Touareg trail

Iets gevonden met een eend in de hoofd- of bijrol?
Plaats reactie
Pieter-Jan
Gebruiker
Gebruiker

Touareg trail

Bericht door Pieter-Jan » vr 8 sep, 2006 13:19

Voor de Belgen onder ons. Jim TV zal deze2cv race uitzenden. Wanneer staat nog niet op de website van msn. Zeker in het oog houden. Ik weet niet op welke zender het in Nederland zal uitgezonden worden.

http://www.msn.be/touaregtrail/
Sempre o dois cavalos

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » do 26 okt, 2006 20:31

Ik kreeg vandaga deze email binnen:

------------

Sommigen zeggen dat het allemaal begon toen ik het boek van Lawrence of Arabia las of toen ik mijn willys jeep bijna vastreed op een strand in Frans Vlaanderen, maar de meesten houden het op die ongelukkige mep op mijn hoofd tijdens een uit de hand gelopen discussie op café met Lullu Lalla (wereldberoemd in Affligem) over de voor- en nadelen van het bicameraal systeem van de Belgische staatsinrichting – maar ’t kan ook over de eetlust van de forellen in de vijver van de pastorie gegaan zijn, dat ben ik een beetje kwijt. Maar ik wijk af.

Het punt is dat ik een goed jaar terug besloot om mee te doen aan de Touareg Trail, een 7000 kilometer lange, legendarische trans-sahariënne. Maar laat ons wel wezen : trans-sahariënnes zijn voor pussies. Een echte vent maakt het zich wat moeilijker. Daarom ga ik niet met een zware high-tech jeep, maar wel met een 24 jaar oude, nauwelijks aangepaste Citroën 2PK. Jawel !

Eén en ander zal overigens ook te volgen zijn vanuit een comfortabele fauteuil. De hele expeditie wordt als docu-soap uitgezonden gedurende 10 weken op Jim TV en dat vanaf januari 2007. Dankzij het aspect TV, ben ik er overigens in geslaagd om een co-piloot te vinden : Jan Van Vaerenbergh. Tenzij hij inziet dat we ons niet echt heb ingeschreven als vrijgezellen in de nieuwste Temptation Island (minzaam ook wel eens sletteneiland genoemd) maar wel aan een helse tocht door de woestijn en de brousse. Persoonlijk ben ik dus wel voorbereid op een dikke maand zonder Laura Lynn, André Hazes of Bach, zonder Leo wafeltjes of milkshakes met banaan, zonder tv (wie gaat The Block winnen, wie haalt de finale van Undercover Lover, …) maar hoe Jan, die toch eerder onwaarschijnlijk mooie, gewillige en niet bijster intelligente vrouwen had verwacht in plaats van veel zand, hitte en ontberingen, daar op gaat reageren blijft een onzekere factor.

De pré start heb ik nog moeten opofferen voor de Affligemse politiek maar nu vrijdag 27 oktober is het écht zover : Jan en ik vertrekken, samen met nog 19 andere teams van zwakzinnigen die denken hier plezier te zullen aan beleven, onder de arcaden in het jubelpark te Brussel (aan het legermuseum en autoworld). Als je wil, kan je er trouwens bij zijn : zorg er voor dat je rond 16u aan de vertrekplaats staat, de deelnemers komen ongeveer dan aan en vertrekken een uurtje later. Vandaar gaan we in 24 uur in Genua proberen te geraken, waar we de boot nemen richting Tunesië. Vervolgens rijden we door Libië, Algerije, Niger, Burkina Fasso en tenslotte Benin, waar we aankomen op het palmenstrand van Grand Popo. Daar houden we dé beach party van het jaar met ene DJ Buscemi (wereldberoemd behalve in Affligem) om dan moe maar voldaan terug te vliegen. Daarmee zullen we nog net op tijd zijn om op alle mogelijke en onmogelijke kerst- en eindejaarsfeesten over ons avontuur te zagen tot ieders oren er van bloeden.

Terzake : wil je meer weten over ons avontuur, dan kan je terecht op onze webstek : www.hebbes.be . Klik daar op de button “touareg trail” en je komt op ons stekkie terecht. Ons dagboek echter kan je een dag voor het op onze webstek verschijnt exclusief lezen op de internetkrant www.editiepajot.com met wie we dagelijks vanuit de woestijn zullen bellen. De moeite waard dus !

Groetjes,

Tim t' Kint

http://users.skynet.be/sb296022/nl/

Miekegeit
Beginner
Beginner

Bericht door Miekegeit » ma 30 okt, 2006 16:40

Die mail heb ik ook aangekregen een paar dagen geleden... En maar meteen besloten om er ook effectief naar toe te gaan...
Was echt heel tof om de 'echte' start mee te maken, er was veel volk op afgekomen, waaronder pers en cameraploegen :D
Maar ook gewoon passanten die het hele evenement met veel plezier volgden ( "Ooooooh, die heeft versnellingen aan het stuur" :D )

Hier enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2CV6 Charleston 1987
2CV6 Spécial 1986
983 Ami3 Brk - de andere helft van de 1966 Ami6 Break

petervdl2cv
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door petervdl2cv » za 27 jan, 2007 18:35

Nog meer foto's van de Touareg Trail 2006 te bekijken in onze galerij op :
http://foto.telenet.be/currahee

Als je graag het verslag leest, met dag per dag onze ervaringen :
http://users.telenet.be/currahee/Touareg%20Trail/ en klik op "verslag"

Groeten,
Peter
Team GeOpus

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » za 27 jan, 2007 19:02

Dit is echt een super avontuur !!!!
Prachtige foto's ook.
Het verslag print ik uit om lekker op mijn gemak te kunnen lezen.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

petervdl2cv
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door petervdl2cv » za 27 jan, 2007 19:17

zie ook http://jim.be/LLTT
de uitzendingen van de 10-delige reeks zijn begonnen, telkens op dinsdag om 17,20 en 23h30, herhaling woensdag en zaterdag 21h30 op JIM-tv (in Nederland te krijgen???)
groeten
Peter

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BW » za 27 jan, 2007 19:32

tja die geitjes die zijn omgebouwd on de touareg trail te rijden zeel wel heel leuk en mooi. het wordt echter nog mooier als je er een bezit zoals IK!

hhiihihihhi mss toch ooit eens meedoen aan die touareg trail.

greetz

petervdl2cv
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door petervdl2cv » za 27 jan, 2007 19:35

BW schreef:tja die geitjes die zijn omgebouwd on de touareg trail te rijden zeel wel heel leuk en mooi. het wordt echter nog mooier als je er een bezit zoals IK!

Foto's? Info???

P

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BW » za 27 jan, 2007 19:38

ze heeft de trail gedaan van 2005. toffe geit, rolkooi echte parijs dakar rallystoelen enz

hoe moet je een foto posten?

greetz

petervdl2cv
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door petervdl2cv » di 30 jan, 2007 13:05

Foto's posten .... niet bekend.
Ben wel benieuwd, je mag ze gewoon doormailen lookie@telenet.be
Ik kijk er al naar uit :-)

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » di 30 jan, 2007 13:59

Voor het plaatsen van foto"s kun je dit even lezen :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 30 jan, 2007 17:22

weet iemand ook hoe je je kan opgeven!!!

inmijneendje
Moderator
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » di 30 jan, 2007 22:00

Ramon2cv schreef:weet iemand ook hoe je je kan opgeven!!!
op www.TouaregTrail.nl

4750 euro en een eend die aan de eisen voldoet en dan nog wat bezine geld en de nodige centen voor de visum's, heb je dat allemaal dan kan je meedoen met deze geweldige rit

Plaats reactie