iets minder technische vraag over sierstripjes e.d.
iets minder technische vraag over sierstripjes e.d.
Goedemorgen,
Er zit een sierstripje los aan mijn mooie eend, ik vraag me af of ik dat met lijm vast kan plakken?
In de "voetenbak?" staat een beetje water, ik dacht dat dat normaal was , maar doen jullie daar verder iets aan om het weg te halen?
groetjes Anneke
Er zit een sierstripje los aan mijn mooie eend, ik vraag me af of ik dat met lijm vast kan plakken?
In de "voetenbak?" staat een beetje water, ik dacht dat dat normaal was , maar doen jullie daar verder iets aan om het weg te halen?
groetjes Anneke
toet toet
Re: iets minder technische vraag over sierstripjes e.d.
Welk sierstripje?zwetseend schreef:Goedemorgen,
Sommigen, zoals die over de regengoot, is geklemt en schuif je er overheen. Anderen, zoals die op de deur, zitten met klemmetjes vast.
En die op de ventilatieklep en bij de achterspatborden horen met schroeven vast.
Waarschijnlijk bedoel je die bij de achterspatbord, die kun je voor een prikkie nieuw kopen. Werkt veel beter!
Geen rubberenmat of ander materiaal in de auto. Dan verdampt het wel weer. Als je matten in je auto hebt, let dan op het volgende:zwetseend schreef: In de "voetenbak?" staat een beetje water, ik dacht dat dat normaal was , maar doen jullie daar verder iets aan om het weg te halen?
- geen afdichting aan de onderkant (zoals tapijt nog wel eens heeft)
- het moet luchtdoorlatend zijn
Kokosmatten zijn bijvoorbeeld goed. Of vloerbedekking met jute achterkant ipv dat schuim-spul.
De rubberen mat kan wel, maar als daar water onder komt gaat het niet meer weg.
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
water in de voetenbak is bijna in iedere eend te vinden maar je kan wat gaatjes aan de zijkant boren in de voetenbak zodat het water weg kan. of je moet opsporen waar het water vandaan komt.
over de sierstrip, ik zou even goed kijken of hij niet gescheurd is. zoniet dan zou ik wat constructielijm pakken en dat op het hoekje smeren waar de strip losschiet.
over de sierstrip, ik zou even goed kijken of hij niet gescheurd is. zoniet dan zou ik wat constructielijm pakken en dat op het hoekje smeren waar de strip losschiet.
het is de strip van het regengootje? denk ik hij loopt boven m'n deurtjes langs, beneden zit ie los, verder zit hij wel goed geklemt, dus ik denk dat er idd maar een beetje lijm opsmeer.
Die kokos mat lijkt me een hardstikke goed idee, het ziet er zelfs nog leuker uit dan die rubbermatten.
bedankt voor de reacties!
groetjes Anneke
Die kokos mat lijkt me een hardstikke goed idee, het ziet er zelfs nog leuker uit dan die rubbermatten.
bedankt voor de reacties!
groetjes Anneke
toet toet
-
- Gebruiker
Lijmen lijkt me niet verstandig, die gootjes hebben niet het eeuwige leven, als je hem wilt vervangen heb je dan een probleem. Wat je zou kunnen proberen is een klein stukje dubbelzijdig tape. Dit beschadigt je lak niet (voor zover ik er ervaring mee heb), en is eenvoudig met stickerverwijderaar te verwijderen. Lijm krijg je vaak niet los. Bekleding van de wanden binnenin plak ik ook met dubbelzijdig tape. Gaat niet zomaar los, bevalt uitstekend.
Eend goed, al goed.
-
- Heavy user
Huh ? Sierstrips op de ventilatieklep en de achterspatborden ? Die andere strips ken ik wel, maar van dezen heb ik nog nooit gehoord of gezien. Heeft iemand misschien een plaatje van deze sierstrips voor mij ?TheSeend schreef:(...)
Sommigen, zoals die over de regengoot, is geklemt en schuif je er overheen. Anderen, zoals die op de deur, zitten met klemmetjes vast.
En die op de ventilatieklep en bij de achterspatborden horen met schroeven vast.(...)
Afblijven.
wat voor dubbelzijdige tape gebruik je dan pieter? bij mij liet zelfs die "tessa" dubbelzijdige tape los Weet niet hoe maar gebeurde wel toen ik op het uiteinde van de strip een drupje constructielijm deed, liet en laat het niet meer los. de lak zie je toch niet onder de strip en anders kan je de lijm met een dremel het heel erg netjes weer wegkrijgen.
Huh ? Sierstrips op de ventilatieklep en de achterspatborden ? Die andere strips ken ik wel, maar van dezen heb ik nog nooit gehoord of gezien. Heeft iemand misschien een plaatje van deze sierstrips voor mij ?
ik denk het dat dat het stripje is boven de ventilatie klep.
die bij de voordeur zit los bij mij beneden in het hoekje, ga toch maar eens tesa proberen, dat heb ik nog op voorraad
groetjes Anneke
Laatst gewijzigd door zwetseend op zo 11 jan, 2004 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
toet toet
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
De sierstrip boven de ventilatieklep zit aan de binnenkant vast geschroeft met meerdere kleine moertjes. De bouten zitten aan de strip vast. Om deze te verwijderen, moet je eerst je halve dashboard afbreken. En je verwijdert dus ook de hele ventilatieklep. Best wel wat werk dus.
De strip boven de achterspatborden zitten geklemd met de bouten die de spatborden vasthouden. Deze kunnen ook lekker vast geroest zitten en de bouten aan de binnenzijde op de uitsparing van de wielkast zijn een kriem om los te draaien als je het mij vraagt.
Succes
De strip boven de achterspatborden zitten geklemd met de bouten die de spatborden vasthouden. Deze kunnen ook lekker vast geroest zitten en de bouten aan de binnenzijde op de uitsparing van de wielkast zijn een kriem om los te draaien als je het mij vraagt.
Succes
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
ben ik achter gekomen toen ik een nieuwe klep op mn eend heb gezet, maar goied dat ik een hoop reserve moertjes had!Punky schreef:De sierstrip boven de ventilatieklep zit aan de binnenkant vast geschroeft met meerdere kleine moertjes. De bouten zitten aan de strip vast. Om deze te verwijderen, moet je eerst je halve dashboard afbreken. En je verwijdert dus ook de hele ventilatieklep. Best wel wat werk dus.
In en uitbouwen is ook een hele klus, vooral van de ontwaseming!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black