4 of 6 motor
4 of 6 motor
Ik heb eigenlijk een hele korte vraag,
Weet iemand hoe ik aan de buitenkant motor herken of het om een 4 of 6 motor gaat ?
Martijn
Weet iemand hoe ik aan de buitenkant motor herken of het om een 4 of 6 motor gaat ?
Martijn
Een 4tje is iets kleiner als een 6je, kleinere oliekoeler, iest smaller blok en volgens mij ook een andere ventilator, maar goed dat is misschien iets te logisch.
Als je de motortype codes wil bekijken kun je deze vinden op de pagina historie van 2cv.nl of op www.cats-citroen.net
Groetjes Bart
Als je de motortype codes wil bekijken kun je deze vinden op de pagina historie van 2cv.nl of op www.cats-citroen.net
Groetjes Bart
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
6jes tot 1971 hebben ook geen oliefilter.
Verder is het ventilatierooster van een 4 anders als van een 6 (ik dacht dat een 4 3 pootjes had? ben even niet zeker maar ze zijn anders)
Een 4tje heeft altijd een enkele carbu
oliekoeler van een 4 is kleiner (zelfde als van de latere visa 2 cylinders!)
Naast de 435 (vanaf 1971) zijn er ook nog de 425 motoren.
Die hebben bijna altijd de dynamo op de krukas.
Er zijn echter 425ers met een dynamo op het spruitstuk.
425 heeft altijd een vlak spruitstuk ipv de spin van een 435 of 6je.
425 kan 3 bouten (12pk) of 4 bouten per kant (18pk) op het spruitstuk hebben.
Volgt u nog?
Verder is het ventilatierooster van een 4 anders als van een 6 (ik dacht dat een 4 3 pootjes had? ben even niet zeker maar ze zijn anders)
Een 4tje heeft altijd een enkele carbu
oliekoeler van een 4 is kleiner (zelfde als van de latere visa 2 cylinders!)
Naast de 435 (vanaf 1971) zijn er ook nog de 425 motoren.
Die hebben bijna altijd de dynamo op de krukas.
Er zijn echter 425ers met een dynamo op het spruitstuk.
425 heeft altijd een vlak spruitstuk ipv de spin van een 435 of 6je.
425 kan 3 bouten (12pk) of 4 bouten per kant (18pk) op het spruitstuk hebben.
Volgt u nog?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
oh ja, waar staat dat dan?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ja maar waar op het spruitstuk?
Ik heb hier wel 435 motoren liggen maar dat is me nog nooit opgevallen.
Ik heb hier wel 435 motoren liggen maar dat is me nog nooit opgevallen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ik herhaal m'n vraag, waar op het spruistuk staat dat dan?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
In mijn geval heeft ze er geheel geen anders.catscit schreef:Verder is het ventilatierooster van een 4 anders als van een 6 (ik dacht dat een 4 3 pootjes had? ben even niet zeker maar ze zijn anders)
Een 4tje is nooit afgeleverd met grote letters 435 op de zijkant van de koeltunnel, en veel 6jes hebben haar ook niet hoor
maar ik zou zeggen kijk ff naar het motortypenummer, of rijd op topsnelheid en als je niet harder als 100 komt is het een 4
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break