Soort verf om te rollen?

Alles in, over, rond en op de koets.
Ealse
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 12 mar, 2003 23:01
Locatie: Almere

Soort verf om te rollen?

Bericht door Ealse » ma 5 feb, 2007 19:02

Ik ben vrolijk aan het lassen aan mijn hoop roest die ooit weer een acadiane moet worden. Ik wil het ding met een verfroller op kleur gaan brengen.
Wat voor verf raden jullie me aan?
Ook tips t.a.v. verfrollen zijn welkom.

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » ma 5 feb, 2007 19:09

Voor iedereen die het recept van Delfosso nog eens wil lezen:

Eerst goed schuren en plamuren (de schoonheidsfoutjes in mijn eend zijn het resultaat van ongeduld met plamuren en schuren waardoor je soms oneffenheden ziet)

Dan koopt met Epifanes multimarine primer en de Beer synthetische autolak in de juiste kleur.

Eerste laag: Epifanes verdund met 50% owatrol
Tweede laag: Epifanes verdund met 25% owatrol
Derde laag: de Beer verdund met 25% owatrol
Vierde laag: de Beer verdund met 50% owatrol

ALs rollertje neem je een harig rolletje dus niet die schuimplastike.

Tussen alle lagen goed schuren korrel 600 natschuurpapier.
De laatste laag meer owatrol in doen, wanneer je dan gaat rollen krijg je belletjes in je lak niet schrikken maar doorrolllen. Even paar minuten wachten en dan het stukje rustig uitrollen (alle oneffenheden vloeien prachtig uit)

Daarna uitharden (keertje wassen met een scheutje azijn)

Dan met grove commandant poetsen
Daarna met turtlewax fpthe oppoetsen

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 5 feb, 2007 19:30

of gewoon met sikkens redox pur gloss, zonder owatrol. Primer sikkens redox EP primer. Voor resultaat zie mijn www link.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 5 feb, 2007 19:35

heb ook van alles geprobeerd maar toch blijf ik bij spuiten met 2 k lak!

1 of 2 laagjes primer daarna mooi aflakken met extra glimmende 2k lak

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » ma 5 feb, 2007 19:40

Ramon2cv schreef:heb ook van alles geprobeerd maar toch blijf ik bij spuiten met 2 k lak!

1 of 2 laagjes primer daarna mooi aflakken met extra glimmende 2k lak
Ja dat is zeker het beste, maar ze vroegen een manier voor de roller

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 5 feb, 2007 19:50

ja maybe het overwegen waar om toch te spuiten

is niet heel veel moeite bleek bij mij achteraf

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 163
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 23:44
Locatie: Emmeloord

Bericht door gerbenv6 » ma 5 feb, 2007 20:12

Ik zou haast zeggen dat spuiten en de voorbereidingen daarvoor, minder werk zijn dan op deze manier rollen.
Wat is er nou mooier dan een lelijke eend?
2cv6 spécial 1986

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 5 feb, 2007 20:35

Nou dat denk ik niet, want het kwasten en rollen doe je gewoon in je schuurtje, zonder compressor, spuitpistool en liters oplosmiddelen. Bij een goede lak trekt een met de hand geschilderde net zo strak als een gespoten voorwerp. En als je om laagdikte gaat, dan is met de kwast aanbrengen nog het beste.

Maar zelf spuit ik ook, omdat ik nu eenmaal niet de rust op kan brengen om met de kwast / roller goede kwaliteit te leveren.

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 5 feb, 2007 20:55

huis tuin en keuken verf..
althans, dat zit er bij mij op (eerst roller, later compressor..)

verven maakt niet uit waarmee je het doet, als je goed nat naschuurt komt het er erg strak uit te zien
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 5 feb, 2007 22:06

en vooral de verf GOED uit laten harden. dan gaat het prima, rollen.
Verbruik: Afbeelding

Ealse
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 12 mar, 2003 23:01
Locatie: Almere

Toch maar spuiten

Bericht door Ealse » do 8 feb, 2007 19:00

OK veel advies, bedankt daarvoor, maar nu brengen jullie me toch aan het twijfelen. Spuiten is natuurlijk ook een optie.
Ik zie iets van "liters oplosmiddel".
Mijn ervaring beperkt zich tot het spuiten van een spatbord met spuitbussen.
Daarvan weet ik alleen dat de temperatuur uitermate belangrijk is. Bij zo'n 20C gaat dat het beste.
Dus gaarne ook "tips & tricks" over spuiten.

P.s. Voor zo'n 200 euro koop je een compressor mt spuitpistool. Is dat wat?

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Re: Toch maar spuiten

Bericht door inmijneendje » do 8 feb, 2007 19:08

Ealse schreef:OK veel advies, bedankt daarvoor, maar nu brengen jullie me toch aan het twijfelen. Spuiten is natuurlijk ook een optie.
Ik zie iets van "liters oplosmiddel".
Mijn ervaring beperkt zich tot het spuiten van een spatbord met spuitbussen.
Daarvan weet ik alleen dat de temperatuur uitermate belangrijk is. Bij zo'n 20C gaat dat het beste.
Dus gaarne ook "tips & tricks" over spuiten.

P.s. Voor zo'n 200 euro koop je een compressor mt spuitpistool. Is dat wat?
De mijne was niet veel duurder als ie maar minimaal 6 bar kan leveren voor een langeretijd, zelf heb ik een 100 liter ketel van een oude comp. er tussen gezet zodat je meer voorraad hebt.

Bij spuiten is schuren het belangrijkst, met water. Daarna een goede primer en weer goed schuren, primer mag je er bijna weer helemaal afscheuren, zodat alleen de kleine krasjes en putjes nog zijn voor zien van primer, daarna nog een keer primer en die mooi glad polijsten met corel 600 of 800 met weer water, daarna de kleur erop zetten, 1, 2 of 3 keer net wat je wilt wel tussen door weer schuren met korrel 800 of 1000 dan krijg je een heel mooi resultaat, met 2 k lak gaat het het beste, maar je kan ook industrielak gebruiken. oja niet vergeten alles goed stof en vet vrij te maken.

foto's op www.inmijneendje.nl bij wel en wee en dan chassis wissel en verfbeurt

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 23 feb, 2007 21:45

ik zag op marktplaats dat je een professionele spuitcabine kan huren voor 50 euro per uur. als je de eend spuitklaar maakt en dan daar gaat spuiten heb je professioneel spul met de juiste luchtdruk en alles, lijkt mij ook een aardige variant.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » ma 2 apr, 2007 19:19

Hmm wat doe ik fout?

Ik heb Delfossos recept gevolgd, maar ik krijg met de roller (kleine zachte viltroller) toch behoorlijk veel blaasjes. Ook als ik wat later nog een keer er overheen rol dan komen ze allemaal weer terug. Met de kwast krijg ik het veel strakker (soms een klein blaasje).

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » ma 2 apr, 2007 19:33

Jesse schreef:Hmm wat doe ik fout?

Ik heb Delfossos recept gevolgd, maar ik krijg met de roller (kleine zachte viltroller) toch behoorlijk veel blaasjes. Ook als ik wat later nog een keer er overheen rol dan komen ze allemaal weer terug. Met de kwast krijg ik het veel strakker (soms een klein blaasje).
een keer rollen en er niet meer overheen gaan dan moet het als de temparatuur goed is , vlak uitvloeien.

Plaats reactie