Uitlaat (Sport)

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Uitlaat (Sport)

Bericht door robin2cv » do 22 jan, 2004 20:10

Dit onderwerp ff apart gezet, kunnen we de discussie over de sportuitlaten voortzetten.
Groeten Punky

hier dus de zogenaamde keveruitlaat

Afbeelding

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 22 jan, 2004 20:15

wat kost zo'n uutloatsje?? is het goed te bevestigen??
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » do 22 jan, 2004 20:43

nieuw 50 euro ongeveer. ik heb de mijn op een oudijzer magazijn voor 50 bef gekocht de bevestiging is simpel. ze staat ook anderom als op de fotot (mijn uitlaat gat i saan de andere kant rechts dus) aan de linkse kant is er een beugel rondgeplooid en aan het uitlaat gat een bout die dan allebei in de bumper bevestigingen zijn gezet. Ik tevens ook een andere zelfmade bumper. gewoon 2 buizen boven een met 5 cm tussen. ik denk wel dat het ook gaat met een orginele bumper maar ik heb een zelf gemaakt omwille van mijn verbrede wielkassen. het geen moeilijker is om te bouwen is de aan passing voor de uitlaat van een eend hier op de krijgen (een kever uitlaat heeft namelijk 2 inlaat gaten. dus moet je ofwel een toelassen ofwel zoals ik een adaptorstuk lassen.

kzal er desnoods is een foto van proberen te trekken want ligt er nu toch af voor de technische keuring

groeten robin

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 22 jan, 2004 20:47

als dat zou kunnen (foto)

ik vind een sidepipe ook supergaaf, eens gaan informeren wat zoiets kost!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » do 22 jan, 2004 20:50

nadeel van site pijp is dat je bij het in en uitstappen moet oppassen voor de hete pijp zelfs de seriematige viper heeft hier lastvan. ook gaat dit niet toegelaten zijn en vanlt dit meer op dan een verchroomd pijpje dat er vanachter opzit. nadeel van deze kever uitlaat is dat je direct 10 cm lager bij de grond hangt en dit is wel wat als je 2 passagiers op de schterbank hebt

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 22 jan, 2004 21:44

Hoe klinkt het geheel eigenlijk???
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » do 22 jan, 2004 22:52

redelijk standaard omdat de orginele 2cv uitlaat nog gebruikt wordt he
vanachter klinkt het wel iets zwaarder door de grote diameter van de keveruitlaat he . Nu de volgende stap zou zijn om de voorste pot onder de versnellingsbak te vervangen door een 2 in 1 die dat ik desnoods bij www.2cv.be kan krijgen kost wel een klein 250 euro is kostelijke zaak. Nu had ik gehoord van de 2 de pot (sigaar) bij Duckhunt deze zou een grote diameter hebben en een zwaarder geluid?? Bij 2cv in Belgie kan ik ook en volledige sportuitlaat krijgen. Ik ben hier trouwens ook mijn aanpassingen voor visa inbouw laten doen en ben wel tevreden over de service. Deze heeft ook gewerkt met onze vriend uit duitsland. en was er zeer ontevreden over. Deze in Belgie bouwt ook alles zelf en weet waarmee hij bezig is heeft al wat ervaring met de 24 van de 2cv francorchamps.
Nu is de volgende stap visa inbouwen op dyane bak en dashbord hermaken. Dit is nu ook helemmaal in traanplaat maar ga de radio onder mijn bagagerekje hangen en wat metertjes inbouwen(oliedruk,temperatuur,voltage) en ander schakelaars. Maar wanner vindt ik tijd??!!!!

By the way bedankt om dit te verplaatsen

greetz robin

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 22 jan, 2004 23:16

Je hebt die sigaar er dus ook nog onder zitten. 3 dempers dus??? Kun je die sigaar niet vervangen door een stuk pijp en dan die keverdemper achterop???

Ik heb een tijdje geleden contact gehad met BCC over die sportdemper (sigaar). Die was toen niet leverbaar. Van de week nogmaals gemaild of ie al leverbaar ws, maar tot op de dag van vandaag nog niks van gehoord. Zie deze optie wat somber in.

Weet iemand nog goede alternatieven zonder al te veel te moeten verbouwen.

Gaat me meer om de herrie dan om het vermogen!!! :wink:
PuNk RoCK LosEr

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » do 22 jan, 2004 23:24

De kever uitlaat is geen demper maar een lege pijp he.
Nu moet je eens al de dempers los halen zodat je alleen het spruitstuk hebt eigenlijk en dan i sproberen. Dan ga je verschieten en je jaag hem eens in zijn toeren. Is niet mee te rijden. Wat je ook kan doen (had ik onbewust voor) is ide pot onder de versnelligs bak een gat maken ( niet te groot) zodanig dat ze het bij de keuring niet zien. Of het geen ik voor heb de uitlaat klemmen van het spruitstuk op de eerst edemper niet ggoed gemonteer zodanig dat daar gat in zat en dan heb je ook meer lawaai. Wat je ook eens moet horen is als je zo een plastieken luchtfilter hebt. Het gedeelte er met de filter zelf eruit draaien of loszetten en dan stilstaant met de motorkap open en aan de carbu gas geven dan hoor je hem echt de luch binnen zuigen. Je kan ook op luchtfilter steken maar dan sproeiers aanpassen zodanig dat het mengsel niet te arm wordt. Dit zijn wat opties of ga eens kijken op de site www.2cv.be zijn cataloog stata online denk ik. Laat je iets weten als je iets hoort van bcc. In belgie hebe ze ook de voorst epot maar dan leeg gehaald.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 22 jan, 2004 23:34

Lijkt me best link om met een lekkende uitlaat onder je kap te gaan rijden.

Komt er best wel wat koolstofmonoxide binnen in je koetsje denk ik???

dat van die luchtfilter wil ik nog steds proberen ja. en heb nog een kap liggen zonder dempingsmat. Zullen de buren leuk vinden!!! :lol:
PuNk RoCK LosEr

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » do 22 jan, 2004 23:40

ik had inderdaad wel een benzine geurtje in de auto maar dit was in de zomer toen de driehoekjes eraf waren endat viel dus nog mee

en anders kleien gaatjes in de pijp onder de koets boren. komt wel niet goed bij keuring. Ik heb dit bij mijn dax gedaan want daar van was de laatste 10 cm demper en daarvoor 8 gaten geboort van een cm en dit gaf 5 per uur sneller en bangelijk geluid

Wat je ook kan doen is (al wat extremer) is sigaar weg en demper van moto zetten. ik ben vanplan (als ik tijd en geld heb) om in mijn kever uitlaat een demper van een moto te lassen of bevestiggen of de sigaar vervangen door moto demper en zoverder naar de kever uitlaat heb nu toch ook al een dag werk om nade keuring te gaan om orgineel te zijn.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 23 jan, 2004 00:13

Demper van moto???

Kun je me hier iets meer over vertellen?
PuNk RoCK LosEr

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » vr 23 jan, 2004 17:24

ja de uitlaat die op een moto zit deze zijn altijd minder gedempt en je kan hierbij ook eens gaan denken om een tunings demper te steken moet wel wat geven denk ik en het geluid zal wel prachtig zijn hang maar eens achter een ducati monster

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 23 jan, 2004 21:51

kijk ff ophttp://www.home.zonnet.nl/ramonbruijne/de%20uitlaat.htm

heb een stukje laten buigen. een sierpot gekocht en klaar was ik, gewoon om het stuk van je sigaar doen.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 23 jan, 2004 22:33

Ik denk dat ik mijn misverstand al snap.

Met moto bedoel je een motor, zoals in motorfiets? :wink:

Ik dacht dat je een merk bedoelde zoals remus etc.
PuNk RoCK LosEr

Gesloten