Hoe schokbrekers om monteren??
Hoe schokbrekers om monteren??
Hoi, even een vraagje, ik ga het proberen uit te leggen.
De schokbrekers hebben een dik en een dun gedeelte. Hoe moeten ze om?
In de vraagbaak staat dat het dikke gedeelte aan de buitenkant moet, maar we komen ook foto's tegen waarbij het andersom is (bijv in how to restore a 2cv). Dan zitten de voorschokbrekers dus eigenlijk gespiegeld aan de achterschokbrekers...
Iemand een idee of ben ik niet te volgen?
De schokbrekers hebben een dik en een dun gedeelte. Hoe moeten ze om?
In de vraagbaak staat dat het dikke gedeelte aan de buitenkant moet, maar we komen ook foto's tegen waarbij het andersom is (bijv in how to restore a 2cv). Dan zitten de voorschokbrekers dus eigenlijk gespiegeld aan de achterschokbrekers...
Iemand een idee of ben ik niet te volgen?
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Hangt van het merk schokbreker af.
Dit staat in de vraagbaak elders op deze site:
De schokbrekers
Voor de eend en aanverwanten zijn er de volgende schokbrekers verkrijgbaar:
Record, goedkoop, ok op een eend, slecht op iets zwaarders, stofkappen naar de wielen.
Lips, goedkoop, redelijk goed, stofkappen naar de veerpotten, let op afwateringsgaatjes.
Boge, duur, OEM Citroen en dus heel erg goed, stofkappen naar de wielen.
Gabriel, goedkoop, redelijk goed, iets minder op lange oneffenheden, stofkappen naar de wielen
Monroe, niet goedkoop, iets minder op korte oneffenheden, heel goed op al het andere, stofkappen naar de wielen, TOP naar de koets toe
Dit staat in de vraagbaak elders op deze site:
De schokbrekers
Voor de eend en aanverwanten zijn er de volgende schokbrekers verkrijgbaar:
Record, goedkoop, ok op een eend, slecht op iets zwaarders, stofkappen naar de wielen.
Lips, goedkoop, redelijk goed, stofkappen naar de veerpotten, let op afwateringsgaatjes.
Boge, duur, OEM Citroen en dus heel erg goed, stofkappen naar de wielen.
Gabriel, goedkoop, redelijk goed, iets minder op lange oneffenheden, stofkappen naar de wielen
Monroe, niet goedkoop, iets minder op korte oneffenheden, heel goed op al het andere, stofkappen naar de wielen, TOP naar de koets toe
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
punky.... en de AVO's dan
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Dat vermoeden hadden we al dat het van het merk afhing. Waarom we het niet in de vraagbaak hebben gelezen weet ik niet (ik zal nu niet zeggen dat de heren ermee bezig waren terwijl ik achter de pc aan het werk was en ik alleen maar mocht posten omdat zij vuile handen hadden....), maar Punky bedankt! Het komt vast goed!
Groetjes!
Groetjes!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Bij die "LIPS" mag nog wel een opmerking.
Ik zit nu aan mijn 3e paar, van dat merk, en tot nu toe, bij allemaal de stofkappen losgeraakt. Geeft op zich niet zoveel, maar is wel vervelend, en ze komen er bij ook niet weer onder. Ligt ook wel een beetje aan dat mijn eend wat lager ligt. Maar goed vind ik ze niet wat dat betreft.
Greatnix Spookeend
Ik zit nu aan mijn 3e paar, van dat merk, en tot nu toe, bij allemaal de stofkappen losgeraakt. Geeft op zich niet zoveel, maar is wel vervelend, en ze komen er bij ook niet weer onder. Ligt ook wel een beetje aan dat mijn eend wat lager ligt. Maar goed vind ik ze niet wat dat betreft.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
leuk als iedereen zijn ervaring hier neer zet! dan komen we toch tot een conclusie!
misschien leuk om er een POLL van te maken? waar iedereen kan stemmen op verschillende merken.. ben erg benieuwd!
De AVO's zijn buiten gewoon super, als het gaat om laagliggende, asfaltschrapende, eenden! voor de orginele eend zal ik het afraden, daar zijn ze in in de minst stugge stand al iets te stug voor vind ik!
- verstelbaar in ik geloof 7 standen..
- mooi rood (is niet lelijk)
- helaas duur
misschien leuk om er een POLL van te maken? waar iedereen kan stemmen op verschillende merken.. ben erg benieuwd!
De AVO's zijn buiten gewoon super, als het gaat om laagliggende, asfaltschrapende, eenden! voor de orginele eend zal ik het afraden, daar zijn ze in in de minst stugge stand al iets te stug voor vind ik!
- verstelbaar in ik geloof 7 standen..
- mooi rood (is niet lelijk)
- helaas duur
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
gelukkig heeft punky goed opgelet. Daar mogen de andere bezoekers wel even een voorbeeld aan nemen. Ipv dezelfde discussie voor de miljoenste keer te starten, verwijs naar de vraagbaak...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
De vraagbaak is niet altijd even duidelijk moet ik zeggen en dan helpt het als je van anderen nog wat dingen hoort. Voordat ik dit vraagje postte hadden we de vraagbaak bekeken, de handleiding die bij de monroes zat en het boek "how to restore a 2cv", alsook vele fotos bekeken op diverse sites. Er wordt bijvoorbeeld niet uitgelegd of het uitmaakt als je twee verschillende merken schokbrekers (voor Lip en achter Monroe) hebt die dan tegengesteld zitten. Voor je gevoel klopt het niet omdat ze niet gespiegeld zitten, maar daar vind je niets over in de vraagbaak....
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
volgens mij staan de meeste vragen die op dit forum gesteld worden wel ergen in de vraag baak, of via google vind je veel..
maar toch wel makkelijk zo'n forum
maar toch wel makkelijk zo'n forum
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
@ CT, aan welke prijs moet ik dan denken voor die shocks van jouw? Nieuw, niet die van jouw natuurlijk.
Ik was al eens eerder naar een verenboer gestapt, en die kon me eigenlijk niet veel meer melden dan dat die van Koni niet meer leverbaar waren, maar als ik een 2ehands set wist te scoren ze wel goedkoop te reviseren waren door Koni zelf.
Greatnix Spookeend
Ik was al eens eerder naar een verenboer gestapt, en die kon me eigenlijk niet veel meer melden dan dat die van Koni niet meer leverbaar waren, maar als ik een 2ehands set wist te scoren ze wel goedkoop te reviseren waren door Koni zelf.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed