Gat boven B stijl

Alles in, over, rond en op de koets.
Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » di 2 jan, 2007 21:54

Handjes schreef:
Evan schreef:"stijfheid" van een eend komt niet uit de koets, maar vanuit het chassis.
? Euh. Wel dus. De koets is dermate ingenieus geconstrueerd dat alles in samenhang met elkaar werkt. Maar een gaatje meer of minder hoeft niet uit te maken.
dus: de stijfheid van een eend komt uit het chassis; een pickup-eend met losse laadbak (dus niet gekoppeld aan de koets/cabine is nog steeds voldoende stijf. Terwijl een eend met goede koets en rot chassis wel doorzakt,..... Dus wat is het dragende deel van de eend?

wat betreft het gat boven de B stijl, niet druk over maken zolang het waterdicht is en niet doorgaat met roesten, lekker laten zitten.
Ami 8 break

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » di 2 jan, 2007 22:04

De koets is een constructie an sich en het chassis ook. Het een kun je van het ander scheiden zonder dat de een instort. Bij een pickup moet je ook vervangende constructie maken voor de koets natuurlijk.

De koets van een 2cv bestaat grofweg uit een boogconstructie, met voor de A-stijl en achter de C-stijl een driehoekig stuk plaatwerk (stijfheid lengterichting). De B-stijl en dorpels doen er niet/nauwelijks toe. In de breedte komt de stijfheid van het schutbord/voetenbak en de bak onder de achterbank (of, bij een pickup van de dichtgelaste koets aan de achterkant). En natuurlijk werken de dakstijlen, bodemplaten, dorpels, etc. mee om het geheel in de juiste proporties bij elkaar te houden...
La vie est belle.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 2 jan, 2007 22:28

Ik vind de uitleg allemaal zeer leerzaam. Bedankt voor de tips en uitleg. Ik heb van het kopen van deze eend afgezien en niet alleen om de in dit topic genoemde problemen.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 2 jan, 2007 22:44

Welke redenen nog meer ? Want zoals Handjes al zegt, een klein gaatje maakt niet uit.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » wo 3 jan, 2007 09:18

Lelijke Eend schreef:Welke redenen nog meer ? Want zoals Handjes al zegt, een klein gaatje maakt niet uit.
Er kwam iets beters op mijn pad :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Francien
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: za 23 apr, 2005 20:57
Locatie: Amsterdam

Bericht door Francien » wo 3 jan, 2007 09:48

Jeroen-citroen schreef:
Lelijke Eend schreef:Welke redenen nog meer ? Want zoals Handjes al zegt, een klein gaatje maakt niet uit.
Er kwam iets beters op mijn pad :wink:
Een hele mooie blauwe zeker :wink:
all you need is cake

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » wo 3 jan, 2007 10:56

Francien schreef:
Jeroen-citroen schreef:
Lelijke Eend schreef:Welke redenen nog meer ? Want zoals Handjes al zegt, een klein gaatje maakt niet uit.
Er kwam iets beters op mijn pad :wink:
Een hele mooie blauwe zeker :wink:
Jij mag niet meer raden :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Plaats reactie