Wie kan mij advies geven
-
- Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 20:08
- Locatie: Harderwijk
Wie kan mij advies geven
Wie kan mij advies geven
Ik wil beginnen met het opknappen van een eend, dyane of mehari.
Hoe begin ik , wat zijn de kosten .
Is het voor een beginneling met weing kenneis over eenden te doen ?
Ik wil beginnen met het opknappen van een eend, dyane of mehari.
Hoe begin ik , wat zijn de kosten .
Is het voor een beginneling met weing kenneis over eenden te doen ?
racen met een FORMULE EEN D
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Persoonlijk zou ik zeggen dat je misschien het beste af bent met een goedkoop rijdend exemplaar waar nog wat apk opzit. Je komt dan waarschijnlijk al genoeg opknap punten tegen om voor jezelf te kunnen beslissen of je een groter project aankunt.
Door te rijden met een eend of aanverwante komt de basis kennis vanzelf wel en op zich zijn ze lekker eenvoudig.
Door te rijden met een eend of aanverwante komt de basis kennis vanzelf wel en op zich zijn ze lekker eenvoudig.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 20:08
- Locatie: Harderwijk
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
Niet waar, met een goeie dosis nieuwsgierigheid lukt een forse restauratie ook wel. Met wat hulp van andere 2cv-rijders, boeken en het oh zo mooie internet mag dat geen probleem zijn. Maar dan moet je ook wel de plek en het nodige geduld hebben. Ik had ook nooit gedacht dat ik mijn motor zelf zou reviseren, nu enkele maanden later is het blok gesplit en liggen er nieuwe kleppen en lagers klaar om gemonteerd te worden. Zo zie je maar.
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Kijk, ik ben wel technisch aangelegd. Wel meer wat klussen gedaan aan auto's dat varieerde van aandrijfasjes, uitlaatjes, oliebeurtjes, elektra inbouwen etc.
Vervolgens raakte ik besmet met het virus dat eend heet. Toen heb ik in een dwaze bui een charleston gekocht die gewoon te rot was om maar iets mee te beginnen. Vervolgens een veel gaver exemplaar gekocht met 2 weken APK voor weinig, waarvan ik wist dat het chassis slecht was. Dat was het begin van de volledige restauratie. Inmiddels 14 maanden verder en de eend rijdt alweer en gaan de laatste dingen naar de spuiter toe. Maar werkelijk alles is nieuw! Kost wat, maar als je goed zoekt en de juiste mensen kent dan kom je een heel eind. Een sleutelruimte die goed verlicht is en uitgerust is met goede gereedschappen is wel een must. En kom je ergens niet uit raadpleeg dan een werkplaatshandboek of het forum. Alles bij een 2cv is zelf te doen met voldoende interesse. Kom je ergens niet uit, dan ga je jezelf er toch wel in verdiepen. En dan lukt alles!
En inmiddels staat hier ook weer een 2cv6 club voor de deur die nog APK heeft en technisch prima is. Als je bezig bent met een eend dan krijg je er een veel betere kijk op. Vooral van de kwetsbare punten.
Als je een eend koopt, staar je dan niet blind op het technische gedeelte. Maar vooral het chassis en koetswerk. Dan is vele malen duurder en lastiger te vervangen dan een uitlaatje, lagertje, cilinderkopje etc...
Vervolgens raakte ik besmet met het virus dat eend heet. Toen heb ik in een dwaze bui een charleston gekocht die gewoon te rot was om maar iets mee te beginnen. Vervolgens een veel gaver exemplaar gekocht met 2 weken APK voor weinig, waarvan ik wist dat het chassis slecht was. Dat was het begin van de volledige restauratie. Inmiddels 14 maanden verder en de eend rijdt alweer en gaan de laatste dingen naar de spuiter toe. Maar werkelijk alles is nieuw! Kost wat, maar als je goed zoekt en de juiste mensen kent dan kom je een heel eind. Een sleutelruimte die goed verlicht is en uitgerust is met goede gereedschappen is wel een must. En kom je ergens niet uit raadpleeg dan een werkplaatshandboek of het forum. Alles bij een 2cv is zelf te doen met voldoende interesse. Kom je ergens niet uit, dan ga je jezelf er toch wel in verdiepen. En dan lukt alles!
En inmiddels staat hier ook weer een 2cv6 club voor de deur die nog APK heeft en technisch prima is. Als je bezig bent met een eend dan krijg je er een veel betere kijk op. Vooral van de kwetsbare punten.
Als je een eend koopt, staar je dan niet blind op het technische gedeelte. Maar vooral het chassis en koetswerk. Dan is vele malen duurder en lastiger te vervangen dan een uitlaatje, lagertje, cilinderkopje etc...
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
ik wist ook van nix toen mijn 2cv ging restaureren.
maar met hulp van C.T kwamen wij er wel.
toen deden we het ook goed.
volledig in de tectyl gezet van onderen.
nieuw cassis op gehaald.
alles over gebouwd.
2 weken later waren we klaar.
stelde nx voor.
met een goed dopsleutelset haal je de hele 2cv uit elkaar.
ik zou zeggen gewoon proberen.
maar met hulp van C.T kwamen wij er wel.
toen deden we het ook goed.
volledig in de tectyl gezet van onderen.
nieuw cassis op gehaald.
alles over gebouwd.
2 weken later waren we klaar.
stelde nx voor.
met een goed dopsleutelset haal je de hele 2cv uit elkaar.
ik zou zeggen gewoon proberen.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl