moeilijk boven de 80 uit......
moeilijk boven de 80 uit......
ff een vraagje ik rijd nu een paar dagen in mijn nieuwste eend en ik kom haast niet boven de 80 uit.......heeft iemand een idee hoe dit komt. remmen zitten niet vast, koppelingsplaten zijn nieuw en de contactpunten zijn ook nog goed. dit kan het dus niet zijn...
-
- Eend ontdekker
- Berichten: 756
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:17
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
benzine?
Misschien een stomme opmerking maar als eendjesbeginner mag ik stomme opmerkingen maken
ik weet dat ik de eerste keer foute benzine erin had gegooid waardoor ze niet lekker liep....kan het dat zijn?????
Misschien een stomme opmerking maar als eendjesbeginner mag ik stomme opmerkingen maken
ik weet dat ik de eerste keer foute benzine erin had gegooid waardoor ze niet lekker liep....kan het dat zijn?????
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Eend ontdekker
- Berichten: 756
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:17
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
ik doe altijd nog een beetje loodvervanger door mijn benzine heen...terwijl dat niet meer hoeft ...wolkje is van 82.....maar ik heb het gevoel dat ie iets beter af is mét.....
ps...die handrem dacht ik ook nog even aan...is die goed naar beneden of kan het zo zijn (ik ben helemaal niet technisch hoor) dat de handrem van binnen toch iets afdrukt ofzo??
ps...die handrem dacht ik ook nog even aan...is die goed naar beneden of kan het zo zijn (ik ben helemaal niet technisch hoor) dat de handrem van binnen toch iets afdrukt ofzo??
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
He, jammer, dat wou ik ook al zeggen ...Tom Duckpower schreef:handrem los?
Timmmmmmmmmmiiiiiieeeeeeee,
Ik denk dat een 123 ontsteking geen bal uit gaat maken voor dit probleem. Hij loopt toch? Nou dan. Overigens ben ik erg tevreden over die van mij, zit er al jaren in.
Heb je genoeg compressie in je motor?
Lekt er ergens olie?
Is de binnenkant van je luchtfilter schoon? Geen olie dus.
Rookt de motor? En zo ja, welke kleur dan?
Laatst gewijzigd door Hanzzl69 op za 6 jan, 2007 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Eend ontdekker
- Berichten: 756
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:17
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
en toch...rijdt mijn wolkje ook met de handrem erop....raar genoeg...wel wat moeilijker...maar rijden lukt nog steeds raar genoeg...kan het nog zo zijn dat er dieper in de auto iets van de handrem doordrukt...ik kan het niet goed uitleggen, maar begrijpen jullie wat ik bedoel....dat het doorwerkt in je autootje..?
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
ontsteking afstellen kleppen stellen. banden op spanning???
alle beetjes helpen.
enje zei dat ie goed trok?
in de 3e versnelling tot hoeveel trek je door??
trek maar is door tot de negentig. tenminste als dat op de teller staat aangegeven.
(rooie streepjes)
suc6
alle beetjes helpen.
enje zei dat ie goed trok?
in de 3e versnelling tot hoeveel trek je door??
trek maar is door tot de negentig. tenminste als dat op de teller staat aangegeven.
(rooie streepjes)
suc6
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
Wat voor motor heb je?
Heb je 4 of een 6 motor? (85 is voor een 4-tje best redelijk bij een beetje wind)
Ik vrees dat er geen eenvoudig antwoord is. het kan aan vele zaken liggen. Je zult dus systematisch alles moeten checken:
1. Is je luchtfilter schoon?
2 Is de carburateur schoon (met name sproeiers)
3 Is de vlotterhoogte OK
4 Zit de carburateur goed vast (geenvalse lucht aanzuigen)
5 is de compressie OK
6 is de klepspeling ok
7 Is de afstelling van de onsteking ok (Met name staat ie niet te laat)
8 Is de afstand van de electroden van de bougie ok
9 Zitten er geen deuken in de uitlaat (met andere woorden kunnen de uitlaatgassen er goed door)
10 Slipt de koppeling niet door
1. Is je luchtfilter schoon?
2 Is de carburateur schoon (met name sproeiers)
3 Is de vlotterhoogte OK
4 Zit de carburateur goed vast (geenvalse lucht aanzuigen)
5 is de compressie OK
6 is de klepspeling ok
7 Is de afstelling van de onsteking ok (Met name staat ie niet te laat)
8 Is de afstand van de electroden van de bougie ok
9 Zitten er geen deuken in de uitlaat (met andere woorden kunnen de uitlaatgassen er goed door)
10 Slipt de koppeling niet door
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
wat de the spitfire al zegt: hoever trek je door in de versnellingen?
als je vlot wil zijn kun je in z'n 2 al makkelijk tot 50 gaan, in de 3e tot 80 en dan pas naar z'n 4. Maar een gezond blokje trek op zich ook wel al vanaf 65-70 in z'n 4 best redelijk.
de 110 moet ie toch wel kunnen halen bij niet teveel tegenwind en vlakke weg
als je vlot wil zijn kun je in z'n 2 al makkelijk tot 50 gaan, in de 3e tot 80 en dan pas naar z'n 4. Maar een gezond blokje trek op zich ook wel al vanaf 65-70 in z'n 4 best redelijk.
de 110 moet ie toch wel kunnen halen bij niet teveel tegenwind en vlakke weg
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Als hij lang heeft stilgestaan kan het best lang duren voor hij weer optimaal rijd.
Als je zeker weet dat de olie vers is, kleppen en onsteking goed gestelt,
moet je er maar eens lekker een grote afstand mee rijden.
Gewoon een paar 100km.
Dan gaat hij echt beter rijden.
De motor in mijn Mehari komt van de sloop, en het heeft zeker zo'n 5000km
gekost voor die een beetje behoorlijk reed.
Overigen als de motor echt lang heeft stilgestaan kan er schade ontstaan
aan de motor door roest wat loskomt van de binnenzijde van het spruitstuk.
Als je zeker weet dat de olie vers is, kleppen en onsteking goed gestelt,
moet je er maar eens lekker een grote afstand mee rijden.
Gewoon een paar 100km.
Dan gaat hij echt beter rijden.
De motor in mijn Mehari komt van de sloop, en het heeft zeker zo'n 5000km
gekost voor die een beetje behoorlijk reed.
Overigen als de motor echt lang heeft stilgestaan kan er schade ontstaan
aan de motor door roest wat loskomt van de binnenzijde van het spruitstuk.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.