Wie kan mij advies geven

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
formule een d
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 20:08
Locatie: Harderwijk

Wie kan mij advies geven

Bericht door formule een d » za 13 jan, 2007 20:23

Wie kan mij advies geven
Ik wil beginnen met het opknappen van een eend, dyane of mehari.
Hoe begin ik , wat zijn de kosten .
Is het voor een beginneling met weing kenneis over eenden te doen ?
racen met een FORMULE EEN D

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 13 jan, 2007 20:37

Wat is je eigen technische kennis en achtergrond ?
Afblijven.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » za 13 jan, 2007 20:46

Persoonlijk zou ik zeggen dat je misschien het beste af bent met een goedkoop rijdend exemplaar waar nog wat apk opzit. Je komt dan waarschijnlijk al genoeg opknap punten tegen om voor jezelf te kunnen beslissen of je een groter project aankunt.

Door te rijden met een eend of aanverwante komt de basis kennis vanzelf wel en op zich zijn ze lekker eenvoudig.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » za 13 jan, 2007 20:55

Opknappen is wel een beetje vaag. Je kan een rot hok APK-waardig maken voor 500 euro of eentje restaureren voor 10.000 euro.

formule een d
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 20:08
Locatie: Harderwijk

Bericht door formule een d » za 13 jan, 2007 20:56

Lelijke Eend schreef:Wat is je eigen technische kennis en achtergrond ?
nog weinig
racen met een FORMULE EEN D

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 13 jan, 2007 21:04

Dan zou ik doen wat Jeroen-citroen zegt.
Afblijven.

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » za 13 jan, 2007 22:21

Niet waar, met een goeie dosis nieuwsgierigheid lukt een forse restauratie ook wel. Met wat hulp van andere 2cv-rijders, boeken en het oh zo mooie internet mag dat geen probleem zijn. Maar dan moet je ook wel de plek en het nodige geduld hebben. Ik had ook nooit gedacht dat ik mijn motor zelf zou reviseren, nu enkele maanden later is het blok gesplit en liggen er nieuwe kleppen en lagers klaar om gemonteerd te worden. Zo zie je maar.

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 163
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 23:44
Locatie: Emmeloord

Bericht door gerbenv6 » za 13 jan, 2007 22:37

Als je zelf een beeetje handig bent en nieuwsgierig hoe alles in elkaar zit kom je een heel eind. Een paar boeken is ook handig en natuurlijk de ongelovelijke hoeveelheid kennis in dit forum help ook.
Wat is er nou mooier dan een lelijke eend?
2cv6 spécial 1986

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » zo 14 jan, 2007 10:51

precies: als je tijd en een sleutelruimte hebt, zou ik het gewoon proberen. Zelfs zonder speciaal gereedschap kom je al heel ver.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 14 jan, 2007 23:45

Kijk, ik ben wel technisch aangelegd. Wel meer wat klussen gedaan aan auto's dat varieerde van aandrijfasjes, uitlaatjes, oliebeurtjes, elektra inbouwen etc.

Vervolgens raakte ik besmet met het virus dat eend heet. Toen heb ik in een dwaze bui een charleston gekocht die gewoon te rot was om maar iets mee te beginnen. Vervolgens een veel gaver exemplaar gekocht met 2 weken APK voor weinig, waarvan ik wist dat het chassis slecht was. Dat was het begin van de volledige restauratie. Inmiddels 14 maanden verder en de eend rijdt alweer en gaan de laatste dingen naar de spuiter toe. Maar werkelijk alles is nieuw! Kost wat, maar als je goed zoekt en de juiste mensen kent dan kom je een heel eind. Een sleutelruimte die goed verlicht is en uitgerust is met goede gereedschappen is wel een must. En kom je ergens niet uit raadpleeg dan een werkplaatshandboek of het forum. Alles bij een 2cv is zelf te doen met voldoende interesse. Kom je ergens niet uit, dan ga je jezelf er toch wel in verdiepen. En dan lukt alles!

En inmiddels staat hier ook weer een 2cv6 club voor de deur die nog APK heeft en technisch prima is. Als je bezig bent met een eend dan krijg je er een veel betere kijk op. Vooral van de kwetsbare punten.

Als je een eend koopt, staar je dan niet blind op het technische gedeelte. Maar vooral het chassis en koetswerk. Dan is vele malen duurder en lastiger te vervangen dan een uitlaatje, lagertje, cilinderkopje etc...
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » ma 15 jan, 2007 06:57

ik wist ook van nix toen mijn 2cv ging restaureren.
maar met hulp van C.T kwamen wij er wel.
toen deden we het ook goed.
volledig in de tectyl gezet van onderen.
nieuw cassis op gehaald.

alles over gebouwd.
2 weken later waren we klaar.

stelde nx voor.
met een goed dopsleutelset haal je de hele 2cv uit elkaar.
ik zou zeggen gewoon proberen. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Plaats reactie