Restauratie Dyane Confort '67
-
- De Forumbelg
Restauratie Dyane Confort '67
Hallo,
vandaag begonnen met de demontage van mijn in Vorst gebouwd Dyaneke van '67, al het plaatwerk is verwijderd.
Restant van de slijklaphouder:
Morgen meer
vandaag begonnen met de demontage van mijn in Vorst gebouwd Dyaneke van '67, al het plaatwerk is verwijderd.
Restant van de slijklaphouder:
Morgen meer
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- De Forumbelg
Dat stond allemaal in het andere topic maar goed. De auto was van mijn vader en is door hem grondig gepolyesterd, geplamuurd en gerold in de foute kleur. Heel de kont moet eruit (binnenspatborden, kofferbak en het stuk van de nummerplaat) en de drempels. Ze wordt dan achterna netjes gespoten in haar originele Blanc Everest AC098 tesamen met een kleine mechanische revisie en een grondige schoonmaak (ook alles opnieuw in de lak e.d.) van het chassis. In grote lijnen...
-
- Regelmatige poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Heavy user
Zo! ziet er goed uit. ik krijg echt jeuk om aan mijn project te beginnen als het eendje weer rijdt. wel iets meer werk dan die van jou, maar een compleet nieuwe voorkant heb ik al liggen en nog genoeg donordelen om andere slechte punten aan te pakken. succes!
douwe
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- De Forumbelg
Ik ben er in ieder geval niet blij mee, een stuk metaal is geen stuk smeermiddel namelijk he, een achterste uit polyester is bij mij gewoon gelijk aan een rot achterste. Als de carrosserie eraf gaat verwacht ik mij aan nog meer polyester, hopelijk valt het wat mee. De auto is het waard he, da's wat telt.gerbenv6 schreef:Het ziet er inderdaad allemaal goed uit. Ik denk dat menig Dyane bezitter blij zal zijn als hun auto er zo uitzag.
Wel leuk, die reacties van mededyaneëigenaren, we zijn natuurlijk allemaal beretrots dat de Dyane dit jaar 40 wordt
-
- De Forumbelg
Ja, inderdaad, voor foto's van hoe de koffer er echt aan toe is kan je even in dit topic kijken:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=4512
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=4512
-
- Regelmatige poster
-
- De Forumbelg
Hallo,
vandaag nog wat gesleuteld zonder veel vooruitgang. Eerst het dak eraf en het zetelframe, dan was het tijd om m'n maat in de put te zetten:
De boosdoener ging niet echt los dus die slijp ik binnenkort wel met pa over:
Over pa gesproken...
Overzicht van hoe ze er nu bijstaat:
Nu stukken zoeken en dan zien we wel verder, misschien begin ik binnenkort aan de mechaniek.
vandaag nog wat gesleuteld zonder veel vooruitgang. Eerst het dak eraf en het zetelframe, dan was het tijd om m'n maat in de put te zetten:
De boosdoener ging niet echt los dus die slijp ik binnenkort wel met pa over:
Over pa gesproken...
Overzicht van hoe ze er nu bijstaat:
Nu stukken zoeken en dan zien we wel verder, misschien begin ik binnenkort aan de mechaniek.