Een Eend heeft geen 350PK en geen achterwielaandrijving. Daarom zal overstuur bij een Eend veel anders zijn dan overstuur bij zo'n bak.
Ik heb zelf n.l. wel eens overstuur gehad met m'n Eend. Was wel grappig.
torsiestang
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Bovendien weegt de eend inclusief bestuurder grofweg de helft van een bak met 1200 kilogram, en ik zeg niet voor niets "als je het in bedwang houden kunt."
Verder snap ik wel dat je met zo'n stabilisatiestang achter geen overstuur krijgt bij het uitrijden van elke bocht oid, maar als het een beetje verschil maakt lijkt het mij alleen maar een positieve aanvulling op het weggedrag anyhow, ik heb niet zo'n ding en ik wou even weten in hoeverre het nuttig is om er eentje op te zetten ivm de hier al eerder ter sprake gekomen bmw motor die ik nog altijd een keer in mijn auto wil zetten, vandaar ook mijn vraag of het nuttig was als je een meer-dan-gemiddeld vermogen hebt
Verder snap ik wel dat je met zo'n stabilisatiestang achter geen overstuur krijgt bij het uitrijden van elke bocht oid, maar als het een beetje verschil maakt lijkt het mij alleen maar een positieve aanvulling op het weggedrag anyhow, ik heb niet zo'n ding en ik wou even weten in hoeverre het nuttig is om er eentje op te zetten ivm de hier al eerder ter sprake gekomen bmw motor die ik nog altijd een keer in mijn auto wil zetten, vandaar ook mijn vraag of het nuttig was als je een meer-dan-gemiddeld vermogen hebt
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
toch heeft elke autofabrikant op deze aardbol ondertussen besloten dat onderstuur veiliger en makkelijker te controleren is als overstuur (zelfs de nieuwe porsches gaan behoorlijk op onderstuur)
Onderstuur is fijn omdat terwijl je glijdt je ook flink afremt (scrub) waardoor je vanzelf voldoende snelheid reductie hebt om de bocht alsnog te halen (als de weg breed genoeg is). Door wat meer in te sturen als nodig kun je dit gebruiken als je te hard eenbocht in gaat om het te halen.
Als je overstuur hebt maar geen achterwielaandrijving en een berg vermogen zie ik niet in hoe je als je te hard een bocht in gaat de zaak nog wilt "redden"
Met een ami break is overstuur gemakkelijk uit te lokken maar ik heb zelf niet het idee dat het er controleerbaarder op wordt, en ook is dat zeker niet de snelste manier om een bocht door te komen.
Af en toe leuk is het zeker wel.
Onderstuur is fijn omdat terwijl je glijdt je ook flink afremt (scrub) waardoor je vanzelf voldoende snelheid reductie hebt om de bocht alsnog te halen (als de weg breed genoeg is). Door wat meer in te sturen als nodig kun je dit gebruiken als je te hard eenbocht in gaat om het te halen.
Als je overstuur hebt maar geen achterwielaandrijving en een berg vermogen zie ik niet in hoe je als je te hard een bocht in gaat de zaak nog wilt "redden"
Met een ami break is overstuur gemakkelijk uit te lokken maar ik heb zelf niet het idee dat het er controleerbaarder op wordt, en ook is dat zeker niet de snelste manier om een bocht door te komen.
Af en toe leuk is het zeker wel.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
met mijn eend is overstuur ook makkelijk uit te lokken zelfs ondanks de 155 banden die ik achter heb gemonteerd, maar mijn eend is ook vrij zwaar op de kont. Alleen door een gebrek aan vermogen soms wat lastig te corrigeren (tov een visa of ax bv waar je m met de voorwielen dan weer wel recht kint trekken)
Wat inderdaad wel zo is, en dat realiseer ik me eigenlijk pas na het lezen van voorgaande berichten, is dat je binnenste wiel idd wat meer spint bij heavy insturen. Maar dat is naar mening wel zo bij "te" snel bochtenwerk. Met die stang is mijn eend gewoon stabieler in het bochtenwerk, zeker omdat het minder lang duurt voor je eend weer rechtop is voor je de volgende bocht krijgt.
Circuit werk heb ik geen ervaring mee. Alleen maar openbare weg, en ik "misdraag" me niet zo vaak dat ik kan zeggen dat het op het circuit dan ook wel goed of niet goed zou moeten zijn.
Bij mij blijft ie eronder, dat is zeker, want ik vind het een verbetering voor mijn eend, ook al zou die dan de onkunde van mijn eendrijden compenseren........
Greatnix Spookeend
Wat inderdaad wel zo is, en dat realiseer ik me eigenlijk pas na het lezen van voorgaande berichten, is dat je binnenste wiel idd wat meer spint bij heavy insturen. Maar dat is naar mening wel zo bij "te" snel bochtenwerk. Met die stang is mijn eend gewoon stabieler in het bochtenwerk, zeker omdat het minder lang duurt voor je eend weer rechtop is voor je de volgende bocht krijgt.
Circuit werk heb ik geen ervaring mee. Alleen maar openbare weg, en ik "misdraag" me niet zo vaak dat ik kan zeggen dat het op het circuit dan ook wel goed of niet goed zou moeten zijn.
Bij mij blijft ie eronder, dat is zeker, want ik vind het een verbetering voor mijn eend, ook al zou die dan de onkunde van mijn eendrijden compenseren........
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
overstuur corrigeer je door mee te sturen met de richting waar je in rijd en dan gas bij te geven, dan trek je haar er wel uit, vooropgesteld dat je dat vermogen hebt
Maar k zal terzijnertijd even kijken hoe het geheel rijd, ik vind het scheefhangen juist wel fijn.
Maar k zal terzijnertijd even kijken hoe het geheel rijd, ik vind het scheefhangen juist wel fijn.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break