Diameters aansluitbuisjes oliekoeler
-
- Heavy user
Diameters aansluitbuisjes oliekoeler
Wie kan me zeggen wat de diameters vna de aansluitbuisjes van de oliekoeler voor een 2cv6 blok zijn ? Ik ben op zoek naar zowel de binnendiameter als de buitendiameter.
Afblijven.
-
- Heavy user
-
- Heavy user
Op 2 cijfers achter de komma omdat de oliekoeler aangepast gaat worden. Het is de bedoeling dat als de motor koud is, er geen olie door de oliekoeler stroomt. Op die manier hoop ik dat de motor sneller warm is, en ik geen winterkapje meer nodig heb.
Maar iemand anders gaat me helpen bij die ombouw (iemand die veel meer ervaring en kennis heeft van sleutelen dan ik) en die moet even wat details weten.
Maar iemand anders gaat me helpen bij die ombouw (iemand die veel meer ervaring en kennis heeft van sleutelen dan ik) en die moet even wat details weten.
Afblijven.
Bij www.lepatron.nl kun je een oliethermostaat kopenLelijke Eend schreef: Het is de bedoeling dat als de motor koud is, er geen olie door de oliekoeler stroomt. Op die manier hoop ik dat de motor sneller warm is, en ik geen winterkapje meer nodig heb.
Nou, heb het even precies voor je opgemeten. Maar ik vrees dat je aan mijn oliekoeler weinig hebt. Die pijpjes zijn bij mij niet precies rond namelijk, en hoe het origineel hoort te zijn weet ik dus niet.
Maar hieronder mijn gegevens.
Heb per pijpje op 3 verschillende plaatsen gemeten (steeds 120 graden opgeschoven), eerste getal (mm) is binnenmaat, tweede getal = buitenmaat.
Rechts:
7,76 10,01
7,77 9,98
7,85 10,06
Links:
7,85 10,09
7,81 10,00
7,85 10,04
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes ermee.
Heb per pijpje op 3 verschillende plaatsen gemeten (steeds 120 graden opgeschoven), eerste getal (mm) is binnenmaat, tweede getal = buitenmaat.
Rechts:
7,76 10,01
7,77 9,98
7,85 10,06
Links:
7,85 10,09
7,81 10,00
7,85 10,04
Succes ermee.
-
- Heavy user
Bedankt voor de tip !leo top schreef:Bij www.lepatron.nl kun je een oliethermostaat kopenLelijke Eend schreef: Het is de bedoeling dat als de motor koud is, er geen olie door de oliekoeler stroomt. Op die manier hoop ik dat de motor sneller warm is, en ik geen winterkapje meer nodig heb.
Bedankt voor het meten !Ronald schreef:Nou, heb het even precies voor je opgemeten. Maar ik vrees dat je aan mijn oliekoeler weinig hebt. Die pijpjes zijn bij mij niet precies rond namelijk, en hoe het origineel hoort te zijn weet ik dus niet.
Rechts:
7,76 10,01
7,77 9,98
7,85 10,06
Links:
7,85 10,09
7,81 10,00
7,85 10,04
Succes ermee.
Als ik meer nieuws heb, laat ik het horen.
Afblijven.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Totdat de klep blijft hangen...Lelijke Eend schreef:Het is de bedoeling dat als de motor koud is, er geen olie door de oliekoeler stroomt. Op die manier hoop ik dat de motor sneller warm is, en ik geen winterkapje meer nodig heb.
dan ben je denk ik vlug terug op het oude, en veruit prima werkende, normale systeem
Overigens, het winterkapje kun je er beter voor zetten dan de oliekoeler te by-passen....
Dichte grille is beter voor de aerodynamics (Op Nardo, een hoog-snelheidscircuit, plakken de profi tuners de grille van hun wagen af om minder luchtweerstand te hebben, voor die extra 2km/u meer..., maar dit terzijde)..
Dus het helpt ook om het verbruik te minderen, want je hebt dan immers minder weerstand.
Wintergrille is ook handig om te voorkomen dat je carb teveel koude licht hapt, waardoor je carb in een ijsblokje veranderd... Daar loopt ie lekker mee...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Heavy user
Watergekoelde auto's hebben ook klepen in het koelsysteem. De kans dat die blijven hangen in dat niet-smerende water is te verwaarlozen. Dus ik zou niet weten waarom een klep in de olie wel zou moeten blijven hangen. Natuurlijk kies ik een klep/afsluiter die oliebestendig is !Tom Duckpower schreef:Totdat de klep blijft hangen...Lelijke Eend schreef:Het is de bedoeling dat als de motor koud is, er geen olie door de oliekoeler stroomt. Op die manier hoop ik dat de motor sneller warm is, en ik geen winterkapje meer nodig heb.
Nee dus ... En als het niet werkt, schroef ik er een gewone oliekoeler op.dan ben je denk ik vlug terug op het oude, en veruit prima werkende, normale systeem
Dus volgens jou kan ik wegens de areodynamica in de zomer ook maar beter met een winterkapje rijden ?Overigens, het winterkapje kun je er beter voor zetten dan de oliekoeler te by-passen....
Dichte grille is beter voor de aerodynamics (Op Nardo, een hoog-snelheidscircuit, plakken de profi tuners de grille van hun wagen af om minder luchtweerstand te hebben, voor die extra 2km/u meer..., maar dit terzijde)..Dus het helpt ook om het verbruik te minderen, want je hebt dan immers minder weerstand.
Dan moet ik daar nog iets op verzinnen. Desnoods doe ik in de winter het kapje wel op de grille en hou ik de afsluitbare oliekoeler zodat de motor allen wat sneller opwarmt.Wintergrille is ook handig om te voorkomen dat je carb teveel koude licht hapt, waardoor je carb in een ijsblokje veranderd... Daar loopt ie lekker mee...
Ohja, er wordt niet domweg een afsluiter in een buisje gezet. Er wordt wel netjes iets met een bypass gedaan zodat de olie vrij kan blijven stromen.
Afblijven.
Ik heb ook zitten denken aan een oliethermostaat omdat ik een kort stukje naar m'n werk rij (6km) en ie dus niet helemaal lekker warm wordt. Het wintergrilletje moet zowiezo je cilinders worden ook teveel gekoeld zonder.
Dit is die oliethermostaat, ik heb alleen zo even geen idee waar ie tussen zou moeten...

Dit is die oliethermostaat, ik heb alleen zo even geen idee waar ie tussen zou moeten...

AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p