
Inderdaad wel heel erg rot! Achterpoten zijn zoiezo vaak verrot. Bij een charleston boog ik ze allebei zo om. Wat ik me afvraag, hoe was het gedeelte onder de voetenbak? Was dat ook helemaal doorgerot (wat ik al vaker gezien heb...)??
Terecht dat dit chassis vervangen is inderdaad.
Terecht dat dit chassis vervangen is inderdaad.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Voetenbak zoals deze:
Nou Steffan: als je achterpoten kunt buigen is het niet zonde om er een nieuw chassis onder te zetten hoor! Dan is het chassis gewoon op en gevaarlijk om mee te rijden!
Mensen die zeggen dat dat nog te lassen is, ... vind ik niet goed wijs.
Succes ermee!
Rens
Nou Steffan: als je achterpoten kunt buigen is het niet zonde om er een nieuw chassis onder te zetten hoor! Dan is het chassis gewoon op en gevaarlijk om mee te rijden!
Mensen die zeggen dat dat nog te lassen is, ... vind ik niet goed wijs.
Succes ermee!
Rens
Laatst gewijzigd door Rens op zo 31 dec, 2006 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
mijne was vooral rot aan de onderkant. bovenkant van de achterpoten bleef her en der aan de kofferbakbodem plakken..backfire schreef:Die van mij vond ik ook rot en daar waren de poten nog keihard van,daar kon je nog op dansen. Maar dit is echt chassis waardig voor titel, wrak van de weg.
chassis op de kop gelegd, en er eens op gaan staan --> dan hoor je het toch op diverse plaatsen gevaarlijk kraken
Hoe staat het er inmiddels voor Steffan?
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Voge
- Regelmatige poster
- Berichten: 162
- Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Klaar om op te bouwen, dat klinkt goed... Ook mijn chassis is nog niet zover doorgerot dat 't bij een stevige drempel zou knikken, toch ben ik vandaag ook maar begonnen met de demontage. Veel succes met opbouwen en ik hoop op een aantal leerzame tips en foto's, ik zal ze nodig hebben
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
succes!! en je vraagt maar
foto's komen wel
vandaag met opbouwen begonnen! we hebben alweer een rollend chassis in de werkplaats staan!
niks tegengekomen dat echt problemen opleverde..
maar die veerpotten waren best een klus, daar zat et meeste tijd in vandaag, ze gaan er misschien niet makkelijk af, maar er op gaan ze ook vrij lastig : P
nieuw schokbrekers voor er op, draagarmen en assen schoongemaakt en beetje behandeld. Nieuwe olievulpijp en nieuwe oliefilter op het blok.
benzine en remleiding zitten ook weer netjes langs het chassis, benzinetank er op.
het gaat goed
foto's post ik later, nu snel slapen, want morgen weer verder!! half 8 is de tijd, fanatiek nou
foto's komen wel
vandaag met opbouwen begonnen! we hebben alweer een rollend chassis in de werkplaats staan!
niks tegengekomen dat echt problemen opleverde..
maar die veerpotten waren best een klus, daar zat et meeste tijd in vandaag, ze gaan er misschien niet makkelijk af, maar er op gaan ze ook vrij lastig : P
nieuw schokbrekers voor er op, draagarmen en assen schoongemaakt en beetje behandeld. Nieuwe olievulpijp en nieuwe oliefilter op het blok.
benzine en remleiding zitten ook weer netjes langs het chassis, benzinetank er op.
het gaat goed
foto's post ik later, nu snel slapen, want morgen weer verder!! half 8 is de tijd, fanatiek nou
zo, hij is BIJNNNA klaar!
gister was vrij frustrerend, want et zat allemaal een beetje tegen.
maar eigenlijk hadden we niet te klagen, want dat was pas de eerste keer dat het tegen ging zitten.
het ergste vond ik nog wel dat we net de koets erop hadden, wilden we het draad van de tankvlotter door de koest heen doen en vast zetten.. gaat het stekkertje bij de benzine tank los :S
kon de koets er weer af.. alles weer vast zetten, en stekkertje wat beter klemmen, en nog een keer die koets er op krijgen.
maar goed uiteindelijk wel ver gekomen, vandaag weer verder.. en nu zit alles van de motor en de koets weer aangesloten!
motor ook weer gestart, en alles deed het nog, ook de benzinemeter
morgen is ie klaar : ) nog remmen ontluchten en wat dingen afstellen, plaatwerk er op, en dan rijden
(na grondig alles nagekeken en getest te hebben natuurlijk : ) )
laat em nog wel even nakijken bij eendengarage als ze dat willen doen, voor de veiligheid.
maar et gaat goed! en et is echt snel gegaan, nu 5 dagen totaal mee bezig geweest, morgen 6de, en hopelijk laatste dag.
gister was vrij frustrerend, want et zat allemaal een beetje tegen.
maar eigenlijk hadden we niet te klagen, want dat was pas de eerste keer dat het tegen ging zitten.
het ergste vond ik nog wel dat we net de koets erop hadden, wilden we het draad van de tankvlotter door de koest heen doen en vast zetten.. gaat het stekkertje bij de benzine tank los :S
kon de koets er weer af.. alles weer vast zetten, en stekkertje wat beter klemmen, en nog een keer die koets er op krijgen.
maar goed uiteindelijk wel ver gekomen, vandaag weer verder.. en nu zit alles van de motor en de koets weer aangesloten!
motor ook weer gestart, en alles deed het nog, ook de benzinemeter
morgen is ie klaar : ) nog remmen ontluchten en wat dingen afstellen, plaatwerk er op, en dan rijden
(na grondig alles nagekeken en getest te hebben natuurlijk : ) )
laat em nog wel even nakijken bij eendengarage als ze dat willen doen, voor de veiligheid.
maar et gaat goed! en et is echt snel gegaan, nu 5 dagen totaal mee bezig geweest, morgen 6de, en hopelijk laatste dag.