800 cc eendblokje; onzin of realiteit?
-
- Beginner
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 19 dec, 2006 19:18
- Locatie: Apeldoorn
800 cc eendblokje; onzin of realiteit?
Gezien op Ebay:
http://cgi.ebay.de/Citroen-2CV-Motor-Tu ... dZViewItem
Is dit echt mogelijk of grote onzin?
Het lijkt me een beetje vreemd!
Antarctica
http://cgi.ebay.de/Citroen-2CV-Motor-Tu ... dZViewItem
Is dit echt mogelijk of grote onzin?
Het lijkt me een beetje vreemd!
Antarctica
Het gaat hier om een 2CV leverancier/bedrijf dat een nieuw project wil opstarten.
Men is van plan:
Met als basis de 602cc motor
-Boring en slag vergroten naar 800cc
-grotere kleppen
-nieuwe zuigers, zuigerstangen en krukas
De motor zal daardoor een beduidend groter koppel hebben en men verwacht 40pk echte pk's, men streeft naar 50 pk's.
Dit is een project dat pas gaat lopen wanneer er minimaal 10 gegadigden zijn.
Die betalen dan een introductieprijs van EUR 2.500, daarna kost de motor EUR 2.900,-. Er moet een oude motor ingeleverd worden, anders kost dat EUR 250,- extra.
Aanbetaling op een koopovereenkomst voor een 800cc motor is EUR 500,-,
restbedrag te betalen bij levering.
Op de motor wordt de wettelijke garantie verleend.
Wie durft?
Ik denk dat ik de kat nog wel even uit de boom kijk.
Wordt het een betrouwbaar success, is de motor wel zijn EUR 2.900,- waard!
Men is van plan:
Met als basis de 602cc motor
-Boring en slag vergroten naar 800cc
-grotere kleppen
-nieuwe zuigers, zuigerstangen en krukas
De motor zal daardoor een beduidend groter koppel hebben en men verwacht 40pk echte pk's, men streeft naar 50 pk's.
Dit is een project dat pas gaat lopen wanneer er minimaal 10 gegadigden zijn.
Die betalen dan een introductieprijs van EUR 2.500, daarna kost de motor EUR 2.900,-. Er moet een oude motor ingeleverd worden, anders kost dat EUR 250,- extra.
Aanbetaling op een koopovereenkomst voor een 800cc motor is EUR 500,-,
restbedrag te betalen bij levering.
Op de motor wordt de wettelijke garantie verleend.
Wie durft?
Ik denk dat ik de kat nog wel even uit de boom kijk.
Wordt het een betrouwbaar success, is de motor wel zijn EUR 2.900,- waard!
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
ik las ergens anders op het forum dat je iets van 40% vermogenstoename nog kunt verantwoorden, maar daarboven krijg je echt problemen met de rdw...
weet ff niet welk topic dit was.
bij een 2cv kun je dan tot ca. 40 pk opvoeren zonder al teveel problemen
please correct me if i'm wrong!
weet ff niet welk topic dit was.
bij een 2cv kun je dan tot ca. 40 pk opvoeren zonder al teveel problemen
please correct me if i'm wrong!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
55pk uit een standaard 602cc blok is zeer onwaarschijnlijk.
Da's namelijk bijna een verdubbeling.
Dus dat zijn franse pks, die zie je wel vaker op meetings.
800cc, lijkt mij een aardige opgave.
Uit de originele cylinders haal je het niet, dan hou je een cylinderwand van -zoveel over. Als je andere cylinders gebruikt moeten ook kop en blok aangepast worden. Er is niet zoveel ruimte rond de draadeinden en zeker als je het zaakje behoorlijk wilt vatszetten heb je dikkere draadeinden nodig.
Alles kan maar voor 3000 euro lijkt het mij wishfull thinking.
Verder, als je dit toch al allemaal doet, pleur dan de cylinder + kop weg en gebruik bmw cylinders en 4 kleps koppen, dan wordt het ooit nog wat want de originele kop is behoorlijk restrictief, zeker met 800cc, andere kleppen helpt dan heel weinig.
Eerst zien dan geloven.
Da's namelijk bijna een verdubbeling.
Dus dat zijn franse pks, die zie je wel vaker op meetings.
800cc, lijkt mij een aardige opgave.
Uit de originele cylinders haal je het niet, dan hou je een cylinderwand van -zoveel over. Als je andere cylinders gebruikt moeten ook kop en blok aangepast worden. Er is niet zoveel ruimte rond de draadeinden en zeker als je het zaakje behoorlijk wilt vatszetten heb je dikkere draadeinden nodig.
Alles kan maar voor 3000 euro lijkt het mij wishfull thinking.
Verder, als je dit toch al allemaal doet, pleur dan de cylinder + kop weg en gebruik bmw cylinders en 4 kleps koppen, dan wordt het ooit nog wat want de originele kop is behoorlijk restrictief, zeker met 800cc, andere kleppen helpt dan heel weinig.
Eerst zien dan geloven.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
het kan natuurlijk wel. 85mm zuiger in een speciale cylinder.
86mm zit in een kever en porsche bijvoorbeeld, moet je wel ook de cylinder gebruiken en het blok erop aanpassen.
Of ze gebruiken bmw boxer zuigers en cylinders, is eerder gedaan (tot 770cc heb ik al gezien).
Probleem is vooral de aanpassing aan de kop, je hebt daar zo weinig vlees. Maar ik kom nu regelmatig bij een tuner die volledige cylinderkoppen laat cnc frezen uit een blok alu! Als je zo te werk gaat is het natuurlijk simpel, kost alleen wel iets meer als 3000 euro...
86mm zit in een kever en porsche bijvoorbeeld, moet je wel ook de cylinder gebruiken en het blok erop aanpassen.
Of ze gebruiken bmw boxer zuigers en cylinders, is eerder gedaan (tot 770cc heb ik al gezien).
Probleem is vooral de aanpassing aan de kop, je hebt daar zo weinig vlees. Maar ik kom nu regelmatig bij een tuner die volledige cylinderkoppen laat cnc frezen uit een blok alu! Als je zo te werk gaat is het natuurlijk simpel, kost alleen wel iets meer als 3000 euro...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Deze http://www.motorenteilebearbeitung.de/ ?catscit schreef:Maar ik kom nu regelmatig bij een tuner die volledige cylinderkoppen laat cnc frezen uit een blok alu!
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee